پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
اولاند:

رفع تحریم‌ها مستلزم ضمانت تهران است

دوشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۲۰
کد مطلب: 420922
رئیس‌جمهور فرانسه با تأکید بر اینکه رفع تحریم‌های ایران مشروط به دادن ضمانت‌های روشن در خصوص فعالیت‌های هسته ای از سوی ایران است گفت تا دستیابی به توافق خوب هسته ای راه سختی در پیش داریم.
به گزارش جهان به نقل از مهر، «فرانسوا اولاند» رئیس جمهور فرانسه در گفتگو با روزنامه «الریاض» به مذاکرات هسته ای میان ایران و ۱+۵ اشاره کرده و گفت: اگر ایران به دنبال رفع تحریم ها علیه این کشور است باید هم ضمانت های واضح و روشن در خصوص فعالیت های هسته ای خود ارائه دهد و هم نقشی سازنده در تحولات منطقه ایفا کند.

وی تأکید کرد: همچنان راه طولانی و سختی در مقابل ایران و غرب برای دستیابی به یک توافق خوب و دائمی وجود دارد.

وی در پاسخ به سؤالی درباره نگرانی سران کشورهای حاشیه خلیج فارس از مذاکرات هسته ای تصریح کرد: ما از علت نگرانی این افراد مطلع هستیم. همه از خواست من در خصوص این پرونده مطلع هستند. من امیدوارم توافقی حاصل شود که مانع از گسترش تسلیحات هسته‌ای شده و امنیت منطقه را تضمین کند.

اولاند در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اعلام حمایت مجدد پاریس از تجاوز نظامی آل سعود به یمن مدعی شد: از آنجا که حملات آل سعود با هدف برقراری ثبات و صلح در یمن صورت می‌گیرد، پاریس از آن حمایت می کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *