پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۶
۹

اوباما: توسعه برنامه هسته‎ای ایران متوقف خواهد شد

تحریم‌هایی که برداشته می‌شود ناچیز است
جمعه ۲۴ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۱۰
کد مطلب: 325522
باراک اوباما تصریح کرد توافق احتمالی با تهران توسعه بیشتر برنامه هسته‎ای ایران را متوقف می‌کند.
اوباما: توسعه برنامه هسته‎ای ایران متوقف خواهد شد
به گزارش جهان، باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت: باراک اوباما تصریح کرد توافق احتمالی با تهران توسعه بیشتر برنامه هسته‎ای ایران را متوقف می‌کند.

باراک اوباما، رئیس جمهوی ایالات متحده، روز پنجشنبه ۲۳ آبان ماه به کنگره این کشور درباره تصویب تحریم‌های تازه علیه ایران هشدار داد و گفت این اقدام می‌تواند «پیامدهایی ناخواسته» داشته باشد.

اوباما که در یک کنفرانس خبری صحبت می‌کرد، اظهار داشت که اگر این توافق عملی شود، ایران زمان بیشتری نیاز خواهد داشت که به ظرفیت ساخت بمب برسد.

رئیس جمهوری ایالات متحده تصریح کرد: «بیایید ببینیم که چقدر ایرانی‌ها واقعا می‌خواهند این مسئله از راه‌ دیپلماتیک و مسالمت‌آمیز حل شود.»

اظهارات رئیس جمهوری آمریکا در حالی است که شمار قابل توجهی از سناتورها و نمایندگان آمریکایی، مصر هستند که تحریم‌های تازه‌ای علیه ایران وضع شود.

کمیته بانکداری سنا هم‌اکنون طرح تازه‌ای را برای تحریم‌ بیشتر ایران در دست بررسی دارد.

مخالفت قانونگذاران آمریکایی با رویکرد اوباما تنها به سیاست خارجی محدود نیست. مشکل دولت اوباما در مورد بدهی‌ها و قانون تامین اجتماعی با کنگره همچنان حل نشده باقی مانده است.

باراک اوباما در بخش دیگری از سخنانش مدعی شد که تحریم‌ها اقتصاد ایران را «فلج» کرده و در هرگونه توافقی تنها کمی تخفیف در این تحریم‌ها در نظر گرفته می‌شود.

رئیس جمهوری آمریکا افزود که به کنگره این کشور گفته است نیت وی همواره این بوده که ایرانی‌ها را بر سر میز بیاورد تا بتوانند این موضوع را از طریق مسالمت‌آمیز حل کنند.

اوباما همچنین سعی کرد علاوه بر اعلام نظرش درباره خوش‌بینی به مذاکرات، از بدی‌های جنگ هم بگوید. رئیس جمهور آمریکا گفت: «فرقی ندارد که ارتش ما چقدر خوب است، گزینه‌های نظامی همواره ناجور و دشوارند و همواره پیامدهای ناخواسته‌ای دارند. درمورد ایران هم شرایط هرگز تام و تمام نخواهند بود.»

اوباما ادعا کرد: "ما هیچگاه با جنگ کردن مطمئن نمی شویم که آنها در آینده با جدیت بیشتر به دنبال دستیابی به بمب اتمی نمی روند."

باراک اوباما تصریح کرد: «اگر ما درباره به کارگیری دیپلماسی جدی هستیم، نیازی نیست که تحریم‌های جدیدی به تحریم‌هایی که هم‌اکنون بسیار موثرند و ایرانی‌ها را بر سر میز مذاکره آورده‌اند، بیافزاییم.»

از سوی دیگر در همین روز گزارش فصلی آژانس درباره برنامه اتمی ایران منتشر شد. در این گزارش قید شده که ایران در سه ماه گذشته، برنامه اتمی خود را توسعه نداده است.

در صف مخالفان رویکرد مذاکرات اتمی با ایران علاوه بر شماری از قانونگذاران آمریکایی، اسرائیل و برخی از از کشورهای عربی قرار گرفته‌اند.

ایران گفته است در هرگونه توافق احتمالی با گروه ۱+۵ کاهش تحریم‌ها باید در نظر گرفته شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Italy
جان مک‌کین٬ سناتور جمهوری‌خواه از ایالت آریزونا نیز در این زمینه در گفت‌و‌گو با شبکه تلویزیونی «الحره» در واشینگتن گفته است: «باید بگویم اکثر ما مایل هستیم تا وقفه‌ای میان تحریم‌های کنونی و دور تازه تحریم‌ها بیاندازیم٬ اما مذاکره‌های اخیر که به ایران حق غنی‌سازی را می‌دهد ما را به شدت ناراضی کرده است. ایران بارها و بارها فریبکاری کرده است.»

او افزوده است: «مذاکرات تاکنون کاملا بیهوده بوده است… تا زمانی که ایران غنی‌سازی خود را کاملا متوقف نکند٬ ما با این‌گونه مذاکراتی که مملو از نقص است مخالفت می‌کنیم.»
داداش
بنام خدای مستضعفان
با دقت و تعمق در سخنان اوباما و سیاستهای پیچیده امریکا و غرب بطور کلی و رفتار و کردار و تفکرات روحانی و ظریف یک همشکلی و همراهی و یکسانی عجیبی قابل لمس و احساس است که انسان را بفکر ان میاندازد که از قبل هماهنگی لازمه صورت گرفته است . ...
جلیلیان
Iran, Islamic Republic of
مردم بایستی دست به دست هم دهند تا هیچ تحریمی یا فشاری بر ایران اثر نگذارد و این استکبارگران را در خاک ذلت ، بیش از گذشته قرار دهیم .
مهدی
به امید خدا و کوری چشم دشمنان بعد از مخالفت آنها و پی بردن دوستان به نیت این شغال صفتان برنامه های هسته ای با سرعتی بیش از پیش ادامه پیدا میکنه
هیهات من الذله، هیهات
بچه محل حضرت معصومه س
امیدواریم خون شهدای راه هسته ای به ثمر بشینه
خدا تو(اوباما) و کشورت را نابود کند که مزاحم زندگی مردم دنیا هستید.
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر آمریکا
علی ایمانی
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر اوبامای مردم فریب