جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۵
۵
اختصاصی جهان نیوز

چگونگی قتل عبدالرئوف توسط یک جیش العدلی نفوذی/ «ابراهیم مهرنهاد» کیست؟

سه شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۱۷
کد مطلب: 378227
باقیمانده های منفعل گروه جیش النصر اعلام کرده اند که قاتل عبدالرئوف ریگی را اعدام کرده اند.
چگونگی قتل عبدالرئوف توسط یک جیش العدلی نفوذی/ «ابراهیم مهرنهاد» کیست؟
گروه سیاسی جهان نيوز ـ جیش النصر با صدور بیانیه ای ابراهیم مهرنهاد عضو سابق گروهک جیش العدل را مسؤول قتل عبدالرئوف معرفی کرده است.

ابراهیم مهرنهاد، برادر یعقوب مهرنهاد مسؤول شاخه فرهنگی گروهک جندالشیطان در زمان عبدالمالک ریگی بوده که چند سال قبل پس از دستگیری توسط وزارت اطلاعات و اعترافات سنگین، اعدام می شود.

وی چند سال قبل پس از برقراری ارتباط با باقیمانده های گروهک ریگی از ایران گریخته و به پاکستان می رود و در آنجا به جیش العدل می پیوندد.

از آنجا که وی در حوزه نویسندگی و وبلاگ نویسی برای گروه ریگی با بردارش – مسؤول سابق فرهنگی گروه عبدالمالک- همکار بوده است، مورد توجه محمدظاهر سرکرده گروهک جیش العدل قرار می گیرد.

محمدظاهر وی را تشویق می کند که بیانیه های گروه و گرداندن پایگاه های اطلاع رسانی جیش العدل را بر عهده بگیرد و از این طریق نقش عبدالرئوف نیز در این گروه تضعیف شود.

پس از جدایی عبدالرئوف ریگی از گروه جیش العدل، ابراهیم مهرنهاد به طرز غیر منتظره ای با وی به جیش النصر می رود.

عبدالرئوف ریگی وی را به عنوان مشاور و مسؤول شاخه سیاسی جیش النصر منصوب می کند و وی با نام مستعار محمدرضا عثمانی فعالیت خود را آغاز می کند.

با بالا گرفتن اختلافات میان جیش العدل و جیش النصر، عبدالرئوف ریگی رسما با صدور بیانیه ای جیش العدل را تکفیر می کند و از آنجایی که نقش مفتی را برای گروه اش داشته است، قتل محمدظاهر برای اعضای جیش النصر واجب می شود.

به همین دلیل راهی برای محمدظاهر جز حذف عبدالرئوف باقی نمی ماند. با توجه به اختفای عبدالرئوف در کویته پاکستان تنها را حذف وی ترور از طریق یکی از نفوذی های گروه جیش النصر بوده است.

در همین زمینه "ع.د" مشاور سازمان جاسوسی انگلیس در حوزه اهل سنت و قوم بلوچ و مرتبط با گروه های تروریستی شرق کشور درباره جزییات این حادثه چنین توضیح می دهد: "شب روز چهارشنبه، ۲۷ آگوست، عبدالرئوف ریگی به همراه تنی چند از اعضای جیش النصر به منزل ابراهیم مهرنهاد در کویته می‌آید تا با هم جلسه‌ای داشته باشند. بعد از جلسه عبدالرئوف ریگی و همراهانش خانه مهرنهاد را ترک می‌کنند. اما به فاصله اندکی ماشین آنها با نارنجک و مسلسل مورد حمله قرار می‌گیرد که عبدالرئوف ریگی و یک تن دیگر کشته و سه تن دیگر زخمی می‌شوند."

به گفته وی، ابراهیم مهرنهاد که به همراه دیگر اعضای جیش‌النصر در مراسم تدفین ریگی شرکت کرده بود، ساعاتی بعد توسط اعضای جیش‌النصر دستگیر می‌شود.
https://jahannews.com/vdcgx79wuak9ux4.rpra.html
jahannews.com/vdcgx79wuak9ux4.rpra.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اللهم اشغل الظالمين بالظالمين...
Iran, Islamic Republic of
چقد خبرنامه تون ضعیفه این آدما که اینقدر بزرگشون می کنین؟ متاسفم براتون
حمیدرضا
United States
شما که در جریان خبرسازی ضد انقلاب و شبکه العبریه عربستان نیستی لطغا نظر نده. ضعف در شماست که مسائل را نمی شناسید
مهدی
United Kingdom
ع.د کیست؟
یا خدا چه خبره تو پاکستان من که قاطی کردم بالاخره نفهمیدم کی به کیه نصر کدومه عدل کیه ؟ چه گیری کردیم ما با این همسایه های محترم که به جای همه چی تروریست تولید و صادر میکنن کاش جهت صادراتشون می چرخید مثلا به سمت غرب