جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

تغییر فرآیند تایید صلاحیت سرپرستان دانشگاه‌های کشور

چهارشنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۷
کد مطلب: 418826
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از تغییر فرآیند تایید صلاحیت سرپرستان دانشگاه‌های کشور در شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد.
به گزارش جهان، محمدرضا مخبردزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفت‌وگو با  تسنیم، درباره آخرین وضعیت تایید صلاحیت سرپرستان دانشگاه‌ها در این شورا، اظهار داشت: تاکنون صلاحیت حدود ۹۰ رئیس دانشگاه در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تایید رسیده که از این میان ۴۶ رئیس دانشگاه متعلق به وزارت علوم، ۳۹ رئیس مربوط به دانشگاه‌های وزارت بهداشت و ۵ رئیس دانشگاه مربوط به واحدهای بزرگ دانشگاه آزاد است.

وی افزود: امیدواریم به زودی درباره مابقی سرپرستان دانشگاه‌ها نیز در شورا با همکاری و همدلی که بین اعضای شورا و وزرا وجود دارد، تصمیم‌گیری کنیم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره علت تأخیر تأیید صلاحیت سرپرستان دانشگاه‌ها در شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: تایید صلاحیت سرپرستان دانشگاه‌ها سازوکاری دارد و رویه‌ای در مورد بررسی صلاحیت روسای دانشگاه‌های پیشنهادی وجود داشته است.

مخبردزفولی با اشاره به مطرح شدن پیشنهادات جدید در مورد فرآیند پیشنهاد و معرفی سرپرستان دانشگاه‌ها از سوی برخی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: علت این تأخیر و وقفه به این موضوع باز می‌گردد که این تغییر فرآیند و رویه، در حال آماده‌سازی است تا در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر شورای عالی انقلاب فرهنگی رویه جدیدی را تصویب کرد، بر مبنای رویه جدید روسای جدید دانشگاه‌ها در شورا تایید می‌شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *