پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۱

بلاتر زیر ذره‌بین FBI و مقامات آمریکایی

چهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۳۴
کد مطلب: 425927
رئیس ۱۷ سال اخیر فیفا که کناره‌گیری خود را از این پست اعلام کرد، تحت تحقیقات بیشتر قرار می‌گیرد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، پس از اینکه شب گذشته (سه‌شنبه) سپ بلاتر درست چهار روز پس از انتخاب مجددش به عنوان رئیس جدید فیفا برای پنجمین دوره متوالی از تصمیمش برای کناره‌گیری از ریاست فداسیون جهانی فوتبال پرده‌برداری کرد این ذهنیت به وجود آمد که چرا وی به یک باره چنین تصمیمی گرفته است؟!

حالا روزنامه «نیویورک تایمز» گزارش داده در تحقیقاتی که مقامات آمریکایی در خصوص فساد اخیر فیفا انجام می‌دهند، سپ بلاتر هم مورد پرس‌و‌جو قرار خواهد گرفت. یکی از مقامات اجرایی ایالات متحده آمریکا که نخواست نامش فاش شود به این روزنامه گفت که امیدوار است با همکاری برخی از مسئولان فیفا پرونده بلاتر هم به جریان بیفتد.

همچنین گزارش‌ها حاکی از آن است که «اف‌بی‌آی» تحقیقات خود را در مورد بلاتر در خصوص افشای تأیید نامه پرداخت ۱۰ میلیون دلار رشوه به این نهاد برای دست بردن در تعیین نتیجه امتیاز میزبانی جام جهانی پیگیری خواهد کرد. ژروم والکه، دبیرکل فیفا هم که خود نیز به نوعی انگشت اتهامات به سوی اوست این اتهامات را رد کرده است.

هفته گذشته پلیس سوئیس تنی چند از مقامات اجرایی و اعضای اصلی فدراسیون جهانی فوتبال را که همگی به فساد اداری، پول‌شویی و رشوه‌گیری متهم هستند در زوریخ دستگیر کرد تا آنها را برای بازجویی بیشتر تحویل مقامات آمریکایی بدهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محمد
اگر میزبانی جام جهانی به امریکا داده می شد هرگز این اتفاقات نمی افتاد