پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۱۸
واکنش تند آیت الله مصباح یزدی به سخنان رئیس جمهور

اگر هدف، دین حاکم بر کلیسا است پس چرا انقلاب کردیم

شنبه ۱۲ تير ۱۳۸۹ ساعت ۱۸:۰۳
کد مطلب: 123229
رئیسِ مؤسسه آموزش امام خمینی(ره) بر اجرای قاطعانه احکام و قانون اسلام تأکید کرد و گفت: برخورد عاطفی در این خصوص صحیح نیست
اگر هدف، دین حاکم بر کلیسا است پس چرا انقلاب کردیم

به گزارش جهان به نقل از خبرگزاری مهر، «آیت الله محمد تقی مصباح یزدی» روز شنبه در دیدار جمعی از دانشجویان بسیجی شرکت کننده در طرح ولایت و اردوهای جهادی طی سخنانی با تأکید بر اجرای طرح عفاف و حجاب در کشور گفت: قرآن کریم می‌فرماید اگر پسر و دختری عمل منافی عفت انجام دادند باید در حضور مردم به آنها صد تازیانه زد سپس سفارش می‌کند که مبادا تحت تأثیر عاطفه قرار بگیرید که این نشان دهنده این است که اجرای احکام جای اعمال عاطفه نیست بلکه باید قاطعانه برخورد کرد.

وی با بیان اینکه برخی با استناد به آیه «لا اکراه فی الدین» می‌گویند دین برای اعمال فشار نیست عنوان داشت: هنگامی که مسأله عفاف و حجاب مطرح می‌شود، عده‌ای می‌گویند مگر می‌شود با مردم مبارزه کرد مردم آزاد هستند.

آیت الله مصباح یزدی در ادامه با بیان اینکه مگر اداره جامعه تنها معطوف به کار امنیتی با سلاح و کار فرهنگی با نرمی است؟ ابراز کرد: پس در این میان با تخلفات قانونی چگونه باید برخورد کرد.

پلیس پشتوانه اجرای قانون است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه نیروی انتظامی پشتوانه اجرای قانون است، اظهار داشت: کسی که در مقابل قانون ایستادگی می‌کند باید پلیس با وی مقابله کند، مسئله چه امنیتی باشد و غیر امنیتی.

دولت قدرت اجرای قانون است

وی با اشاره به اینکه دولت تنها کار فرهنگی را بر عهده ندارد ابراز داشت: کار فرهنگی جای خود اما شأن و وظیفه وجودی دولت این است که مقررات را در مقابل متخلفین اجرا کند که یکی از ویژگی‌های دولت، قوه قاهره است ودولت قدرت اجرای قانون است.

رئیس مؤسسه امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه حفظ شعائر و ارزش‌های اسلامی از بزرگترین وظایف دولت است تأکید کرد: کسی که درمقابل قانون می‌ایستد باید با وی برخورد شود.

این استاد حوزه علمیه در ادامه ابراز داشت: اگر مبارزه تنها معطوف به مبارزه با مسائل امنیتی است پس چه کسی باید این مسائل را پیگیری کند

دین قضاوت و کیفر نیز دارد

وی با انتقاد از این مطلب که اینها همه مربوط به این می‌شود که ما هنوز متوجه نشده‌‌ایم که دین چه جایگاهی در اجتماع دارد عنوان کرد: اگر بر این تصور باشیم که دین فقط یک مقوله فرهنگی است و هر کار فرهنگی باید با احترام انجام شود، پس ارزش‌های دینی را تنها باید با نصیحت، احترام و محبت انجام گیرد پس در این صورت تعزیرات حکومتی برای کجاست؟ این مطالب تنها یک مغالطه است. دین قضاوت و کیفر نیز دارد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی برای اجرای احکام الهی در جامعه بوده است، گفت: اگر هدف ما اجرای دینی بود که در کلیساها و معابد برقرار است پس برای چه ما انقلاب کردیم.

رئیس مؤسسه امام خمینی(ره) بیان کرد: متأسفانه بسیاری از متدینین، نخبگان و انقلابیون ما به علت اینکه تحت تأثیر فرهنگ غرب هستند باورشان نیست که قلمرو دین کجا است اگر ما بخواهیم اصلاحاتی را به وجود بیاوریم اول باید مشخص کنیم که جایگاه دین کجا است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
الله
کجا شنود گوش لیبرال اینها را
Latvia
حضرت آيت الله مصباح يزدي بسيار بجا مي فرمايند.اما نيك مي دانند كه پيچيدگي اجراي اين احكام در دنياي امروز با توجه به فشارها و دسيسه هاي دول شيطاني خارجي و رقباي فرصت طلب داخلي اجازه مانور به دولت را نمي دهد . از طرفي بين علماي دين نيز قرائتهاي مختلفي وجود دارد كه كار را پيچيده تر كرده است.
Iran, Islamic Republic of
سلام
خواهشا این پست مرا ظاهر و تایید کنید .
Iran, Islamic Republic of
دستورات خداوند صریح هستند.اما بسیاری از ان تخلف کردند.
عزيز دلمون آيت الله مصباح
آيا بهتر نيست با شخص آقای احمدی نژاد خصوصي صحبتي بشود قبل از رسانه اي شدن.
امثال آيت الله مصباح روي چشم ما جا دارند و خيلي ها به رهنمود هاي اين بزرگواران احتياج دارند
Iran, Islamic Republic of
سلام
باید از آقای مصباح پرسید که آیا نداشتن حجاب عمل منافی عفت است یا زنا
ایشان براساس کدام تفسیر چنین تفسیری از این آیه دارند؟
Netherlands
باید عمل منافی عفت تعریفش دقیقا مشخص باشد وگرنه هر کسی سلیقه ای خواهد داشت و تعبیری بر اساس آن. تقریبا در همه موارد هم اگر دختر و پسری بخواهند عمل منافی عفت انجام بدهند در خلوت این کار را می کنند و نه در ملاء عام و طبق دستور اسلام باید 4 شاهد عادل گواهی بدهند. خوب عملی که در خلوت انجام شده کجا 4 شاهد می توان برای آن پیدا کرد که تازه عادل هم باشند و تهمت و افترا نزنند و حقیقت را بگویند؟ پس می بینیم که اجرای دستورات اسلام همیشه هم آنچنان که به نظر می رسد ساده و آسان نیست.
Iran, Islamic Republic of
اون کسی که گفته:
سلام
باید از آقای مصباح پرسید که آیا نداشتن حجاب عمل منافی عفت است یا زنا
ایشان براساس کدام تفسیر چنین تفسیری از این آیه دارند؟

خیلی بیسواد بود ،این یه مثال بوده ،آیت الله مصباح نگفته که نداشتن حجاب مثل زنا می مونه!
خواسته مرز بین عاطفه و برخورد رو نشون بده.
Iran, Islamic Republic of
با سلام
در مورد کسی که کامنت مرا بی سواد دانسته بگویم ما هم نگفتیم ایشان منظورش این است بلکه منظور من اینه که مساوی دانستن عدم رعایت حجاب با عمل منافی عفت اشتباه است
Iran, Islamic Republic of
جناب استاد جواب بدهند
که آیا مدینه النبی زن بی حجاب نداشته
مثلا کنیزان چادرداشته اند
و یهودیان مانتو و روسری؟
آیا مدینه النبی گشت ارشاد داشته
Iran, Islamic Republic of
بر همگان روشنه که سخنان علامه مصباح برای رئیس جمهور همیشه راهگشا بوده
Iran, Islamic Republic of
من نمی فهمم چرا بعضیها نمی توانند مثالیها را هضم کنند و با خود موضوع قاطی می کنند
ایشان با این مثال عنوان کردند در اموری که برخورد لازم است قران می فرماید به هیچ وجه رحمی در کار نباشد
انصافا انتقاد به جایی کردند ابشان ، چقدر این مرد آزاد اندیشند با این که از حامیان جدی احمدی نژاد بوده اند اما وقتی لغزشی از او ببینند اینچنین در برابرش موضع می گیرند
خدا حفظشون کنه
Iran, Islamic Republic of
ضمن تاييد فرمايشات حضرت ايت الله علامه استاد مصباح در مورد كليات و اجراي قانون شرع ، ليكن بايد مسئله فرهنگي كه قريب به 24 سال سياه (دوران موسوي ، هاشمي و خاتمي ) در بوته فراموشي و يا از عمد به نسيان سپرده شده بود را در نظر گرفت و بيشترين تهاجم را به انها كه باعث ويراني فرهنگي و اجتماعي و رواج فساد و فحشا و رشوه و مواد مخدر در كشور شدند انجام داد
Iran, Islamic Republic of
................
ناراحت نشین ولی اگر آقای دکتر حرف گوش کن بود حرف حضرت آقا در مورد مشایی رو گوش میکرد و کنارش می گذاشت نه اینکه 10 تا پست اضافه بهش بده آیا این ...................؟
Iran, Islamic Republic of
کاملا حرف استاد عزیز منطقی و صحیح است و هر جا جلوی ضرر را بگیریم منفعت دارد ولی ای کاش از بعد از جنگ تحمیلی نمی گذاشتیم توسط بعضی از آقایان انحرافی بوجود بیاید که همه فشارها و کارها
دوست عزيز كه از جناب استاد پاسخ خواسته‌اند، جواب را با چند سوال عرض مي كنم 1- ايا هيچ يك از اديان الهي سراغ داريد كه نفي حجاب كرده باشند؟.2-آيا در مدينه النبي كسي علني برخلاف دستور دين رفتار مي‌كرد؟. آيا كنيزان مسلم بي حجاب بودند ؟و مسلماَ در مدينه النبي گشت ارشادوجود نداشته چون امر به معروف و نهي از منكر در جامعه جاري و ساري بوده است.
Iran, Islamic Republic of
خداوند ایت الله مصباح را حفظ کند
Iran, Islamic Republic of
بسيار به جا مي فرمايند
دوستان هموطن و هم دين كساني كه از بي حجابي دفاع ميكنن و به هر صورت باعث وجود اين بدرفتاري هستند در تمام گناهاني كه به خاطر اين گناه انجام ميشه شريك هستند از چشم چراني گرفته تا روابط نا مشروع و آغاز رفاقت هاي نامربوط تا نعوذ بالله زنا
مسئولي كه بايد وظيفه اش را انجام دهد در هر روز از تاخير خود مديون و معاون بر عصم است