پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۲
۲

هاآرتص: ایران‌کابوس اسراییل وعربستان است

شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۹
کد مطلب: 409925
یک روزنامه اسراییلی از یکسان بودن میزان نگرانی اسراییل و عربستان از موفقیت ایران در مذاکرات هسته ای خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از رسا، روزنامه اسراییلی "هآرتص" در گزارشی از نگرانی شدید عربستان و اسراییل از موفق شدن ایران در به دست آوردن تکنولوژی ساخت سلاح هسته‌ای پرده برداشت.

این روزنامه در ادامه نوشت: حتی اگر ایران نخواهد از سلاح هسته‌ای استفاده کند، همین که این تکنولوژی را در اختیار داشته باشد کابوسی برای مقامات اسراییلی و سعودی است.

در این گزارش آمده: ایران با استفاده از این قدرت جدید می‌تواند بر شدت دشمنی‌های خود با اسراییل بیفزاید و دامنه نفوذ خود در خاور میانه را بیش از پیش عمیق‌تر و وسیع‌تر کند. ایران می‌تواند با استفاده از این توانایی نمایندگان خود در منطقه و در رأس آنها حزب الله را تقویت کند.

"هآرتص" به این نکته اشاره کرد که عربستان سعودی و اسراییل در این قضیه رویکرد واحدی داشته و هر دو از آمریکا این خواسته را دارند که با استفاده از نفوذ و قدرت خود برنامه هسته‌ای ایران را به تعلیق درآورد.

این روزنامه به نقل از مقامات اسراییلی نوشت: این استراتژی که آمریکا به همراه پنج کشور دیگر علیه ایران ائتلاف تشکیل داده اند تا برنامه هسته‌ای ایران را به تعطیلی بکشانند استراتژی موفقی است؛ چرا که مخالفت با این کشورهای قدرتمند برای ایران پیامدهای سنگینی به دنبال خواهد داشت و همین امر تا کنون ایران را سر میز مذاکره نشانده است.

در این گزارش تصریح شده است: هر چند عربستان سعودی ظاهرا بی‌تفاوت نشان می‌دهد ولی باید گفت نگرانی این کشور کمتر از اسراییل نیست. از این رو عربستان با هرگونه حل و فصل دیپلماتیک قضیه هسته‌ای ایران مخالف است.

عربستان همواره نسبت به این مساله که آمریکا بخواهد امتیازاتی در مذاکرات به ایران بدهد نگران است و هرگونه تسامح در شروط تواقفنامه را به معنای هسته‌ای شدن ایران می‌داند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اسراییل غاصب مطمئن باشد کارشکنی در توافق هسته ای ایران وتحریم بیشتر وفشار بیشتر بر ایران موجب جنگی ناخواسته بر ایران خواهد شد که اولین قربانی این فتنه انگیزی خود اسراییل اشغالگر خواهد بود.
کاظمی
Russian Federation
باسلام
به یاری خداوند سرزمینهای مقدس و آسمانی را ( قدس و مدینه و مکه و...) را از دست صهیونیست ها و وهابیت پلید آزاد می کنیم....