جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲
۱

عذرخواهی شبکه فرانسوی از مردم ایران به خاطر جعل یک خبر + عکس

پنجشنبه ۱۰ دی ۱۳۸۸ ساعت ۱۸:۱۷
کد مطلب: 86472
عذرخواهی شبکه فرانسوی از مردم ایران به خاطر جعل یک خبر + عکس
در پی انتشار خبری مجعول در شبکه فرانس 24 که از تصویر قمه زنی یک دختر لبنانی متعلق به 4 سال پیش برای اثبات خشونت در عاشورای تهران استفاده شده بود، پس از روشنگری برخی رسانه ها این شبکه مجبور شد از مخاطبان خود عذرخواهی کند.

متن کامل خبر روی شبکه 24 به شرح زیر است:
روز گذشته شبکه 24 فرانسه گزارشی از تظاهرات ایران پخش نمود که در آن دو تصویر وجود داشت که منبع آن کانال 2 فرانسه بوده است، در حالی که این دو تصویر هیچ ارتباطی به حادثه نداشته است. کانال 2 فرانسه از خطایی که صورت گرفته است، از بینندگان خود عذرخواهی کرده است و ما نیز به نوبه خود عذرخواهی خویش را تقدیم بینندگان می‌کنیم. 

گفتنی است این عذر خواهی 20 ثانیه ای پس از آنکه این رسانه ها در شبکه های متعدد با پخش گسترده این تصاویر علیه ایران خبرسازی کردند صورت گرفت و البته اینگونه تصاویر جعلی و خبرسازی ها هم اکنون نیز به طور مکرر از این شبکه ها در حال انتشار است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
بابا سیاست رسانه های غربه. اول یک حبر دروغ رو اینقدر بهش بال و پر میدن و روش مانور میدن، بعد که گندش در میاد که خبر دروغه، با یه معذرت خواهی خشک و خالی سروتهش رو بهم میارن. در صورتیکه خبر تاثیر خودش رو میگذاره،ولی معذرت خواهی رو خیلیها متوجه نمیشن.