سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰

هجو‌م‌خانواده قربانیان‌اسپایکر به پارلمان‌عراق

سه شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۵۹
کد مطلب: 380620
پلیس عراق از تلاش خانواده های قربانیان جنایت پایگاه هوایی اسپایکر برای حمله به ساختمان پارلمان این کشور خبر داد.
به گزارش جهان، العالم به نقل از "سومریه نیوز"، خانواده های قربانیان جنایت اسپایکر صبح امروز با تجمع مقابل ورودی منطقه الخضراء (سبز) در مرکز بغداد، تلاش کردند به ساختمان پارلمان وارد شوند.

در مقابل نیروهای پلیس با شلیک تیر هوایی مانع ورود معترضان به منطقه محافظت شده "سبز" شدند و مردم معترض را پراکنده کردند. پارلمان عراق مانند دیگر نهادهای دولتی و سفارت های خارجی در منطقه سبز قرار گرفته است.

پلیس ضد شورش با اتخاذ تدابیر شدید امنیتی در منطقه سبز از ورود و خروج افراد جلوگیری کرد و پل الجمهوری منتهی به این منطقه را نیز بست.

قرار است پارلمان عراق چهاردهمین جلسه خود را با موضوع اقدام ه ای "کمیته عالی امور آوارگان" با حضور صالح المطلک، معاون نخست وزیر عراق تشکیل دهد .همچنین در این جلسه نمایندگان جایگزین وزرای کابینه جدید عراق سوگند یاد می کنند.

جنایت پایگاه هوایی اسپایکر یکی از وحشیانه ترین جنایت های داعش در عراق است و شاید بتوان آن را بزرگترین جنایت عصر جدید در جهان دانست.

داعش در ژوئن سال جاری وقتی بر استان های صلاح الدین و نینوا تسلط یافت به پایگاه هوایی اسپایکر در نزدیکی شهر تکریت حمله کرد. گفته می شود داعش ۱۷۰۰ دانشجوی نظامی را در این پایگاه تیرباران کرده است.

برخی اطلاعات نیز حاکیست که تعدادی از فرماندهان نظامی و قبایل سنی تکریت در این جنایت دست داشتند.

خانواده قربانیان خواستار مشخص شدن وضعیت وضعیت عزیزانشان و محاکمه عاملان این جنایت هستند.

هفته گذشته نیز خانواده قربانیان به ساختمان پارلمان حمله کردد. مقامات عراق برای مشخص شدن ابعاد این جنایت، کمیته ای ویژه تشکیل داده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *