جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
تمهیدات پلیس راهور تهران بزرگ؛

راننده سرویس دختران باید خانم باشد

پنجشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۱:۱۰
کد مطلب: 442324
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با اعلام اینکه تمهیدات لازم برای عقد قرارداد سرویس مدارس، نظارت و آموزش رانندگان انجام شده است، گفت: پلیس راهور آمادگی صددرصدی برای بازگشایی مدارس دارد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، سردار سید تیمور حسینی در نشست خبری روز چهارشنبه با اشاره به اقدامات پلیس برای جشن بازگشایی مدارس و همچنین تمهیدات پلیس راهور برای نظارت بر سرویس مدارس اظهار داشت: امسال نیز برای هماهنگی سرویس های مدارس جلسات مختلفی با حضور مسئولان مربوطه برگزار شد و تصمیمات قابل توجهی نیز در این زمینه گرفته شد که تصمیمات اتخاذ شده طی ابلاغیه های شماره‌دار به مدیران مدارس و اولیاء دانش آموزان ابلاغ شده است.

وی با اعلام اینکه امسال نیز همانند سنوات گذشته جابجایی دانش آموزان تنها با خودروهای دارای برچسب سرویس مدرسه و مورد تایید سازمان تاکسیرانی انجام خواهد شد، افزود: خودروهایی که برای سرویس مدارس انتخاب و برگزیده می شوند، در صورتی که بیش از ۵ سال از ساخت آنها نگذشته باشد، حتما نیاز به برگه معاینه فنی دارند. همچنین این قبیل خودروها حتما باید بیمه‌نامه شخص ثالث، بیمه‌نامه سرنشین و گواهی تایید نداشتن مشکلات فنی را همراه داشته باشند.

سردار حسینی با اعلام اینکه رانندگان خودروهای مدارس نیز باید حداقل ۲۳ سال سن داشته، گواهی سلامت و عدم سوءپیشینه داشته باشند و از بین رانندگان متاهل نیز برگزیده شده باشند، ادامه داد: خانواده ها نباید خارج از دستورالعمل ابلاغی اقدام به منعقد کردن قرارداد با خودروهای غیرمجاز، شخصی و آژانس‌ها برای نقل و انتقال فرزندانشان استفاده کنند. پلیس برابر قانون با سرویس های غیرمجاز برخورد کرده و علاوه بر اینکه خودرو متوقف خواهد شد، راننده متخلف نیز مبلغ ۴۰ هزار تومان جریمه می‌شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به اینکه نرخ مصوب از سوی شورای شهر برای سرویس مدارس در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: یکی از وظایفی که بر عهده ماموران پلیس راهور قرار دارد، نظارت بر نرخ سرویس های مدارس است.

سردار حسینی درباره جزئیات این طرح کنترلی گفت: کنترل ماموران به صورت رندومی انجام می شود و در صورت مشاهده هرگونه تخلف نسبت به برخورد با فرد خاطی اقدامات مقتضی صورت خواهد گرفت.

افزایش ۲۰ درصدی ترافیک از آغاز مهر

وی با اعلام اینکه امسال نیز همچون سنوات گذشته ماموریت انجام عملیات عمرانی در سطح معابر پایتخت از بیستم شهریور ماه لغایت پانزدهم مهر ماه انجام خواهد گرفت، گفت: پلیس با تمام توان خود در این ایام در معابر پرتردد مجموعه های آموزشی و دانشگاهی حضور خواهد داشت تا از ایجاد ترافیک در ساعات بامدادی و همچنین زمان تعطیل شدن مدارس و مراکز آموزشی جلوگیری کند.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با اعلام اینکه همزمان با آغاز مهر ماه و بازگشایی مدارس، شاهد افزایش ۲۰ درصدی حجم ترافیک در سطح معابر هستیم، تصریح کرد: از یک ماه پیش تاکنون جلساتی انجام شده است که بر طبق این جلسات تمام سعی خودمان را به کار بسته‌ایم تا از افزایش این ترافیک ها خودداری کنیم.

سردار حسینی با اعلام اینکه یکی از مشکلات ترافیکی اول مهر جابجایی دانش آموزان از سوی والدین آنها است، افزود: ما تصمیم گرفته ایم تا پیش از آغاز سال تحصیلی ظرفیت سرویس های مدارس مشخص شود، با توجه به اینکه تعداد جمعیت دانش آموزان امسال نسبت به سال گذشته تغییر محسوسی نکرده است، پیش بینی ما این است که حدود ۱۵ هزار دستگاه خودرو برای جابجایی دانش آموزان مورد نیاز است.

وی افزود: برابر آخرین آماری که از تاکسیرانی به دست آمده است در حال حاضر حدود ۹ هزار راننده مورد آموزش قرار گرفته اند و تعدادی نیز از سال های گذشته دوره های آموزشی خود را طی کرده اند و من فکر می کنم با توجه به شرایط ایجاد شده تا پایان سال تحصیلی تمامی رانندگان آمادگی لازم برای دریافت برچسب سرویس مدارس را داشته باشند، ضمن اینکه تاکنون ۷۰ درصد از این افراد برای دریافت برچسب آمادگی لازم را اعلام کردند و برچسب های آنها طبق برنامه زمانبندی شده تحویل داده شده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در ادامه درباره تخلفات رانندگان سرویس مدارس نیز گفت: برابر قانون اگر راننده سرویس مدرسه برای بار سوم مرتکب تخلفات حادثه‌ساز شود، دفترچه وی باطل و صلاحیت وی درباره حمل و نقل دانش آموزان رد خواهد شد.

سردار حسینی با اعلام اینکه عدم رعایت حق تقدم، عبور از چراغ قرمز و داشتن سرعت غیرمجاز از جمله تخلفاتی است که خط قرمز پلیس برای رانندگان سرویس مدارس محسوب می شود، اضافه کرد: رانندگان هوشیار باشند که در صورت انجام هر کدام از این تخلفات ماموران پلیس راهور بدون اغماض با فرد خاطی برخورد می کند.

وی همچنین از اجرای طرح برخورد با موتورسواران متخلف در اطراف مدارس دخترانه خبر داد و گفت: از ابتدای مهر ماه طرح برخورد با مزاحمت موتورسواران در مقابل مدارس دخترانه به اجرا در خواهد آمد.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با ابراز خرسندی از اینکه خوشبختانه در سال گذشته حتی یک مورد تصادف سرویس مدرسه نداشتیم، خاطرنشان کرد: البته بین ۱۰ تا ۱۵ درصد از خودروهایی که به عنوان سرویس مدرسه مورد استفاده قرار می گیرند، فاقد مجوز بودند که از این بین بیش از ۱۰ درصد برای مجوز اقدام کرده و کمتر از ۵ درصد نیز هیچ اقدامی برای دریافت مجوزهای لازم نکرده اند.

سردار حسینی با اعلام اینکه سرویس های مینی‌بوس باید زیر نظر سازمان اتوبوسرانی بکار گرفته شوند، عنوان کرد: مدارس حق ندارند که به طور مستقیم با آژانس ها برای جابجایی دانش آموزان خود قراردادی را منعقد کنند، در صورت انعقاد این قرارداد آنها مرتکب تخلف شده اند. همه موسسات آژانسی که نسبت به جابجایی دانش آموزان اقدام می کنند باید از تاکسیرانی مجوزهای لازم در این زمینه را دریافت کرده باشند.

وی عنوان کرد: علاوه بر رانندگان سرویس، رانندگان سرویس مدارس دخترانه نیز باید از بین رانندگان زن انتخاب شوند. فرقی نمی کند مدرسه، دبستان باشد یا دبیرستان. حتما باید خانم راننده نسبت به انتقال دانش آموزان دختر اقدام کند. اگر شرایط به گونه ای باشد که احتیاج به استفاده از مینی‌بوس محسوس بود در این صورت حتما یکی از اولیاء مدارس به عنوان ناظر باید در داخل مینی‌بوس حضور داشته باشد.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به تمهیدات پلیس درباره ورود سرویس‌های مدارس به محدوده زوج و فرد نیز گفت: سرویس هایی که از نوع تاکسی هستند، محدودیتی برای ورود به محدوده زوج و فرد یا طرح ترافیک ندارند، اما دیگر سرویس های مدارس که مجوزهای لازم را از تاکسیرانی اخذ کرده و برچسب نیز دارند، در ساعت های آغاز و پایان مدارس می توانند بدون اینکه جریمه شوند، در محدوده زوج و فرد تردد کنند.

سردار حسینی در پایان با اعلام اینکه پلیس برای زمان آغاز بکار و پایان مدارس محدوده زمانی در نظر گرفته است، تصریح کرد: با حفظ این محدوده زمانی هیچ جریمه ای شامل حال ماشین های دارای مجوز نمی شود.
https://jahannews.com/vdcgxx9ttak9tw4.rpra.html
jahannews.com/vdcgxx9ttak9tw4.rpra.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *