جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

برنج های وارداتی شناسنامه می‌گیرند

دوشنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۱۴
کد مطلب: 419627
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به بازدید اعضای این کمیسیون از آزمایشگاه های مرجع غذا و دارو گفت: تمامی برنج های وارداتی صاحب کد شناسه و رهگیری می شوند.
به گزارش جهان، محمدحسین قربانی در گفت وگو با ایرنا با تشریح جلسه روز یکشنبه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، افزود: با توجه به ضرورت وجود آزمایشگاهی مجهز برای سازمان غذا و دارو، قانون این اجازه را داده تا برای تجهیز بهتر این آزمایشگاه از بخش خصوصی استفاده شود که البته امروزه بخش خصوصی سهم کمی در این آزمایشگاه را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه سازمان غذا و دارو گزارشی درباره موادغذایی، داروها و مکمل ها ارایه کردند، اظهار داشت: اما با توجه به تنوع تولیداتی که در این زمینه وجود دارد و قاچاقی که در عرصه های مختلف شاهد هستیم، حدودی کارها را با مشکل مواجه کرده است.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس اظهار داشت: از سویی دیگر سازمان غذا و دارو با کمبود نیروی انسانی مواجه است و این مهم تاحدودی نظارت جدی و کسب حمایتی در همه ابعاد را با ضعف مواجه ساخته است که پیشنهاد شد دولت این کمبود نیروی انسانی را جبران کند همچنین معضل منابع مالی از دیگر مشکلات این سازمان بود که اعلام شد از ۱۰ درصد هدفمندی یارانه ها که باید بخشی از آن در اختیار تولید قرار گیرد را می توان در اختیار شرکت های داروسازی قرار داد.

قربانی افزود: بحث نظارت بر کیفیت داروهای داخلی از دیگر مواردی به شمار می رفت که مورد بررسی واقع شد همچنین گزارشی در مورد واردات برنج های خارجی ارایه شد که بر اساس آن همه این برنج های صاحب کد شناسه و رهگیری شدند.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: نبود نظارت دقیق بر واردات قاچاق از دیگر مواردی بود که مورد بحث قرار گرفت چراکه امروز متاسفانه ایران تبدیل به بهشت قاچاق شده است و باید یک عزم ملی برای جلوگیری از قاچاق صورت گیرد تاهم تولید داخل مورد توجه قرار گیرد و اقتصاد مقاومتی نیز شکل می گیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *