سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۶
۲۳
علیرضا زاکانی:

تخلفات دانشگاه آزاد گريبان‌گیر متوليان وزارت علوم خواهد شد/ با این اقدامات مواجهه قاطع می‌کنیم

يکشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۳۱
کد مطلب: 386624
آفت‎‎هاي اقدامات نسنجيده دانشگاه آزاد اسلامي در خصوص افزايش رشته محل‎‎هاي تحصيلات تکميلي در واحد‎هاي خويش که بلاشک بدون زيرساخت‎ها و مجوز‎هاي لازم صورت گرفته حتماً مورد دقت و مواجهه قاطع قرار خواهد گرفت و گريبان متوليان امر در وزارت علوم تحقيقات و فناوري را نيز خواهد گرفت.
تخلفات دانشگاه آزاد گريبان‌گیر متوليان وزارت علوم خواهد شد/ با این اقدامات مواجهه قاطع می‌کنیم
گروه اجتماعی جهان نيوز - علیرضا زاکانی:  مراکز آموزشي و پژوهشي کشور در سال‎‎هاي بعد از پيروزي انقلاب اسلامي رشد کمي و کيفي بالايي کردند تا جايي که از ابتداي دهه ۸۰ باتدبیر و تأکید مقام معظم رهبري (مدظله‌العالی) حوزه علم و فناوري پيشرفت بسيار مطلوبي يافت و باوجود تحريم‎‎هاي ظالمانه و در مواجهه نيمه سخت و نرم دشمنان انقلاب اسلامي توانست پرچم پرافتخار ايران عزيز را بر بام بسياري از قله‎‎هاي رفيع دانش برافراشته نمايد. چندي قبل نيز رهبر مدبر و فرزانه انقلاب اسلامي توجه به علم و فناوري در کنار رفع مشکلات فرهنگي و اقتصادي و تلاش براي رشد و پيشرفت روزافزون اين سه حوزه را اولويت اول کشور برشمردند و وظيفه سنگين و خطير مسئولان امر را در اين‎خصوص گوشزد کردند.

نیم‌نگاهی به کارنامه دانشگاه آزاد اسلامي از بدو تأسیس تا‎کنون و تطبيق آن با اهداف اوليه مؤسسان، به‎ويژه فرمايشات حضرت امام (رحمت‎الله عليه) و خلف صالح ايشان حضرت امام خامنهاي (حفظهالله) براي هر فرد مطلع و منصف، قضاوت دقيقي را از فراز و نشيب‎ها و خدمات و صدمات راه طي شده معلوم خواهد کرد که در اين نوشتار قصد پرداختن به آن‎ها نيست و در صورت توفيق در آينده به لطف الهي به گوشهاي از آن خواهم پرداخت اما آنچه باعث شد دغدغه‎‎هاي خويش را قلمي کنم اتفاق عجيبي است که در روز‎هاي منتهي به آغاز سال تحصیلی رقم خورده که بي‎شباهت به خيانت به علم و عالم نيست.

۱. مسئولان دانشگاه آزاد اسلامي با بشارت افزايش ظرفيت‎‎هاي پذيرش دانشجويان دوره کارشناسي ارشد و دکترا، پيش خبري را بيان کردند که با باز شدن سايت ثبت‌نام اين دانشگاه، اسباب حيرت اهل علم و همه دلسوزان امروز و آينده اين کشور را فراهم کرد. با اعتراض برخي از نمايندگان مجلس ازجمله این‌جانب، مسئولان اين دانشگاه سعي کردند با فرار رو به جلو، معترضان را متهم به دروغگويي کنند ازجمله بيان بنده در هفت يا هشت برابر شدن ظرفيت‎‎هاي اعلامي در برخي رشته محل‎‎هاي مقطع دکترا را نادرست خوانده و دعوت به تأمل و دقت بيشتر کردند.

۲. بنده سکوت کردم و عليرغم اتهامات متعددي که متوجه این‌جانب کرده بودند، منتظر تشکيل جلسه‎اي با مسئولان محترم اين دانشگاه در مجلس شدم، ديري نپاييد که اين جلسه در کميسيون آموزش عالي مجلس تشکيل شد که البته با استقبال بیش‌ازحد برخي همکارانمان از ساير کميسيون‎ها و حتي برخي از نمايندگان ادوار پيشين مجلس! در فضايي کاملاً احساسي پاسخ خود را يافتم:

الف) شوراي گسترش وزارت علوم مجوزي براي افزايش پذيرش در رشته محل‎‎هاي اعلامي به دانشگاه آزاد اسلامي نداده بود و اين دانشگاه بر اساس تفاهم و صورت‌جلسه کلي (که بنده مطالعه نموده و درخواست کردم کپي آن را در اختيار داشته باشم که از آن خبري نشد) اقدام به اعلام پذيرش اين تعداد رشته محل را در مقطع دکترا و کارشناسي ارشد کرده بود.

ب) جناب آقاي علوي فاضل اعلام کردند که اين تعداد رشته محل را بر اساس مجوز دانشگاه علوم و تحقيقات، به‎طور غيرعلني و بدون اعلام رسمي مي‎گرفتند! و امسال دانشگاه فقط اقدام به شفافيت کرده است. البته در گزارشي ديگر اعلام داشتند که اين کار مهم نياز به ۱۰ سال برنامه‎ريزي و تلاش داشت که آقاي ميرزاده باتدبیر خويش یک‌ساله اين مهم را انجام دادند! يا در فرمايشي ديگر ذکر نمودند که به‎واسطه تجميع پرديس‎‎هاي علوم و تحقيقات در سراسر کشور اين ظرفيت خلق شد و توانستند که این‌همه رشته محل را براي پذيرش دکترا اعلام کنند! و اين در حالی است که در جلسه کميسيون آموزش مجلس جناب آقاي ميرزاده در نقد مديريت قبلي اين دانشگاه بيان داشت که در ۳۴ پرديس علوم و تحقيقات دانشگاه آزاد اسلامي در سراسر کشور با بيش از ۸۰ هزار دانشجو، سه استاد هم براي اداره نداشتند. دکتر زارعي با تعجب درستي اين آمار را سؤال کردند که همگان با تأکید آقاي ميرزاده بر دقت آمار اعلامي مواجه گرديدند! ايشان علت اين رشد بي‎رويه را تبعيت از سياست‎‎هاي ابلاغي حوزه علم و فناوري بيان نمودند و کلي در ثناي کرده خويش سخنراني کردند بي‎آنکه توجه کنند اين افزايش ظرفيت بي‎رويه مدت‎ها قبل از اعلام سياست‎‎هاي ابلاغي مطرح و اعلام‌شده بود و... نتيجه به عهده خوانندگان عزیز... .

ج) در اين جلسه بنده با مراجعه به سايت رسمي دانشگاه و اعلام آمار‎هاي دقيقي از افزايش تا ۱۶ برابري در رشته دکتراي برق قدرت يا هشت، ۱۰ و چندين برابري در برخي رشته محل‎‎هاي ديگر فني و علوم انساني و... از ظرفيت و زيرساخت ارائه خدمات به دانشجويان تحصيلات تکميلي به‎ويژه در مقطع دکتراي اين دانشگاه و مجوز شوراي گسترش وزارت علوم پرسش کردم و پيرامون نياز کشور، کيفيت تحصيلات و آينده فارغالتحصيلان اين‎چنيني و اهداف مادي اين رخداد تلخ و فاجعه بار پرسيدم که در هياهوي کميسيون و پاسخ‎‎هاي مبهم مسئولان دانشگاه آزاد هيچ پاسخي دريافت نکردم.

۳. سکوت معنادار مسئولان ذيربط در وزارت و بعضاً تاييدات تلويحي و کلي آن‎ها حکايت از رويکردي جدي در مواجه سياسي با عرصه علم و فناوري است. غلط بودن اين رويکرد و به بازي گرفتن مصالح کشور و دانشگاه‎ها را مي‎توان با آمار ظرفيت پذيرش دانشگاه‎‎هاي دولتي و آزاد و استعداد هريک سنجيد تا معلوم شود که با علم و عالم هم مي‎توان برخورد قبيله‎اي و جناحي و سياسي کرد. فراموش نمي‎کنم که در تیرماه امسال در جلسه‎اي که با وزير علوم وقت در دفتر رياست مجلس داشتيم از وي راجع به مسئوليت‎پذيري در قبال عملکرد دانشگاه آزاد پرسيدم و ايشان به‌صراحت در برابر نمايندگان مجلس و همراهان خويش از خود سلب مسئوليت کرد و بيان داشت که دانشگاه آزاد پاسخگو به وزارت علوم، تحقيقات و فناوري نيست؟

۴. آفت‎‎هاي اقدامات نسنجيده دانشگاه آزاد اسلامي در خصوص افزايش رشته محل‎‎هاي تحصيلات تکميلي در واحد‎هاي خويش که بلاشک بدون زيرساخت‎ها و مجوز‎هاي لازم صورت گرفته و با توجيهات کلي و مغالطات متعدد در برابر سؤالات مطرح‌شده شانه از زير بار مسئوليت خالي نموده‎اند بسيار بوده که حتماً مورد دقت و مواجهه قاطع قرار خواهد گرفت و گريبان متوليان امر در وزارت علوم تحقيقات و فناوري را نيز خواهد گرفت. ان‎شاءالله ...

منبع: پنجره
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
وزارت علوم هم هماهنگه با اینا
بدبختی اینه
Iran, Islamic Republic of
ما منتظر حذف این دانشگاه پولی هستیم
میرزاده رو حذف کنن همه چی حل می شه
Iran, Islamic Republic of
... اگر بود وضع كشور اينطوري نبود
Iran, Islamic Republic of
اين هم از قانون مداري نمايندگان
Iran, Islamic Republic of
چر به غیر از ایشان و توکلی و نادران و...بقیه ساکتند؟
فقط یه نماینده پیگیره؟؟؟
اینارو ول کنید.بورسیه های غیرقانونی چی شد؟ از 10 روز هم گذشت که نجفی گفته بود اسامی رو تا آخر هفته اعلام میکنیم. چی شد؟
احمد
با با خيلي از نمايندگان كلمه زبان رو به انگليسي نميدونند ولي به بركت اين بنگاه مدرك صاحب مدرك دكتري شده اند، خوب از اينها ميخواهي كه موضع بگيرند؟ اينها موقعيتشون رو وامدار اين بنگاه مدرك هستند! اين ميرزاده آبروي وروديهاي زحمت كشيده سالهاي قبل رو هم برد، اي وامداران اين بنگاه مدرك، عوام فريبي بس است و در مقابل اين قبيله زر پرست و حق كش بايستيد و علم و دانشگاه را از وجود ننگين اين دروغگويان پاك كنيد. دكتر زاكاني و بقيه نمايندگان دلسوز خواهش ميكنيم از سياسي كاري و معامله ، خود را دور نگاه داريد و حق دانشجويان و اساتيد و دانشگاه را به آنها و جامعه برگردانيد.
بهلول !!؟؟
گفت : اينكه اصلاح طلبا يه دسته از دسته بنديهاى !؟ دست
سازشونو ! كه خيلى هم عاشقشونن ، بنام اصول گراى معتدل ! نام گذارى، كردن، ميدونى كين ؟؟؟
گفتم : بابا ! همونايى كه ژست اصول گراهارو گرفتنو ! منوتورو فريب دادنو ، باراى اشتباه ،منوتو واردمجلس وجاهاى
ديگه شدنو ! حالاهم چوبِ لاى چرخِ ، اصول گراى اصلى. شدن !!
گفت : فهميدم ، پس اينا كه اراده نمايندگان اصلي رو كه بزحمت، ميندازن، تا خدماتشنو كند كنن، همون اصول گراهاى
معتدل ميباشن !! خب بفرما،ماچى صداشون بايدبكنيم ؟؟؟
گفتم : بعضى بيسواتا، جنوب شهرى ها،! باين ميگن،اصولگرا
هاى بَدٓلى !!؟؟ ديگه نخواه تكراركنم ،اونوقت جهان ،چاپش نمى كنه مثل هميشه حالمونو ميگيره !!
تارینه
ازبین نماینده های مجلس فقط زاکانی سنگ مردم رو به سینه میزنه.
Iran, Islamic Republic of
آمار بگیرید چند نفر از نمایندگان ومدیزان ارشد دولتی از دانشگاه آزاد مدرک دارند
Iran, Islamic Republic of
برای این دانشگاه فقط پول مهم است و بس
ریشه علم در ایران را زده
Iran, Islamic Republic of
درود بر همه نمایندگان که به حرف های خود عمل می کنند
Iran, Islamic Republic of
...طبیعی است که چشم دیدن مدیریت موفق فعلی این دانشگاه رانداشته باشد .
از انبوه مدرک داران بی سواد و پر ادعا که از این دانشگاه مدرک گرفته اند میزان موفقیتش پیداست.
مصطفی
سلام
بنده عضو هیأت علمی یکی از دانشگاه های دولتی تهران هستم. اخیراً با اصرار متولیان یکی از واحدهای دانشگاه آزاد در تهران کلاسی را در مقطع دکتری برایم گذاشته اند. دانشجویان این مقطع متأسفانه نه تنها به اندازه دانشجویان کارشناسی دانشگاه های دولتی اطلاعات ندارند، بلکه به دلیل کبر سن و مشغله های کاری و خانوادگی انگیزه و همت لازم برای ادامه تحصیل را ندارند. از نمایندگان منصف و شجاع مجلس شورای اسلامی از قبیل آقای دکتر زاکانی انتظار پیگیری جدی و مصرانه داریم. به نظر بنده آسیب های این نوع پذیرش های بی ظابطه و حساب و کتاب به مراتب بیشتر از آسیب های بورسیه های دولت قبلی خواهد بود.
زنده باد دانشگاه آزاد اسلامی. درود بر آیت الله هاشمی رفسنجانی. درود بر دکتر حمید میرزاده
بنده دانشجوی ارشد هستم .به دلیل مشکلاتی دوترم پایان نامه رو تمدید کردم .چند روز پیش برای اخذ واحد به دانشگاه آزاد ساری رفتم گفتن شهریه ثابت ورودی شما حدود 170000 تومان افزایش پیدا کرده باید بدید . من موندم این چه معنایی میده آخه هیچ نظارتی نباید باشه .شهریه ثابت هم مگه قابل افزایشه !!!!! هرکاری دلشون میخواد میکنن
اين ژست هاي انتخاباتي است ...
پيروز
شما به اين دولت (تكيه كلام دولتي هاي فعلي"اين دولت" است)توجه كنيد كه همه اكناف و طايفه هاشمي هرجا باشند بايد با پول مسائل را حل كنند البته پول به طرف خود اينها ليز ميخورد
يك
حق اين بود كه آقاى زاكانى در دوره دولت پاكدست هم به بورسيه هاى غير قانونى و.... ايراد ميگرفت
علیزاده
سلام چی شد قراربود به افزایش غیرقانونی شهریه دانشگاه آزادرسیدگی بشه پس چی شد کمرمون خرد شده من دانشجوی کارشناسی ارشد هستم این ترم برای ده واحد دومیلیون دادم وترم آینده برای شش واحد پایان نامه باید سه میلیون وششصدوپنجاه هزارتومان بپردازم .نمیدانم چرا کسی بررسی نمیکنه مثل قیمت خودرو مثل گرفتن 1206ریال از مانده حساب و..