پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۲
۲

آغاز ثبت‌نام اینترنتی کتب پیش‌دانشگاهی

دوشنبه ۱ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۴۴
کد مطلب: 429220
دانش‌آموزان دوره پیش دانشگاهی از امروز اول تیر ماه می‌توانند جهت دریافت کتب درسی خود به صورت اینترنتی ثبت‌نام کنند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، فروش اینترنتی برخی کتب درسی دانش‌آموزان برای سال تحصیلی جدید از اول تیر ماه آغاز شد.

لیدا نیک‌روش مدیر کل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس و با اشاره به فروش اینترنتی برخی کتاب‌های درسی در سال جاری، اظهار داشت: ثبت‌‌نام برای دریافت کتاب‌های دوره پیش‌دانشگاهی دانش‌آموزان سراسر کشور امسال به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد.

وی افزود: از اول تیرماه سال جاری دانش‌آموزان دوره پیش دانشگاهی می‌توانند به سایت www.irtextbook.com مراجعه و نسبت به ثبت نام کتاب‌های درسی خود اقدام کنند؛ ضمن اینکه این دسته از دانش‌آموزان کتاب‌های خود را در شهریور ماه تحویل خواهند گرفت.

به گزارش فارس، اگر به هر دلیل دانش‌آموزان امکان ثبت‌نام در سایت اینترنتی مذکور را نداشتند، می‌توانند به مدرسه مورد نظر خود مراجعه و این کار به صورت گروهی توسط مدیر مدرسه انجام شود.

بر اساس اطلاعیه اداره کل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی وزارت آموزش و پرورش، در راستای توسعه دولت الکترونیکی و اجرای ماده ۱۹ بند ۱۴ برنامه توسعه پنجم و بند ۶ سند تحول بنیادی آموزش و پرورش و با هدف سهولت دسترسی دانش‌آموزان به مواد آموزشی، نظارت مستقیم در امر توزیع، تولید مواد آموزشی به میزان مورد نیاز و جلوگیری از اتلاف منابع از سال تحصیلی ۹۵-۹۴ فرآیند فروش و توزیع کتاب‌های درسی و سایر مواد آموزشی به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد.

در سال تحصیلی ۹۵-۹۴ فرآیند فروش و توزیع کتاب‌های درسی مقطع پیش دانشگاهی (پایه چهارم دبیرستان) به صورت پایلوت انجام می‌شود و برابر برنامه‌ریزی به عمل آمده، فروش و توزیع کتاب‌های درسی پایه‌های تحصیلی دیگر نیز به صورت الکترونیکی در سالهای آتی، انجام خواهد گرفت.

به گزارش فارس، زمان شروع خرید کتاب‌های درسی پیش دانشگاهی پس از ثبت‌نام دانش‌آموزان و ثبت اطلاعات آنها در سامانه سناد خواهد بود و نحوه خرید کتاب درسی به دو صورت انفرادی توسط دانش‌آموز یا والدین دانش‌آموز و گروهی توسط مدرسه انجام خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


الهه
سلام.یک سوالی داشتم تکلیف من چیه که بعد چند سال دور بودن از کنکور سراسری واسه کنکور به کتاب پیش تجربی که تغییرات چشمگیری داشته نیاز دارم.!؟؟
میلاد بایرامپور
پایه ی چهارم تجربی از دبیرستان شهید رجایی