سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

افتتاح اولین مرکزآموزش محصول‌محوردر تهران

شنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۳۶
کد مطلب: 381098
اولین مجتمع آموزش فنی و حرفه‌ای محصول محور در استان تهران با هدف آموزش و ایجاد اشتغال در زمینه پوشاک فعالیت خود را آغاز کرد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، اولین مرکز آموزش محصول‌محور با تفاهم اداره‌ کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران و یک گروه تولید پوشاک افتتاح شد.

حمیدرضا خانپور در ابتدای این مراسم اظهار داشت: آموزش محصول‌محور یکی از برنامه‌های جدید سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای است که براساس آن علم و هنر و مهارت برای ایجاد اشتغال پایدار جوانان با هم تلفیق می‌شود، تا زمینه اشتغال در صنعت فراهم شود.

وی در مورد افتتاح این مرکز گفت: یک شرکت تولید پوشاک داخلی که تجربه مناسبی در بازار دارد ۶ میلیارد تومان برای تجهیز کارگاهی و ۲۰۰ میلیون تومان برای بازسازی فضایی که ما در اختیارشان قرار دادیم، هزینه کرده است تا بتوانیم این مرکز آموزشی را ایجاد کنیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران افزود: بر اساس این طرح مشترک، مهارت‌آموزان در این مرکز ۶ ماه آموزش مهارتی می‌بینند و بعد از آن دوره کارورزی، جذب بازار کار و تولید می‌شوند.

وی ادامه داد: بعد از اتمام دوره آموزشی، گواهینامه بین‌المللی فنی و حرفه‌ای به این کارآموزان داده می‌شود که علاوه بر اعتبار این گواهینامه‌ها در کشورمان در بیش از ۶۰ کشور خارجی قابل استفاده است.

خانپور اضافه کرد: بر اساس طرح مشترکی که با بخش خصوصی در زمینه تولید پوشاک شروع کرده‌ایم، ظرف سه سال زمینه اشتغال مستقیم هزار نفر و اشتغال غیرمستقیم تعداد بسیاری فراهم می‌شود.

وی با اشاره به اهداف این اقدام برای توسعه آموزش‌های محصول‌محور گفت: امیدواریم با حمایت از تولید داخلی و جلوگیری از واردات پوشاک خارجی می‌توانیم گام موثری برداریم.

به گزارش فارس، حسین طلا نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مراسم با اشاره به فشار اقتصادی علیه کشورمان گفت: وظیفه داریم، سربازان اقتصاد و تولید را در این شرایط حمایت کنیم.

وی با بیان اینکه دولت به تنهایی نمی‌تواند بار اشتغال را به دوش بکشد، گفت: بودجه عمرانی استان تهران سال گذشته تنها ۷۸ میلیارد تومان بود، بنابراین باید به بخش خصوصی فضای فعالیت داده شود، تا تولید ثروت و ایجاد اشتغال کند.

در ادامه این مراسم سیدشجاعی مدیر گروه یک شرکت تولید پوشاک افزود: افراد علاقمند به کار در بخش پوشاک بعد از گذراندن دوره آموزشی می‌توانند در بخش‌های برش، دوخت و طراحی در خط تولید دوره کارورزی بگذرانند و بعد از آن برای آنها درآمدزایی داشته باشد.

وی گفت: همچنین برخی دیگر از مهارت‌آموزانی که گواهی آموزش دریافت کرده‌اند را به صورت پیمانکاری به کار می‌گیریم، یعنی کالای نیمه آماده را در اختیار آنها قرار می‌دهیم و این افراد می‌توانند با استانداردهای موجود کار خود را در منزل انجام دهند و گروه دیگری را تحت پوشش خود قرار دهند، تا اشتغال بیشتری در این بخش ایجاد شود.

به گفته سید شجاعی، یکی از اهداف تولید پوشاک داخلی برای بانوان ذائقه‌سازی و تولید پوشاک بانوان در شأن مردم ایران است.

سیدشجاعی اضافه کرد: مهارت‌آموزانی که گواهی فنی و حرفه‌ای دریافت می‌کنند، برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی می‌شوند و زمینه اشتغال برای این افراد فراهم می‌شود.

به گفته وی ایجاد اشتغال و کار آفرینی اساس مهار تورم و کاهش جرم در جامعه به شمار می‌رود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *