چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۱۲
۸
وقتی نظارتی در ورزش وجود ندارد

فساد در فوتبال ایران چگونه شکل گرفت ؟

يکشنبه ۱ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۵۸
کد مطلب: 440335
پست های کلیدی به عده ای خاص تعلق گرفت و این تسلسل به لطف دلسوختان فوتبال !؟ متاسفانه با قدرت ادامه دارد ؟!
فساد در فوتبال ایران چگونه شکل گرفت ؟
گروه ورزش جهان نيوز - مسعود پاشنا: فساد در رشته فوتبال از آغاز لیگ برتر یعنی از سال ۸۰ پس از آن که مثلا لیگ کشورمان حرفه ای اعلام شد[!]، رخنه کرد. یواش یواش پولهای هنگفتی بسوی فوتبال روانه شد و به همین جهت تعداد زیادی از سازمانهای مختلف به فوتبال روی آوردند تا سهمی در خدمت[!] به فوتبال کشورمان داشته باشند.

ناگهان فلان کارمند ساده مدیر فلان باشگاه شد و باند و باندبازی برای خدمت به فوتبال، خودجوش شکل گرفت! خیلی ها از شهرستانهای مختلف برای خدمت به فوتبال روانه تهران شدند. پست های کلیدی به عده ای خاص تعلق گرفت و متأسفانه این تسلسل به لطف دلسوختان فوتبال[!] با قدرت ادامه دارد!

هر چه از لیگ برتر می گذشت این فسادها بیشتر شد، در اوایل مدیران باشگاه ها مدیر برنامه یا مثلا منیجر گرفتند و سپس به مدیر برنامه یا همان دلال (البته حساب اندک مدیر برنامه های پاک جداست) و پس از آن به استخدام مدیر برنامه مربیان و سپس مدیر برنامه بازیکنان روی آوردند. سرانجام در این بازار مکاره با وجود مدیران غیر فوتبالی، خام و تازه به دوران رسیده (به جز چند مدیر موفق) پولهای هنگفتی البته از جیب بیت المال به یغما رفت و عده ای سودجو به مال و منالی رسیدند و همان گونه که پیش بینی می شد فوتبال ایران به بیراهه رفت و فوتبالی ها خانه نشین شدند.

کم کم مافیای فوتبال که مانعی سر راه پلید خود نمی دیدند گستاخ تر شدند و داوران فوتبال هم دارای مدیر برنامه شدند!؟ جماعتی هم با کمک برخی مسئولین دارای سایت پربازدید شدند!

آن قدر فساد در فوتبال بالا گرفت که داوری در یک شهرستان، رستوران افتتاح کرد! یک داور پول حق حساب دربی را در امارات دریافت کرد و...

فکر می کنید داورانی خاص با کارنامه ای وحشتناک چرا دست از داوری بر نمی دارند، ساده است، چون منافع دارند و در این منافع البته دیگران هم سهم دارند...

وقتی به آقای ق. صراحتا می گویند که برنده بازی پرسپولیس و بس!؟ یا باید تیم س. برنده بازی باشد آن داور ـ و شاید هم ناداور ـ به فکر منافع خودش است و دستور را اجرا می کند!؟ و زمانی که خبر از محرومیت مادام العمر می دهند ولی با تهدید به افشاگری داور مواجه می شوند دوباره با عزت و احترام او را بر می گردانند...

رسوایی فساد در فوتبال ایران رشته افشاگری‌هایی مربوط به تبانی و رشوه است که منجر به محرومیت برخی داوران و مربیان شده و رسیدگی به آن ادامه دارد.

این ماجراها از بازی رفت تیم‌های پرسپولیس تهران و سپاهان اصفهان شروع شد که در جریان آن محسن قهرمانی، داور بازی، در دقیقه ۳ یکی از بازیکنان پرسپولیس را اخراج و یک پنالتی به نفع سپاهان گرفت. علی دایی و محمدرضا رویانیان مربی و مدیرعامل پرسپولیس بعد از بازی قهرمانی را به فساد متهم کردند. محمد مایلی کهن در مقابل خود دایی را متهم کرد. ستاد تخلفات حرفه‌ای فدراسیون فوتبال با بررسی این قضایا، قهرمانی و کمک مربی پرسپولیس را محروم کرد.

جالب این که این حلقه مافیایی تا آنجا ریشه دوانده که متاسفانه به برخی رسانه ها هم نفوذ کرده و کار به جایی رسیده که برخی خبرنگاران پاک، قربانی این دستهای آلوده می شوند!؟ و در دوراهی همکاری با آنان یا ترک محیط کار قرار می گیرند. یا اینکه خبرنگاری با ۳۶ سال سابقه خبرنگاری در رسانه، امکان حداقلی مانند طرح ترافیک ندارد!؟ چون در باند آقایان نیست و بله قربان گو نیست... و ریزه خوار سفره ناکس نبود...

واقعا خجالت آور است در کشور اسلامی که اصولش بر مبنای پاکی و صداقت بنا شده، به علت نفوذ مافیای فوتبال، خبرنگاران شریف باید زیر سایه باشند!؟ و برخی خبرنگاران تازه به دوران رسیده یا به قول قدیمی های عرصه قلم (مو قشنگا) که متاسفانه با رابطه، فعلا موج سوار، پیش می روند و متاسفانه میکروفون تلویزیون هم در اختیار چند تن از آنان است، سرمربی تیم ملی انتخاب می کنند و…

آن وقت خبرنگار شریفی مانند محمد رزمجوی عزیز و شریف که اتفاقا ورزشکار بزرگی هم بوده باید بخاطر سلامت کاری با 30 سال سابقه خبرنگاری، راننده تاکسی شود!؟ البته خبرنگاران سالم و شریف هم فراوان داریم که در سایه، با کلی سابقه کاری تنها نظاره گر هنرنمایی تازه واردان و خط دهنده هایی هستند که مشغول خدمت به مافیای فوتبال هستند!؟ و کسی بدون اجازه آنها به برخی حوزه ها اجازه ورود ندارد!؟

خدا بزرگ است چرخ می گذرد ولی تا مسؤولین ناکارآمد، سکاندار رشته فوتبال هستند اختاپوسها هم عرض اندام می کنند…

در سالهای اخیر در ورزش فوتبال همیشه ناکام بودیم و در تمام رده های سنی ناموفق ظاهر شدیم.

به هر روی عدم نظارت صحیح ، سپردن نبض ورزش کشور به افراد نالایق و انتصاب های سفارشی عاقبتی جز این ندارد و کماکان ورزش فوتبال کشور رو به نابودی می رود .
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


عدالت
ایول از شجاعت جهان خوشم میاد بی پرده همه چیز رو میگی در مورد ورزشهای دیگه هم بنویسید لطفا
نادر
حالم از فوتبال بهم میخوره ناداوری فساد و ...عشق است والیبال
همکار
منظور از سایت پربازدید مال ع...ت...داماد ع..نیست..
Iran, Islamic Republic of
مدیریت خنده و هدایتهای علنی و پشت پرده مدیران ا..ی ها، فوتبال این مملکت را بدبخت کرده وبه خاک سیاه مذلت نشاندند. فوتبالی که جز فساد(چه مالی، چه اخلاقی و چه ساختاری و...) وتبانی و رشوه وپارتی بازی وسفارش و توصیه و زد و بند وباندبازی ارمغانی برای این کشور نداشته و از لحاظ اخلاقی و فنی هر روز بدتر از روز قبل به قهقرا می رود ودر لجنزار فساد و تباهی بیشتر غرق می شود و این وسط بیچاره مردم ساده و جوانان خامی که عشق و علاقه و اشتیاق و اعصاب و زندگی شان شده توپ فوتبال سوءمدیریت و فسادهای آقایون ....
لعنت بر این فوتبال، لعنت بر این برنامه 90 و لعنت بر همه .....
به عنوان یک عاشق قدیمی وسینه چاک ورزش فوتبال سالهاست همه شان را ریخته ام دور و اصلا تماشایشان هم نمی کنم و تحریمشان کرده ام .
حامدی
تا این چسبیده های ورزش در فوتبال هستند فوتبال به جایی نمیرسد
mahin
مرگ بر مافیای ورزش و عوامل خودفروخته اش
Iran, Islamic Republic of
چرا افراد فاسد از ورزش که شعارش پاکی است اخراج نمیشوند؟ برنامه نود نیز ماست مالی کننده حرفه ایی این اقایان است.
سرباز
مرگ بر انحصار طلبان فوتبال دوقطبی سرخابی