جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱۲

ماجرای عصبانیت جلیلی در مذاکره با 1+5

يکشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۴۴
کد مطلب: 225299
روزنامه‌ آمریکایی كريستين ساينس مانيتور در گزارشي درباره‌ مذاكرات بغداد نوشت: هر دو طرف از برخي «فصول مشتركي» صحبت مي‌كنند كه دور بعدي مذاكرات را در نيمه‌ ژوئن به مسكو كشاند.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، جليلي پس از مذاكرات به كريستين ساينس مانيتور گفت كه ايران در برابر فشار تحريم يا فشار مذاكره‌كنندگان تسليم نخواهد شد. وي گفت كه حسن نيت ايجاد شده از زمان دور اول مذاكرات در آوريل با «رويكردهايي كه واقعا مخرب بود» به مخاطره افتاد.

جليلي به روزنامه آمریکایی گفت كه «براي شكل دادن اين مسير همكاري، آنها بايد از رويكردهاي غلط و استراتژي مخربتحريم‌هاي بيشتر پرهيز كنند.» با اين حال يك مقام عالي‌رتبه آمريكايي گفت كه تحريم‌ها مهم هستند؛ زيرا اهرم فشار را افزايش مي‌دهند و «ايران هنوز حداكثر فشار را احساس نكرده است». وي گفت: من انتظار چيزي جز اين را نداشتم كه ايراني‌ها بگويند بسته 1+5 نامتوازن بود.

اين گزارش به نقل از يك ديپلمات ايراني در اين مذاكرات نوشت: آنها يك پيش‌نويس را ارائه كردند كه مي‌خواستند غني‌سازي 20 درصد را شامل شود. جليلي با عصبانيت پاسخ داد كه اگر آنها اين بيانيه را به صورت علني بخواهند، ما مي‌رويم و اعلام مي‌كنيم كه كل ماجرا شكست خورده است. او كاملا عصباني بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
من واقعا از جناب آقای جلیلی تشکر میکنم بخاطر این مواضع قاطعانه ای که در طول دوره مسئولیت خود داشته اند. امیدوارم این شجاعت و هوشمندی مداوم باشد.
Serbia
ما هیچ اشتراکی با دنیای کفر نداریم!
اگر هم مذاکره ای اتفاق می افتد صرفا برای بیدار کردن وجدان خفته همین هاست!
جليلي جليلي جليلي
بخدا هر دفعه كه توي تلويزيون مي بينمش لذت مي برم
اي كاش همه مسئولين ما اينطوري بودند.
توفيق روزافزون از خدا براش آرزو ميكنم.
حالا این مذاکره به چه تیجه ای رسید؟!
جلسه بعد ...
بابا دارند بازیمون میدن
آقاي دكتر جليلي محكم واستوار ادامه بده اول خدا بعد شهدا وبعد مردم پشتيبان شماهستند ايراني زير بار ذلت نمي رود
Iran, Islamic Republic of
آقای جلیلی نماینده ی جمهوری اسلامی ایران هستند. نحوه ی برخورد ایشان در مذاکرات، خواست و استراتژی نظام است. بنابراین نباید همه چیز را به اسم آقای جلیلی نوشت. ایشان تا بحال فقط یک نماینده ی خوب برای نظام بوده اند.
United States
دمت گرم دکتر خدا به شما عزت بده امیدوارم شما را در انتخابات ریاست جمهوری بعنوان کاندیدای ریاست جمهوری ببینیم
Iran, Islamic Republic of
رئیس جمهوربعدی ان شاء الله دکترجلیلی قهرمان .
باهرکسی که صحبت کردم ایشان رادوست دارند
Iran, Islamic Republic of
اقای جلیلی گذشته از همه این حرفها که فصل آخرش هست -خیلی آقایی
Iran, Islamic Republic of
در این گونه مذاکرات که برای رفع سوئ تفاهمات می باشد و به هیچ عنوان معامله ای صورت نمی گیرد، دقیقا رفتار ایشان درست هست ما فقط برای گفتگو که منطق ماست به مذاکرات می رویم و از مسلمات حقوقی و ملی حتی یک قدم عقب نشینی نداریم . در ضمن اقتدار مذاکره کننده که از موضع قدرت به گفتگو می رود بسیار مهم است که آقای جلیلی طبق اظهارات، بسیار عالی عمل می کنند . خداوند به مردان برومند این سرزمین عزت و عاقبت به خیری عنایت فرماید.یا حق
Iran, Islamic Republic of
ايشان را كه مي بينم آرامشي عميق نسبت به حفظ حقوق ملت در برابر بيگانگان و زياده خواهان در وجودم پديدي مي آيد.
هیهات منا الذله