پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۵
۵

سه اعتراف استراتژیک صهیونیست‌ها پس از جنگ غزه درباره حزب الله

دوشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۳۲
کد مطلب: 380323
پس از جنگ اخیر غزه بسیاری از محاسبات استراتژیک نظامی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در حال تغییر است. موفقیت های محور مقاومت و آسیب های بی سابقه ای که رژیم صهیونیستی در جنگ اخیر محتمل شد، سبب شده که مقامات نظامی صهیونیستی مجبور به بازبینی برخی محاسبات استراتژیک نظامی خود شوند.
سه اعتراف استراتژیک صهیونیست‌ها پس از جنگ غزه درباره حزب الله
گروه بین الملل جهان نيوزدر این میان فوری ترین و اصلی ترین مولفه ای که باید درباره آن محاسبات خود را تغییر بدهند، حزب الله لبنان است. زیرا حزب الله هم از حماس از لحاظ تجهیزات نطامی قوی تر و پیشرفته تر است و هم پس از حماس امکان درگیری نظامی با حزب الله محتمل است.

با این وجود پس از جنگ غزه از میان اظهارات مقامات نظامی صهیونیستی اعترافات قابل تاملی درباره حزب الله بیان شده است. این اعترافات در سه دسته ذیل قابل تقسیم بندی است:

الف: گنبد آهنین رژیم صهیونیسیتی در مقابل ۵۰ روز موشک باران حماس و جهاد اسلامی کارنامه موفقیت آمیزی از خود به جای نگذاشت. یکی از اصلی ترین موضوعاتی که رژیم صهیونیستی این روزها با آن روبه رو است، پاسخ به این سوال است که میزان موفقیت گنبد آهنین در مواجه با موشک های پیشرفته تر حزب الله لبنان چگونه خواهد بود؟ این در حالیست که حزب الله لبنان از لحاظ تعداد موشک نیز فراتر از گروه های فلسطینی است. «دن گولدفیس» یک فرمانده ارتش رژیم صهیونیستی بر ناتوانی سیستم گنبد آهنین در برابر موشک‌های حزب‌الله لبنان اذعان کرده است. کانال دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارشی به نقل از این نظامی نوشت: اسرائیلی‌ها باید بدانند که در صورت جنگ با حزب‌الله در آینده، با یک داستان بسیار متفاوت(از جنگ غزه) مواجه خواهند بود. این نظامی افزود: «ما به دقت و انعطاف بیشتری نیاز خواهیم داشت».

ب: موضوع دومی که محاسبات مقامات نظامی رژیم صهیونیستی را پس از جنگ غزه تحت تاثیر قرار داده تعداد و میزان پیشرفته بودن موشک های حزب الله است. در این باره یک مقام نظامی صهیونیستی معتقد است: «تخمین‌ها از دارا بودن صد هزار موشک و راکت توسط حزب‌الله حکایت دارد که بسیاری از آنها در جنوب لبنان مخفی است اما حزب‌الله موشکهای برد بلندی نیز دارد که قادر به جابجایی کلاهک‌هایی به وزن یک تن هستند. موشک‌های مستقر در بیروت به سیستم‌های هدایت شونده مجهز بوده و قادر به هدف قرار دادن سراسر اسرائیل هستند؛ موضوعی که توانایی دفاع موثر گنبد آهنین را مشکل می‌کند». این مقام نظامی اسرائیل همچنین تاکید دارد که شیوه جنگ با حزب الله به صورت کاملا جدی با جنگ در جنوب با گروه‌های فلسطینی متفاوت است.

گفتنی است دیگر مقامات صهیونیستی نیز بر وجود ۱۰۰ هزار موشک حزب الله اذعان کرده اند.

ج: مسئله سومی که ذهن مقامات صهیونیستی را به شدت به خود درگیر کرده است، مسئله پیچیده احتمال استفاده از تونل های زیرزمینی در جنگ احتمالی با حزب الله است. یکی از موفقیت های گروه های جهادی در فلسطین در جنگ اخیر با اسراییل استفاده از تونل های زیرزمینی برای نفوذ به خاک سرزمین های اشغالی بود. صهیونیست ها از طریق این تونل ها دچار خسارت زیادی شدند و علاوه بر اینکه تعداد قابل تاملی از نیروهای نظامی صهوینیستی از این طریق به هلاکت رسیدند، حتی تعدادی نیز دستگیر شدند. این در حالیست که برای اولین بار به نوعی این حزب الله بود که از ترفند تونل های زیرزمینی برای مقابله با رژیم صهیونیستی استفاده کرد. مسئله ای که مقامات صهیونیستی در این باره گفته اند این است که حزب الله در حفر تونل از گروه های جهادی فلسطین پیشرفته تر است و نکته مهمتر اینکه اطلاعات دقیقی از میزان و موقعیت مکانی این تونل ها ندارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


امیدوارم که حزب الله پدافند هوایی قدرتمندی هم داشته باشه تا رژیم کودک کش صهیونیستی بمب ها رو با خیال آسوده روی سر مردم نريزه
متاسفانه آنقدر که بنده می دانم، پدافند هوایی قوی معمولا تاسیسات آشکار و دائمی می خواهد و با قدرت موشکی خیلی فرق می کند که می تواند مخفی و موقتی یا متحرک باشد.
به صورت خلاصه برای پدافند قوی باید رسما دارای پایگاه نظامی، راداری و ... باشند.
سومارغرب
با سلام
حزب الله لبنان مستندی را از جنگ 33 روزه ساخته بود.در یکی از قسمتهای این مسند بخشی بود بصرت انیمیشن که در آن رزمند حزب الله دستگاهی شبیه دوربینهای دید در شب به سمت آپاچی صهیونیستی هدف گرفته بود آپاچی به خیال اینکه هدف موشک قرار گرفته برای رهایی از آن مرتب منورهای حرارتی ضد موشک رها میکرد ،زمانی که آخرین منور ضد موشک رها شد و آپاچی به اصطلاح خلع سلاح شد رزمنده حزب الله با یک موشک دوش پرتاب احتمالا از نوع میثاق ایرانی آپاچی متجاوز را هدف قرار داد و سرنگون کرد.این همان جنگ نامتقارنی است که حضرت آقا روی اون تاکید فراوان دارند.البته پیشنهاد میکنم تمام قسمتهای این مستند با نام را که از شبکه المنار پخش شد را ببینید تا بیشتر قدرت ایمان و مقاومت وقدرت پوشالی صهیونیستها و حامیانش را درک کنید.
یا حق
میلاد
مرگ بر اسرائیل
درود بر همه رزمندگان اسلام
تا کور بشه هر چی دشمنه اسلامه