شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۵
۲۴

گلایه هنرپیشه زن، از آزار و اذیت در شبکه‌های اجتماعی

سه شنبه ۱۶ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۱
کد مطلب: 432028
هانیه توسلی با یادداشتی در یکی از روزنامه های صبح تهران از آزار و اذیت در شبکه‌های اجتماعی گله کرد و نوشت: اين روزها «حريم خصوصي» ديگر معناي چنداني ندارد و اين وضع در ايران به مراتب بدتر از كشورهاي ديگر است.
گلایه هنرپیشه زن، از آزار و اذیت در شبکه‌های اجتماعی
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران، هانیه توسلی در یکی از روزنامه های صبح کشور نوشت: اين روزها «حريم خصوصي» ديگر معناي چنداني ندارد و اين وضع در ايران به مراتب بدتر از كشورهاي ديگر است. ورود افراد به حوزه شخصي يكديگر قابل كنترل نيست، شايد بهتر است بگوييم راهي براي كنترل آن وجود ندارد. فضا به شكلي است كه همه به اطلاعات و حريم شخصي يكديگر دسترسي دارند. اين شكل از دسترسي كار را سخت كرده و كار به جايي رسيده كه گاهي افراد بدون هيچ ترسي يكديگر را آزار مي‌دهند، هيچ كس از اينكه به حوزه خصوصي ديگري وارد شده و او را آزار داده، نه تنها نمي‌ترسد كه حتي از نظر اخلاقي هم آن را زشت و ناپسند نمي‌داند.

همين نترسيدن است كه باعث تكرار اين رفتارها مي‌شود. هنرمندان زيادي مثل من در سال‌هاي اخير به‌شدت با اين آزارها مواجه شده‌اند و كار خاصي هم نمي‌توانيم انجام دهيم. حوزه شخصي هنرمندان بيشتر از بقيه افراد جامعه در معرض آزار است.

گاهي در شبكه‌هاي اجتماعي و فضاي مجازي با بي‌ادبي‌هايي روبه‌رو مي‌شويم كه اذيت‌كننده است و هيچ كنترلي هم در اين زمينه وجود ندارد. آدم‌ها هرنظري كه دارند مي‌توانند آزادانه ابراز كنند. هر عكس يا پستي كه گذاشته مي‌شود يك عده به آن واكنش نشان مي‌دهند.

اصلا انگار عده‌اي به شبكه‌هاي اجتماعي وارد شده‌اند كه به ديگران آزار برسانند. وقتي اين اتفاق‌ها پشت‌سرهم تكرار مي‌شود و نه تنها درباره خودت كه درباره همكارانت هم از اين خبرها مي‌شنوي، نسبت به جامعه دلسرد مي‌شوي؛ تا آن‌جا كه دلت مي‌خواهد از اين فضا فاصله بگيري و در گوشه‌اي خلوت زندگي كني. ما بايد ياد بگيريم كه از دنياي آزاد اطلاعات به شكل و شيوه ديگري استفاده كنيم، همديگر را قضاوت نكنيم و حريم‌خصوصي يكديگر را محترم بدانيم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


شما خودت یک کم حیا و حدودت رو حفظ کن تا ملت هم خجالت بکشند
هر کس عکسهای محرک بذاره روی وب باید منتظر نظرات عجیب و غریب باشه
معصومه
احترام هر کس دست خودشه. کار این عده از مردم هر چند اشتباه است ولی واکنشی به اعمال و رفتار خود ماست.

هر پستی عکس العمل خاص خود را در مردم دارد (حالا درست یا اشتباه)

چرا به امثال من آزار و اذیت نمیرسونند؟!
به نظرم بیشتر از عوامل دیگه بی درو پیکر بودن فضای مجازی و عدم مسولیت افراد در قبال کارهاشون در فضای مجازیه ،نمیدونم کی مسولین میخوان به این وضع پریشان مردم در فضای مجازی رسیدگی کنند.بنظرم مقصر اول وزارت ارتباطاته با این نوع مدیریت.
مازندرانی
بعضی از هنرمندان فقط از اینکه خودشون رو توچندتافیلم بی محتوا ویا سریال هییکه پراز عشوه وناز هست نشون میدن فکر میکنند هنرمندند نه بخدا اینها هنرآفرینند .همین چندی قبل عکسهای تزیینی اطاق خواب خان الناز شاکردوست در اینترنت بود یعنی عکس اطاق خواب یک خانم رو کی میده بیرون ؟از ماست که برماست
خانم محترم چرا نمیگودید رفتار برخی از شماها (عشوه ) اینقدر باعث تحریک واذیت جوانان وحتی پیرمردها میشود
فیس بوک حریم خصوصی نیست. در ضمن وقتی ایشون با فرهنگ ایرانی و اسلامی مردم بازی می کنه و سگبازي راترویج میده باید توقع جواب داشته باشد
حريم خصوصى خصوصى است ، نه تو اينستا و ساير شبكه هاى اجتماعى جلو چشم همه !
م
United Kingdom
هر شیر زنی اشتباه کند و برود در پو ست اهو و بیاید به نخجیر ممکن است حداقل اگر شکار نشود زخمی بشود پس لازم است تا واقعا دیگران را به اشتباه نیندازیم چون بعضی ها واقعا قلبشان مریض است و لذا متاسفانه خود دار نیستند و اسباب زحمت همه می شوند پس لازم است ما نیز با رعایت ارزشهای نظام با حامیان و پاسبانان خود و ارزشها همکاری واقعی داشته باشیم و هزینه تامین امنیت جامعه را با رفتار غلط خود افزایش ندهیم چون به هر حال این سقف هزینه کرد بدون همکاری ما بالاخره روزی تمام می شود واین ما هستیم که ضرر می کنیم
19
سلام علیکم
شیر زن در پوست آهو نمی رود. شیر زن همان شیر باقی می ماند تا هر گرگ و شغالی فکر نکند خبری هست.
محمدعلی
واقعاً این جماعت هنرمند چرا اینقدر دم دستی و مهمل فکر می‌کنند.
بابا یکی بیاد معنی حریم خصوصی را به اینا یاد بده.
از کی تا حالا تابلو اعلانات و بیلبورد و وایبر و ویچت و اینستاگرام و از این قبیل ابزار خودنمایی برخی آدمها شده حریم خصوصی که ما خبر نداریم.
خانم وقتی موضوعی (فرقی نداره ، آدم یا کالا) روی بیلبورد رفت یعنی اینکه مردم ماهستیم نظرتون چیه؟
خب مردم هم نظر می دند برخی مودبانه و آدمهای مریض هم متناسب با حال خودشون.
تا حالا به صندوق پستی شما، صندوق امانات شما، ایمیل شما تعرضی شده؟
اینا چیزایی هستند که نسبتا چفت و بست دارند ولی انتظار این که شبکه های اجتماعی که فلسفه تعریف شده سازندگان اون، برداشتن حد و مرزهای خصوصی است، انتظار بیجا و مضحکی است.
ساعد
"حوزه شخصي هنرمندان بيشتر از بقيه افراد جامعه در معرض آزار است."
من این جمله رو اینجوری تصحیح می کنم:
حوزه شخصي هنرمندان بيشتر از بقيه افراد، جامعه "را" در معرض آزار "قرار داده" است.
گویا کل کائنات حوزه شخصی حضرات هندمنده!
امیر
آفرین اصلاح بسیار خوبی است
قشر فرهیخته و ترقّی کرده (!) اینطور فکر میکنند که شبکه های اجتماعی رو حریم خصوصی میدونن، وای به حال ما بیصواطا و بی شناثنامح هااا ...
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
چند وقت دیگه خیابون رو هم حریم خصوصی خودشون می دونن
Australia
واقعا خنده داره که امثال این خانم هنوز تعریف حریم خصوصی را نمی دانند! آپلود کردن عکسهای محرک با 1000 قلم آرایش در فیسبوک و شبکه های اجتماعی دیگه حریم خصوصی نیست. واقعا افسوس از نسل جدید که بدحجابان و تابوشکنان را بعنوان الگو می بینند.
مادر دو کودک
Iran, Islamic Republic of
میخوای بری ویزات رسیده برو بیخودی به همه مردم توهین نکن. البته من منکر وجود آدم های بد نیستم ولی اینکه اینجا بدتر از همه جاست رو شما از کجا آمار گرفتین؟!
اگه امثال این بازیگر کمتر در شبکه های اجتماعی عکسهای یهویی بذارن اونهم با سر و وضع ناجور این مشکلات پیش نمیاد. شماها خودتون کلید حریم خصوصی تونو به همه دادین بعد انتظار دارین کسی سرک نکشه
سیدمهدی
این جماعت هنرمند خیلی مغرور هستند از طرفی هم توی دنیای الکی خوش خودشون سیر میکنند. فکر میکنند همه مردم باید خیلی بهشون احترام و ارج بگذراند !!! متاسفانه اکثرا هم آلوده مسائل و مشکلات شخصی زندگی شون هستند یا دچار هنجارشکنی و خوردن به مشکل در جامعه

من موندم کسی که خودش سر تا پا عیب و مشکل هستش و از اصول اولیه اعتقادی و مذهبی سیاسی و ... شدیدا در رنج هستش چجور میتونه الگو باشه برای مردم ؟؟!
موافقم
خودت عکسهای خصوصیتو نذار رو اینترنت. کسی به حریم شخصی شما کاری نداره.
xxxx
سلام .اینم جای تشکر ملت از خانم توسلی خیلی بی معرفتین ملت
حرف ایشون حکایت بره ای است که وارد جنگلی با انواع و اقسام موجودات و خطرات شده و توقع احمقانه ای داره که کسی بهش آسیب نزنه!
تو که به قول خودن هنرمندی اگه نتونی با اعمال و رفتار و با هنرت در بالابردن همین فرهنگی که ازش شاکی هستی نقشی داشته باشی، بی هنری وبهتره ادعاشو نداشته باشی و سرتو بندازی پایین و شرمنده ی جامعه و فرهنگت باشی.
ضمن اینکه فلسفه اینگونه فضاها و اپلیکیشن ها ساختن یک دنیای بدون مرز و تهی کردن ادم ها از هر نوع حریم و حدودیه. کاش قبل از متهم کردن مردم، اول یه سطح سواد و درک و به رفع عیوب خودتون می پرداختین.
نهایتا جامعه ای که امثال شما هنرمندانش باشین، باید هم دلسرد کننده و زجرآور باشه!!
یونس
Latvia
حریم خصوصی امثال شما گربه بازی و سگ چرانیه ! اسم خودتون هم گذاشتید هنرمند !
یاسر
خودت ک بیشتر از ماها مرتکب گناه میشی