پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۲
۲۳

سرپرست سفارت "روباه پیر" در تهران چه کسی است؟

شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۵
کد مطلب: 440029
یک روزنامه هندی گزارش داد سرپرستی موقت سفارت انگلیس در ایران به «آجای شارما» یعنی کسی که تا کنون سمت کاردار غیرمقیم بریتانیا در تهران را بر عهده داشت، سپرده شده است.
سرپرست سفارت "روباه پیر" در تهران چه کسی است؟
گروه بین‌الملل جهان‌نیوز: براساس گزارش های موجود، «شارما» سرپرست سفارت انگلیس در تهران خواهد بود که قرار است روز یکشنبه مجددا بازگشایی شود.

این در حالی است که پس از آنکه اسنادی ارتباط فتنه‌گران با سفارت انگلیس و همچنین اعترافات متهمان حوادث ۸۸ درباره نقش دولت لندن منتشر شد، اعتراضات به دخالت این کشور در مسائل داخلی ایران به اوج خود رسید؛ به گونه‌ای که پس از مشخص شدن حمایت انگلیس از سازمان‌های جاسوسی برای ترور دانشمندان ایرانی و تصویب مصوبه لزوم کاهش سطح روابط دیپملاتیک ایران و انگلیس و همچنین اعتراض‌های مردمی به رفتار مداخله جویانه انگلیس، سفارت این کشور در تهران تعطیل شده بود.

مردم ایران به سبب ملاحظات تاریخی و نقش دولت انگلیس در مسائلی همچون غارت ثروت و منابع ایرانی، کودتای ۲۸ مرداد، حمایت از شاهان قاجار و پهلوی، حمایت از رژیم صدام در جنگ هشت ساله علیه ایران، هم‌نوایی با آمریکا و اسرائیل علیه کشورمان در مقاطح مختلف و حمایت علنی از فتنه‌گران ... همواره از این کشور با نام "روباه پیر" یاد می کنند.

در همین حال، روزنامه هندوستان تایمز در گزارشی که خبرگزاری تسنیم بخشی از آن را منتشر کرده، نوشت: سرپرستی موقت سفارت انگلیس در تهران به آجای شارما دیپلمات هندی‌الاصل انگلیسی سپرده شد.

دولت انگلیس در سال ۲۰۰۸ شارما را قائم مقام سفارتخانه خود در تهران معرفی و در سال ۲۰۱۳ نیز او را کاردار غیرمقیم در تهران تعیین کرد. وی گفتگوها را بر سر بازگشایی سفارت و نیز برقراری دوباره روابط دیپلماتیک بین دو کشور هدایت می‌کرد.

به گفته منابع رسمی شارما، کار هدایت سفارتخانه لندن را در تهران پس از بازگشایی موقتا به عهده می‌گیرد اما به زودی سفیر جدید تعیین خواهد شد.

قرار است فیلیپ هاموند، وزیر امور خارجه انگلیس روز یکشنبه سفارت را رسما بازگشایی کند. وی در ماه جولای گذشته بعد از جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای در ژنو ابراز امیدواری کرده بود که سفارت لندن در تهران در سال جاری بازگشایی شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


MOHAMMADREZA
کاش مودب باشیم و با خصلت مهمان نوازی ایرانیان با دیپلماتها حرف بزنیم. اگر سفارتخانه ای باز میشود و سفیری به ایران میآید به نظر مثبت مقامات نظام هست شما با این بی ادبی هم نظر مقامات عالی خودمان را ندیده میگیرید هم حکم میزبانی را بجا نیاورده اید.
محمد
Iran, Islamic Republic of
چرا خلط مبحث می کنید! کدوم ادم عاقل و مهمونوازی برای دزد و جنایتکاری که ده ها سال خون و مال ملت رو بلعیده فرش قرمز پهن می کنه!
کاش یخورده مطالعه بی غرض می کردین و متوجه می شدین در جنگ جهانی دوم چه تعداد ایرانی رو همین انگلیسیا با ترفند و غیر مستقیم از بین بردند! حالا استعمار و بالاکشی ثروت ملی بماند.
غیور
Romania
جناب MOHAMMADREZA خداوند کمی عقلانیت و مختصری آگاهی و اندکی غیرت ملی به جنابعالی و هم فکران تان عنایت کند که دنیا را کمی واضحتر ببینید.
از کی و مطابق کدام آیین و مکتب و نگرش فریب کارترین , جنایتکارترین , درنده خوترین نظام سیاسی جهان در طول تاریخ شکل گیری حکومت ها تا کنون , میهمان تلقی شده و شایسته ی احترام و ادب ؟!! وانگهی اینگونه که امثال جنابعالی محبت خویش نثار روباه پیر می کنید او خود به شگفت آمده و شما جنابان را به چشم تحقیر و تمسخر می نگرد چون خوب می داند که به میهمانی نیامده و خوب می داند که نباید میهمان تلقی شود.
اگر باب مراودات سیاسی در شرایطی بسته و شرایط دیگر باز شده و روابط دیپلماتیک دچار فراز و نشیبی می گردد ماجراهای دیگری دارد که باید بیشتر بفهمید تا تحلیل درستی بیابید و روباه همواره روباه است و ماهیتش با تغییر شرایط عوض نمی شود.
Iran, Islamic Republic of
ببر خانه تان مهمان نوازی کن !?
ج س
Iran, Islamic Republic of
در انگلیس روباه بودن سیاستمدار عین اخلاق است
به کتاب شهریار ماکیاول مراجعه کنید
United States
تو خونواده های شما چیزی به نام ادب و تربیت نبوده؟ اصلن چیزی یادتون دادند؟ آخه این چه جور تیتر زدنه؟
خوبی شما؟!
کجاش بی ادبیه؟!
محمد
Iran, Islamic Republic of
خداییش این همه اونا تیتر زدن، ایران محور شرارت، ایران تروریست، ایران جنگ طلب، ایران افراط گرا و ...؛ رگ غیرتت بالا زد!! که حالا برای یه اصطلاحی که به کار رفته و جالبه که خودشونم برای خودشون بکار می برن، خونت به جوش اومده!؟ حاشا به غیرت بعضی از هموطن ها...
سرور
پاراگراف سوم را بخوان.بی ادب هم خودتی اصلن!
چرا ؟؟؟؟؟؟نکنه کلمه روباه پیر از نظر شما اهانته ؟؟؟مرگ بر روباه پیر و مرگ بر انگلیس
س
روباه پیره دیگه
تو مشکلت چیز دیگه است...
داداش یواش. تو خود انگلیس هم روباه پیر لقبشونه اونا به خودشون نمیگیرن شما چرا کاسه داغ تر از آش شدی؟
وقتی غربیها تو فیلماشون و تو محافل رسمی ، به تاریخ و تاریخ سازان غیور مملکتت بی احترامی میکنن شما رگ غیرتت بیرون میزنه؟ یا فقط غریب نوازی؟
سیاح
Iran, Islamic Republic of
جناب معلم اخلاق ، ! ادبیات خودت را ببین سپس از ادب حرف بزن

در انگلیس ، نظریه ماکیاول را عمل می کنند که به حاکمان سفارش اخلاقی می کند که مثل روباه مکار باشند و انگلیس روباه مکار هست این بی ادبی نیست
مجید
داداش شما بخواب!

شب بخیـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــر...
مردم اجازه بازگشایی این سفارت را نخواهند داد
Iran, Islamic Republic of
مردم فقط شمایی روباه پیر هم انگلستان هست روسیه چی هست، چین کجاست شما اگر درک درستی داشتین بجای حمله کردن حرف میزدین البته تصور می کنم افکار شما فقط در حمله خلاصه می شود و حرفی برای گفتن ندارین
ناشناس
Romania
مثل اینکه قرار است سفارت بازگشایی شود پس بیاییم واژه های درست و خوب بکاربریم
Romania
مرگ بر انگلیس روباه پیر و طرفداران خود باخته اش
Iran, Islamic Republic of
مابقی کشورها چی روسیه چین هند و .... اصلا همه باید ازبین برن فقط ما درست فکر می کنیم بابا هر کسی یا کشوری به فکر منافع خودش هست اگر ما مثل شما داریم که فقط حرف میزنند و برنامه ندارن مشکل اونها نیست مشکل ماست.
مجید
کدوم مسئول ...با اومدن این ...ها موافقت کرده ؟
...دلتون خوش با این همه حافظه تاریخی شما که به این ... ها اجازه بدید تو کشورتون لانه جاسوسی راه بندازن .
Romania
فیلم مختار یادتون بیاد. ابن مرجانه با پول و وعده وعید مردم را از همراهی مسلم
بازداشت تا کوفیان دست از حمایت امام حسین (ع) بردارند ، فقط با نیرنگ بود، دوستان یه مطالعه ای در تاریخ معاصر ایران داشته باشند و نقش انگلیس را در اتفاقات رخ داده ببینید. یک جمله از حضرت امیر(ع) : الا لا یحمل هذا علم ، الا اهل
بصر وصبر .قطعا انگلیس دنبال منفعت و نابودی اسلام است.
م
پایگاه روباه باید گشایش یابد!! تا جایگاهی باشد، برای پناهگاهی برای فتنه گران درآینده