پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۲

معافیت جدید برای مشمولان خدمت سربازی

يکشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۰۹
کد مطلب: 436529
مطابق قانون خدمت وظیفه عمومی مشمولان دارای فرزند معلول از خدمت دوره ضرورت معاف می شوند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا «سردار ابراهیم کریمی» در خصوص معافیت‌های مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی، گفت: مشمولینی که براساس اعلام سازمان بهزیستی حداقل یک فرزند آنان دارای معلولیت باشند از خدمت دوره ضرورت معاف می شوند.

کریمی گفت :مشمولانی كه با بانوان دارای معلولیت جسمی- حركتی ازدواج می‌كنند بصورت موقت از انجام خدمت دوره ضرورت معاف می شوند و پس از گذشت ۵ سال از استمرار ازدواج آنان معافیت موقت آنان به دائم تبدیل می شود.

به گفته وی در راستای ماده ۶ قانون جامع حمایت از حقوق معلولان یکی از فرزندان اولیائی که هردو یا یکی از آنها معلول بوده و یا حداقل دو نفر از فرزندان آنها معلول باشد از انجام خدمت دوره سربازی معاف می شوند.

همچنین، رسیدگی به درخواست های این دسته از مشمولان براساس ضوابط ابلاغی ستاد کل نیروهای مسلح بوده و غیبت مانع بهره مندی مشمولان از معافیت های مذکور است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
به تازگی رسم شده که بعضیها همسر خود را طلاق می دهند تا پسرشان معاف شود و بعد از گرفتن معافی دوباره برمی گردند. چرا در اینگ.نه موارد معافیت موقت داده نمیشود تا به محض بازگشت و اثبات صوری بودن طلاق دوباره معافیت باطل شود؟
رضا
با سلام من با نظر شورای پزشکی معاف از رزم شدم ایا میتوانم اعتراض کنم و سربازی عادی برم