جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۱

نیازی به جنگ ایران با داعش‌ نیست

دوشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۳۶
کد مطلب: 381629
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: شکست محاصره آمرلی باید با فتح خرمشهر مقایسه شود و عقب راندن داعش از اطراف عراق و دیگر مواضع آن نشان می‌دهد که این گروهک عددی نیست و مردم عراق قادرند در صورتی که از آنها پشتیبانی شود و در مقابل نیز به داعش کمک نشود، آنها را عقب برانند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، سرلشکر حسن فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در حاشیه مراسم رژه ۳۱ شهریور نیروهای مسلح در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی درباره ائتلاف آمریکایی علیه داعش گفت:‌موضع جمهوری اسلامی از سوی رهبر معظم انقلاب اعلام شده و رئیس‌جمهور نیز در آن تاکید کردند.

وی ادامه داد: به عنوان مسئول نیروهای مسلح فکر می‌کنم که این ائتلاف توطئه‌ای عظیم برای منطقه بوده و نگاه ما این است که با توجه به شکست‌ خوردن ائتلاف قبلی و طرح خاورمیانه بزرگ خانم رایس، امروز آمریکا و هم‌پیمانانش در پی ورود به منطقه‌اند.

وی با بیان اینکه این ائتلاف به نام اقدام علیه داعش قصد دارد سرپنجه‌های خود را در خاک عراق، سوریه و دیگر کشورهای منطقه فرو کند، اظهار داشت: پس از اقدام علیه داعش نشانه‌های این حرکت آشکار خواهد شد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح داعش را دامی برای بدنام کردن اسلام از سوی استکبار جهانی خواند و اظهار داشت: مقامات آمریکایی پیش از این نام داعش را با عنوان مملکت اسلامی ذکر می‌کردند تا جنایات این گروهک به اسم اسلام زده شود و هم اکنون با شکل دادن به ائتلافی که کشورهای عضو آن درگیر مسائل منطقه‌ای و اقتصادی هستند به نظر نمی‌آید که قصدشان اقدام جدی علیه داعش باشد.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه یکی از فرماندهان نظامی غربی مدعی شده که موشک‌های ایران موازنه قدرت را درمنطقه به هم زده است، تصریح کرد: بدیهی است جمهوری اسلامی ایران به عنوان ام‌القرای امت اسلام و مرکز انقلاب اسلامی و رهبری ولایت فقیه مقام اول اقتدار در منطقه را داشته باشد. اگر این به معنای بر هم زدن معادله است ما به آن افتخار می‌کنیم.

وی در پاسخ به سؤال دیگری درباره مبارزه با داعش و اینکه آیا ایران برنامه‌ای برای مقابله مستقل با این گروهک دارد یا خیر، گفت: نیازی به ورود سربازان ایرانی برای جنگ با داعش نیست.

وی داعش را یک های و هوی خوف‌انگیز که با عملیات روانی و همراهی رسانه‌های صهیونیستی به وجود آمده دانست و اظهار داشت: نیازی نیست نیروی نظامی به عراق برود و شما دیدید مردم عراق و ارتش با همراهی مرجعیت آنها را عقب راندند.

وی با اشاره به شکستن محاصره آمرلی توسط ارتش و نیروهای مردمی عراق تاکید کرد: شکست محاصره آمرلی باید با فتح خرمشهر مقایسه شود و عقب راندن داعش از اطراف عراق و دیگر مواضع آن نشان می‌دهد که این گروهک عددی نیست و مردم عراق قادرند در صورتی که از آنها پشتیبانی شود و در مقابل نیز به داعش کمک نشود، آنها را عقب برانند.

سرلشکر فیروزآبادی با بیان اینکه ما و عراق یک کشور هم مرز هستیم اظهار داشت:‌ما به این کشور کمک‌های مستشاری و مشاوره نظامی می‌دهیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


داعش لكه ننگي براي بشريت مخصوصاً موسسان وحمايت كنندگان مالي وفكري اين گروه كثيف بود.