جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

کاشانی: ادامه کار با وینگادا سخت شد

سه شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۱۷
کد مطلب: 387128
مدیر تیم امید گفت: ادامه روند کنونی تیم امید با وینگادا سخت شده است و اگر او دفاع قانع کننده‌ای از خودش نداشته باشد با او قطع همکاری می‌کنیم.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، حبیب کاشانی پس از جلسه کمیته‌ فنی فدراسیون فوتبال در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جمع‌بندی جلسه امروز (سه‌شنبه) این بود که ادامه کار تیم امید با نلو وینگادا بسیار سخت شده و او باید به انتقاد‌های مطرح شده پاسخ دهد. بنابراین دعوت‌نامه‌ای برایش ارسال می‌شود که یکشنبه هفته‌ آینده به کمیته‌ فنی بیاید و از خودش دفاع کند.

وی افزود: اگر او نتواند پاسخ قانع کننده‌ای داشته باشد و به این جمع‌بندی برسیم که روند کنونی می‌خواهد ادامه پیدا کند قطعا با او قطع همکاری خواهد شد. در غیر این صورت باید در حضور خودش تصمیم خوبی برای تیم امید بگیریم. در همین راستا قرار شد تا با کارلوس کی‌روش هم جلسه‌ای داشته باشیم. با توجه به سفری که او به مالزی خواهد داشت، دوشنبه با کی‌روش جلسه می‌گذاریم تا درباره سرمربی آینده تیم امید با او هم به جمع‌بندی برسیم. باید هر چه سریع‌تر کار انجام شود. از طرفی مردم نگران نباشند چون با توجه به این که هومن افاضلی در تیم امید حضور داشته است کارهای مقدماتی این تیم برای حضور در قطر انجام می‌شود و تلاش می‌کنیم با یک تصمیم خوب برای تیم امید شرایطی را ایجاد کنیم که تیم امید بتواند بعد از ۴۰ سال راهی المپیک شود.

مدیر تیم ملی امید در پاسخ به این سوال که با توجه به صحبت‌هایتان به نظر می‌آید که برکناری وینگادا قطعی شده است و می‌توان این برداشت را از صحبت‌های شما داشت، گفت: برداشت آزاد است ولی اگر قرار بود این اتفاق الان بیافتد آن را اعلام می‌کردیم. ما باید چهره به چهره با وینگادا صحبت کنیم و او ایراداتی که به کادر فنی و ضعف عملکرد تیم وارد است را پاسخ دهد. یکی از انتقاداتی که درباره وینگادا مطرح شده این است که او پاسخ هشت ایمیلی که مربوط به تقاضاهای کمیته‌ فنی از او بوده را نداده است! مسلما این شرایط کار را برای همکاری با او سخت می‌کند. استراتژی فدراسیون این است که او را دعوت کنیم و پس از صحبت مفصل با این مربی درباره آینده حضورش در تیم امید تصمیم بگیریم.

کاشانی در پاسخ به این سوال که با توجه به غیبت علی کفاشیان در این فدراسیون چنین تصمیمی گرفته شده است، تصریح کرد: کفاشیان در حال حاضر نماینده فوتبال ایران در جلسات کنفدراسیون آسیا است. او به یک ماموریت کاری رفته و اختیارات کافی برای تصمیم گیری قطعی درباره تیم امید را به این جمع تفویض کرده است. اگر ما الان به این جمع بندی رسیدیم که وینگادا برکنار و یا ابقا شود این را می‌گفتیم و تصمیم مشروط فعلی به خاطر نبود کفاشیان نیست.

حبیب کاشانی افزود: این تصمیم در راستای عمل به اصول اخلاقی هم هست. جدا از بحث‌های حقوقی که با هم خواهیم داشت، اخلاق هم حکم می‌کند که او بیاید و بنشیند و از خودش دفاع کند. در پرسپولیس ما با زلاتکو کرانچار قطع همکاری کردیم اما رفتارمان به گونه‌ای بود و او همواره درباره مردم ایران و رفتاری که مسئولان یک تیم ایرانی با او داشتند با احترام صحبت می‌کرد.

وی در واکنش به این که به عقب انداختن این پروسه فرصت را برای تیم ملی امید از بین نمی‌برد، گفت: همان طور که گفتم برنامه‌های این تیم در حال انجام است و از طرفی ما هم تا یکشنبه هفته‌ بعد بیکار نخواهیم بود. ما تلاش می‌کنیم در این مدت بررسی‌های زیادی داشته تا در نهایت انتخاب خوبی برای تیم امید داشته باشیم. مردم خیالشان راحت باشد که این جمع همه تلاشش را می‌کند تا بهترین تصمیم را برای تیم امید بگیرد.

کاشانی در واکنش به این که صحبت از بهترین انتخاب برای تیم امید به معنای بررسی گزینه‌های مختلف جهت انتخاب سرمربی جدید تیم امید است، تصریح کرد: خیر. منظورم تصمیم درست برای تیم امید است. الان که وینگادا هنوز هست و شاید یکی از انتخاب‌ها تداوم همکاری با او باشد. به هر حال همه چیز به جلسه بعدی و با حضور او برمی‌گردد.

وی در واکنش به این که وینگادا که پاسخ ایمیل‌های شما را نداده است، چطور در جلسه حاضر خواهد شد، گفت: اخلاق حکم می‌کرد که ما یک طرفه قضاوت نکنیم چون او در جلسات قبلی مسائلی را درباره تیم مطرح کرده بود. این که "تیم امید به طور کامل در اختیار من نبوده است"، "بازیکنانی به من تحمیل شد"، "ما با تیمی متشکل از بازیکنان باشگاه‌ها به بازی‌های آسیایی اینچئون رفتیم" و ... . ما باید به او فرصت دفاع بدهیم. از او دعوت کردیم تا به جلسه کمیته‌ فنی بیاید و اگر تمایل نداشت و نیامد ما نهایتا درباره این تیم تصمیم‌گیری می‌کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *