پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۷
۲۱

آب پاکی شورای رقابت روی دست مردم/ زمان اعلام نرخ تندر ۹۰

يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۷
کد مطلب: 375527
در حالی که برخی خبرها حاکی از بررسی این موضوع در جلسه شورای رقابت برای کاهش قیمت خودرو بود رییس این شورا بررسی قیمت خودروها را منتفی دانست.
آب پاکی شورای رقابت روی دست مردم/ زمان اعلام نرخ تندر ۹۰
به گزارش جهان، رضا شیوا در گفت‌وگو با ایسنا، درباره تاخیر در زمان اعلام قیمت خودروی تندر ۹۰ گفت: متاسفانه برای قیمت گذاری این خودرو کمی درگیر مباحث بسته خروج از رکود شدیم که باعث شد قیمت گذاری کمی به تاخیر بیفتد.

وی با بیان این‌که کارشناسان در حال حاضر مشغول کار روی این موضوع هستند، تصریح کرد:‌ ان‌شاءالله تا آخر تابستان قیمت خودروی تندر ۹۰ اعلام خواهد شد.

رییس شورای رقابت همچنین درباره احتمال تغییر در قیمت خودروهای داخلی با توجه به اعتراض برخی از نمایندگان مجلس و دولت اظهار کرد: در مورد این موضوع هیچ گونه بررسی قرار نیست انجام شود و ما قیمتمان را اعلام کرده‌ایم.

شیوا افزود: قرار شده است در رابطه با آپشن‌ها اطلاعاتی را به ما بدهند چرا که قیمتی که ما اعلام کرده‌ایم قیمت پایه و کارخانه بوده است.

وی همچنین درباره نحوه تاثیرگذاری کیفیت در قیمت خودروها نیز تصریح کرد: ما در فرمول قیمت گذاری متغیری به نام کیفیت داریم که هر ساله تا ۲.۵ درصد تاثیرگذار خواهد بود که براساس شاخص کیفیت اگر وضعیت خودرو بهتر شده باشد نمره مثبت و اگر بدتر شده باشد نمره منفی گرفته و دچار کاهش قیمت می‌شود.

رییس شورای رقابت در پاسخ به این سوال که بنابراین با این تفاسیر شورا برنامه‌ای برای کاهش قیمت خودرو ندارد، سکوت کرد و افزود: به هر حال شورای رقابت قیمت‌ها را گذاشته و قیمت‌ کارخانه را نیز مشخص کردیم و به طور متوسط قیمت خودروها ۵.۵ درصد با توجه به مشخصاتی از جمله تورم، بهره وری و کیفیت افزایش داشته است.

به گزارش ایسنا، چندی پیش شورای رقابت قیمت خودروهای داخلی به طور متوسط ۵.۵ درصد افزایش داد که این موضوع با اعتراض برخی از نمایندگان مجلس و اعضای دولت همراه شد.

در حالی که برخی خبرها حاکی از بررسی این موضوع در جلسه شورای رقابت برای کاهش قیمت خودرو بود رییس این شورا بررسی قیمت خودروها را منتفی دانست.بنابراین با توجه به اظهارات شیوا به نظر می رسد قیمت خودرو تغییر نخواهد کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ما هم نمی خریم
United States
به جهنّم ...
United States
به جهنّم ...
امير
اي آقا از اولشم مشخص بود مجلس هيچ كاري نمي كنه. تا سياسي كاري واسه استيضاح وزير علوم باقي مونده آخه نماينده ها ميان قيمت خودرو رو كم بكنند ؟!!!!
خاطر رئیس جمهور محترم مکدر نشد؟
United States
سلام
نه دیگه شیب تکدّر ملایم بود . احتمالا رفع شده الحمدللّه ..
خدا رو شکر
خدا رو شکر
شماها هم گیر ندین دیگه
نمی بینید آرامش به فضای کشور برگشته ؟ همه با هم خوبن ؟
نمی بینید همه چی آرومه ما چقدر خوشبختیم ؟...
منظور دوست عزیزمون این بود که خودرو ساز و شورای رفاقت همگی برید به جهنم الهی آمین
United States
سلام

نه من جهنّم رو برای کسی نمیخوام .

محصولاتشان بره به جهنّم ..
Iran, Islamic Republic of
همین محصولاتشون است که اونارو راهی جهنم می کنه / بجهنم
Iran, Islamic Republic of
دمت گرم
Iran, Islamic Republic of
روحانی مچکریم...
Iran, Islamic Republic of
يادش بخير زمان احمدي نژاد قيمتها نه تنها بالا نميرفت كه برعكس ارزون هم ميشد.
آنقدر حق مردم را بخورید تا منفجر شوید...
هیچ بنایی روی پایه ظلم برقرار نمیمونه. خنده این آقا مشمئز کننده است!
saeid
کی خودرو میخره با این قیمتها. امیدوارم مردم خرید خودرو را تحریم کنند
امین
موندم چی بگم.
مردم برن به جهنم!!!
علی
مرفهین بی درد
شورای خنثی!!
بنده خدا
من خودم طرفدار این دولتم ولی قرار نیست بعضی از اشتباهات دولت رو نقد نکنم.بهتره دولت بجای شورای رقابت بیاد واردات خودرو رو آزاد کنه ،البته با نرخ صفر گمرکی اونوقت من نوعی میام با 30 ، 40 میلیون خودم یه ماشین مطمئن و با کیفیت برا خودم بگیرم نه که بیام جونمو به پای خودرو های بی کیفیت داخل به خطر بندازم.تو ایران بهتره صنعت خودرو سازی تعطیل بشه.
از شما که رئیس شورای رفاقت هستید و هیچی نشده رسما اعلام میکنید که آدم فرا قوه ای هستید و به هیچ کس پاسخگو نیستید، بیشتر از این انتظار نداریم!!!!!!!!!