چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۱
معاون سازمان غذا و دارو خبر داد

ایران،انحصار تولید برخی داروها را شکست

يکشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۴۵
کد مطلب: 420733
معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان غذا و دارو گفت‌:از نظر تولید برخی داروهای نوترکیب، ایران توانسته است انحصار برخی از این داروها که تنها در اختیار کشورهای پیشرفته بود را بشکند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، اکبر عبدالهی اصل معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان غذا و دارو اظهار داشت: ایران تنها کشوری است که غیر از سازنده اصلی توانسته است مولکول فاکتور ۷ نوترکیب را سنتز کند.

وی افزود: همچنین به همین منظور پشتوانه دارویی ایران نیز توانسته در برخی از مناقصات بین المللی شرکت کند و حتی برنده آن مناقصات باشد.

معاون نظارت و ارزیابی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه نظام دارویی کشور بیشترین خدمت را از نظر خودکفایی به نظام سلامت داشته است، تصریح کرد: تامین بیشترین داروی کشور اعم از قلب و عروق، بیماری های گوارشی، سوانح و تصادفات در کشور از طریق تولیدات داخل صورت پذیرفته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به برخی از داروهای بیماران خاصی که تعدادشان خیلی اندک است و یا گران‌قیمیت است، اشاره و خاطرنشان کرد: کشور ما نیازمند تقویت بخش خصوصی است و حتماً یکی از دلایل موفقیت‌های ما در بخش هایتک و بایوتک خصوصی بودن شرکت‌های تولید کننده آنها بوده است و معمولاً در این شرکت‌ها بازدهی بالاتر است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *