جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۱

مداحی‌نزاردرحرم‌شاهچراغ(ع)+عکس

شنبه ۸ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰۵:۴۲
کد مطلب: 393626
ویژه برنامه‌ها و مراسم سالروز شهادت حضرت رقیه(س) با مداحی حاج نزار قطری در حرم حضرت شاهچراغ(ع) برگزار می‌شود.
به گزارش جهان به نقل از ابنا، در سالروز شهادت حضرت رقیه(س) دختر خورشید، صحن و سرای حرم مطهر احمد بن موسی(ع) سیاهپوش و غرق ماتم و عزاست.

به همین مناسبت مراسم سوگواری و عزاداری در سومین حرم اهل بیت (ع) در ایران همزمان با سراسر میهن اسلامی در حال برگزاری است.

این ویژه برنامه‌ها و مراسم عصر پنج‌شنبه با برنامه نشست خادمین حرم مطهر با تولیت معظم آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) حضرت آیت الله سیدعلی اصغر دستغیب آغاز گردید و تا امشب ادامه دارد.


نوحه خوانی مداحان اهل بیت ازجمله برادر حاج نزار قطری که پنجشنبه همزمان با نماز مغرب و عشا در حرم مطهر برگزار می‌شود، سینه زنی، سخنرانی مذهبی و مرثیه خوانی از دیگر برنامه‌های شهادت حضرت رقیه (س) در حرم شاهچراغ (ع) است.

اسارت دشوار و یتیمی دردی عمیق است. حضرت رقیه(س) دختر صبر و از تبار نور و از جنس آبی آسمان است.

حضرت رقیه (س) برهان بزرگ دیگری است بر حقانیت قیام امام حسین (ع)؛ که تنها کسی می‌تواند چنین به مبارزه و مقابله با ستم برخیزد که مقصدی الهی داشته باشد. رقیه در سن سه سالگی در محرم ۶۱ هجری قمری با پدر بزرگوارش حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به کربلا آمد و اندکی پس از شهادت پدر به او پیوست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


تازه سردار سلیمانی هم شیراز بوده