جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۳

وقوع زلزله 6 ریشتری در ایلام/ 80 مجروح/ گرمی شدید هوا

دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۳
کد مطلب: 375699
زمین‌لرزه‌ای به قدرت ۶.۱ ریشتر صبح‌ امروز منطقه مورموری در جنوب استان ایلام را لرزاند.
وقوع زلزله 6 ریشتری در ایلام/ 80 مجروح/ گرمی شدید هوا
به گزارش جهان، از دیروز منطقه مورموری شاهد چندین زمین‌لرزه بود و همین مسئله باعث ایجاد آمادگی در بین مردم و همچنین نیروهای امدادی شده بود و در نتیجه اغلب مردم شب را بیرون از منازل مسکونی خود سپری کردند و همین مساله منجر به کاهش جدی آمار حادثه‌دیدگان شد.

طبق اعلام منابع رسمی ۸۰ نفر در این زلزله مجروح شده‌اند که تعداد زیادی از آنها از بیمارستان مرخص شده‌اند.

هم‌اکنون امدادگران هلال احمر، نیروهای بسیج و سپاه پاسداران و همچنین نیروهای انتظامی در حال رسیدگی به امور زلزله‌زدگان و امدادرسانی به مردم می‌باشند.

گرمی هوا و قطعی آب ،برق و تلفن از مشکلات عدیده مردم زلزله‌زده در شرایط فعلی به حساب می‌آید.

طبق آخرین اطلاعات اوضاع در منطقه زلزله‌زده در حال بازگشت به شرایط عادی است.

بر اساس اعلام‌ نظر‌های اولیه بیش از ۵۰ درصد از ساختمان‌ها در منطقه زلزله‌زده دچار آسیب شده‌اند.

وقوع متعدد پس لرزه‌ها که تعداد آنها به بیش از ۴۰ مورد رسیده است نیز شدت خسارت‌ها در منطقه را افزایش داده است.


آخرین اخبار از زلزله مورموری را در ادامه بخوانید:

13:47 - رئیس امداد و نجات هلال احمر کشور دقایقی پیش منطقه زلزله زده مورموری را بازدید کرد.

13:34- فرماندار آبدانان گفت: هلال احمر کشور در ارسال کمک‌های خود به آبدانان تعجیل کند.

13:15 - فرمانده پلیس راه ایلام با اشاره به باز بودن مسیرهای تردد به مناطق زلزله زده از مردم خواست برای امدادرسانی زلزله زدگان از مراجعه غیر ضروری به این مناطق خودداری کنند.

13:10 - تعداد ۴۹۰ دستگاه چادر امدادی و ۲۰ هزار بطری آب معدنی به مناطق زلزله زده ایلام ارسال شد /مدیر کنترل و هماهنگی سازمان امداد و نجات با اشاره به اینکه ۷۵ نیروی امدادی در منطقه حضور یافته‌اند، گفت: دو فروند بالگرد و ۱۲ دستگاه خودروی عملیاتی نیز به کار گرفته شده است.

12:30 - "زلزله و پس‌لرزه‌های ایلام، خسارتی به استان کرمانشاه نزده است" /مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه با بیان این خبر افزود: تیم‌های امدادی استان در آماده‌باش کامل قرار دارند و بیمارستان‌ها هم آماده پذیرش مجروحان زلزله مورموری هستند

11:30 - مدیرعامل هلال احمر ایلام: بر اساس گزارش تیم‌های ارزیاب نیاز به ایجاد اردوگاه نیست /سلیمانی گفت: نیاز اولیه و فوری مردم بیشتر به آب و مواد غذایی است/ به زودی محموله امدادی هلال احمر به منطقه می‌رسد و امداگران اسکان اضطراری را انجام خواهند داد.

11:05 - جانشین فرمانده انتظامی ایلام: تاکنون هیچ مشکل امنیتی در ایلام گزارش نشده است /سرهنگ سماواتی با بیان اینکه نیروهای انتظامی در ایلام به حالت آماده باش هستند، گفت: گره ترافیکی در معابر ایلام نداریم و با نیروهای بسبج و سپاه همکاری‌های لازم انجام شده است.

10:02 -
زلزله ۶ ریشتری بار دیگر "مورموری" را لرزاند /این زمین‌لرزه دقایقی پیش به وقع پیوست/ سخنگوی سازمان امدا و نجات: دو بالگرد به مناطق زلزله‌زده اعزام شده است.

10:58 -
فرماندار آبدانان: تعداد مجروحان زلزله مورموری به ۷۰ نفر رسید.

10:59 - رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: ۲۵ آمبولانس و یک اتوبوس امدادی به مورموری اعزام شدند.

10:56- استاندار ایلام گفت: ۲۰ تن مواد غذایی و آب معدنی به مورموری ارسال شد.

10:55 - سخنگوی سازمان امدا و نجات: دو بالگرد به مناطق زلزله‌زده اعزام شده است/ ۶۰ نفر تاکنون مصدوم و دو نفر به مراکز درمانی منتقل شده‌اند/ شدت تخریب منازل در مناطق روستایی زیاد و احتمال افزایش مصدومان است/ امداد رسانی به زلزله زدگان ادامه دارد.

10:40 - مدیرکل مدیریت بحران لرستان: زلزله امروز ایلام همه شهرهای لرستان را لرزاند /آریایی: بر اساس اعلام فرمانداری‌ها و تیم‌های اعزامی به مناطق روستایی تا کنون هیچ خسارتی گزارش نشده است/ آمادگی لازم برای کمک و به مردم ایلام را داریم/ بالگرد امدادی در صورت نیازاعزام می‌شود.

10:20 - مدیرکل مدیریت بحران خوزستان: زلزله امروز ایلام بیشتر نقاط خوزستان را لرزاند /بالدی: بر اساس اعلام فرمانداری‌ها و تیم‌های اعزامی به مناطق روستایی تا کنون خسارتی گزارش نشده است/ آمادگی کامل برای کمک و به مردم ایلام را داریم.

10:10 - رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام: حال چهار مصدوم زلزله وخیم است /دل پیشه گفت: از ۲۰ مصدوم شهر مورموری ۱۶ مصدوم سرپایی درمان شدند و چهار مصدوم به بیمارستان دزفول منتقل شدند/ شهر آبدانان نیز ۲۷ مصدم داشته است که به درمانگاه منتقل شدند.

10:01- تیم‌های اضطراری سازمان ‏بسیج جامعه پزشکی به مناطق زلزله زده ایلام اعزام می‌شوند /رئیس سازمان بسج جامعه پزشکی از آمادگی اعزام تیم‌های اضطراری سازمان بسیج جامعه پزشکی برای ارائه خدمات امداد و ‏درمان به زلزله زدگان مناطق مورموری و آبدانان خبر داد.

09:40 - استاندار ایلام: شب گذشته به مردم در خصوص زلزله هشدار داده بودیم /مروارید با بیان اینکه روز گذشته در این مناطق زلزله‌های با قدرت بیش از ۴ ریشتر رخ داد از مردم خواستیم که شب را در خانه‌ها نمانند/ خسارت در مناطق روستایی بسیار گسترده است/ تاسیسات شهری بشدت آسیب دیده است.

09:30 - رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام: زلزله کشته نداشته اما تاکنون ۲۷ نفر مصدوم شدند /دل‌پیشه افزود: بر اساس آمار، ۱۲ نفر در شهرستان مورموری و ۱۵ نفر در شهرستان آبدانان مصدوم شدند/ اکثر مصدومان سرپایی مداوا و تنها دو مصدوم به بیمارستا‌ن‌های آبدانان و دزفول منتقل شدند.

09:25 - فرماندار آبدانان: بیشترین نیاز زلزله زدگان به آب شرب است /مجیدعسگری گفت: خسارات ناشی از زلزله ۶.۱ ریشتری بیش از ۵۰ درصد است و برخی مناطق روستایی تا ۱۰۰ درصد آسیب دیده‌اند/ آب، برق و تلفن در اکثر مناطق قطع است.

09:10 - زارع: پیش لرزه دیشب در ایلام، در کاهش تلفات زلزله امروز موثر بود /عضو هیات علمی پژوهشگاه زلزله‌شناسی با بیان اینکه پیش لرزه ۴.۸ ریشتری در ساعت ۱۹:۱۷ دیروز در این منطقه موجب شد تا مردم دیشب را زیر سقف نمانند و این مساله کمک بزرگی برای کاهش تلفات زلزله امروز بود.

08:50 - زلزله ایلام تاکنون کشته نداشته است /ستاد مدیریت بحران استان ایلام اعلام کرد: زلزله صبح امروز در این "مورموری" خوشبختانه تاکنون تلفاتی نداشته است اما تعدادی از هموطنان در مناطق زلزله‌زده زخمی شدند.

08:44 - زلزله مورموری ایلام، استان کرمانشاه را هم لرزاند /زمین‌لرزه ۶.۱ ریشتری منطقه مورموری در استان ایلام که ساعت ۷:۰۲ امروز روی داد، در مناطق جنوبی و مرکز استان کرمانشاه هم احساس شد و جمعی از مردم را به خیابان‌ها کشاند

08:33 - زلزله در ایلام تاکنون ۴ مصدوم برجای گذاشته است /سخنگوی سازمان امداد و نجات با اشاره به اعزام شش تیم ارزیابی به منطقه زلزله‌زده "مورموری" در استان ایلام، از آماده‌باش استان‌های همجوار برای اعزام تیم‌های امدادی به منطقه خبر داد

07:19 - زلزله ۶.۱ ریشتری ساعت ۷:۰۲ صبح امروز "مورموری" در جنوب شرق استان ایلام را لرزاند /زلزله در ۴۱ کیلومتری دهلران و در مرز استان‌های خوزستان، ایلام و لرستان رخ داد/ سه پس لرزه با قدرت‌های ۴.۴، ۴.۸ و ۴.۲ ریشتر نیز تا ساعت ۷:۴۱ این منطقه را لرزانده است

منبع: فارس و نسیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مهدی
Iran, Islamic Republic of
آهای حضرات! نمی خواین بگین این زلزله هم تقصیر دولت احمدی نژادِ!
Latvia
تو هم بیکاری هااااااااا داداش!
می شینی از آب گل آلود پری دریایی می گیریااااا
Iran, Islamic Republic of
به جهنم که لرزیدند برن جای گرم!!!!!!!!!