چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰
۱۷

گزارش مجله آمریکایی از سلاح مخفی ایران و پیامک حاج قاسم به ژنرال پترائوس

يکشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰۷:۳۶
کد مطلب: 239032
عراق تنها یک تکه از یک پازل حیاتی است و قسمت های دیگری شامل لبنان، افغانستان، سوریه و خلیج فارس نیز شامل این پازل می شوند.
به گزارش جهان به نقل از مشرق، مجله آمریکایی نشنال اینترست، در مقاله ای با عنوان "سلاح مخفی ایران" که توسط شخصی به نام "کِوین لیم" نوشته شده است با اشاره به حوادث سوریه می نویسد: وقایع سوریه برای ایران دارای عوارضی است. ایران با تحریم هایی مواجه است و این در حالیست که حافظ اسد و بشار اسد هر دو از متحدان ایران بوده اند. ضمن آنکه این دو رهبر سوریه، در کنار حزب الله لبنان و گروه های آزادیخواه فلسطینی نیز در محور مقاومت نقشی کلیدی را ایفا کرده اند. حزب الله موفق ترین نتیجه عملکرد ایران در بحث صدور انقلاب بوده است اما شکست سوریه می تواند یک ناکامی برای ایران در صدور انقلاب محسوب شود.
 
این مجله آمریکایی در ادامه مقاله خود آورده است: ایران قابلیت های نامتقارن فراوانی را در خود ایجاد کرده است که توسط بخش های مختلفی در این کشور از جمله سپاه پاسداران، وزارت امور خارجه، وزارت اطلاعات و ... پیگیری و هماهنگی می شوند.
 
یکی از این بخش ها که می توان از آن با عنوان "شناخته شده ی ناشناس" و محرک اصلی در تدبیرهای برون مرزی جمهوری اسلامی ایران یاد کرد، واحد قدرتمندی به نام سپاه قدس است که تمرکز اصلی آن بر مسئله صدور انقلاب اسلامی، ایجاد بازدارندگی و مقولاتی از این دست است.
نشنال اینترست می افزاید: بر اساس گزارش گروه جنگ آمریکا در سال 2010، نیروی قدس، مغز متفکر مقابله خارجی با دشمنان جمهوری اسلامی ایران و حامی اصلی حزب الله لبنان در جنگ 33 روزه با رژیم صهیونیستی در سال 2006 بوده است.
 
در سال های اخیر، توجه محافل بین المللی به سمت سرلشکر قاسم سلیمانی، فرمانده این نیرو به عنوان شخصیتی مرموز جلب شده است.
 
به گزارش نشنال اینترست، یک کارشناس از موسسه آمریکن اینترپرایز در همین زمینه می گوید: مدارکی رسمی درباره سرلشکر سلیمانی وجود ندارد اما گفته می شود او نقش های مهمی را در جنگ هشت ساله ایران با آمریکا، در غائله کردستان، در دفع کاروان های شرارت و مواد مخدر در شرق ایران و همچین در افغانستان ایفا کرده است.
 
این کارشناس آمریکایی تصریح می کند که سرلشکر سلیمانی روابط نزدیکی نیز با رهبر جمهوری اسلامی ایران دارد و در حال حاضر چهره ای با نفوذ است که تبدیل به یک اسطوره شده است.
 
نشنال اینترست همچنین با اشاره به ادعای ژنرال پترائوس مبنی بر دریافت یک پیامک از حاج قاسم سلیمانی در عراق و تاثیر فراوان جمهوری اسلامی ایران در کشور عراق می نویسد: اما عراق تنها یک تکه از یک پازل حیاتی است و قسمت های دیگری شامل لبنان، افغانستان، سوریه و خلیج فارس نیز شامل این پازل می شوند.
 
بازوی بلند انقلاب اسلامی
 
این نشریه آمریکایی در ادامه مقاله خود از مجموعه تحت امر سردار سلیمانی با عنوان "بازوی بلند انقلاب اسلامی" یاد می کند و با طرح ادعاها و تهمت هایی علیه جمهوری اسلامی ایران در خاتمه می نویسد: معادلات ریاضی اینطور می گوید که یک جنگ سخت و طولانی در مقابل ایران و رژیم صهیونیستی قرار دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
نكنه اون پيامي را ميگه كه در برگه اي با آرم سپاه و امضاي سردار سليماني كه سر از پنتاگون درآورد نوشته بود:

اگر لازم باشد از اين هم نزديكتر خواهيم شد.
United States
خدا نکنه جنگ بشه چون این باعث میشه هر دو کشور نابود بشند هم ایران هم اسرائیل و این بیشتر به ضرر ایرانه که یه کشور با سابقه چندین هزارساله است نه اسرائیل چون اسرائیل بودو نبودش فرقی نمیکنه ولی ایران چرا
بله جنگ بده اما گاهی ناچار از رویارویی و رجز خوندن برای دشمنی. نمیشه با این منطق اولیه سکوت و در رفتن و کوتاه اومدن از اصول اعتقادی رو بهانه کرد. هرکس محکم ایستاد برد و البته عزتمندانه زندگی کرد
Iran, Islamic Republic of
اگر بود ونبود اسراييل فرقي نمي كنه چرا جبهه شرك ونفاق همه همتشان براي حفظ آن است
Iran, Islamic Republic of
پیامک حاج قاسم به ژنرال پترائوس در متن نبود
Latvia
کی گفته ایران نابود میشه اگر تو خودتو باور نداری و به خدا توکل نمی کنی مشکلت رو حل کن تا بدونی این ایرانه که مقتدرانه باقی می مونه، ان‌شاءالله
مواظب حاج قاسم باشید بنظر من او شدیدا در معرض حذف توسط جریانها وسیستمهای جاسوسی متحد است همانطوری که حاج عماد رو حذف کردن شدیدا به دنبال حذف ایشانند خدا این سردارو برای ما و اسلام عزیز حفظ کنه چون هزینهای هنگفتی بر روی دست جریان استکبار گذاشته به سیستم اطلاعاتی سوریه اعتماد نکنید صهیونیسم افرادی برای مواقع ویژه تی اون سیستم قرار دادن که متاسفانه از افرادی هستند که فابل اعتمادترین هم هستند در میان سیستم اطلاعاتی ترکیه داره نقش محوری بازی میکنه و به نظر میاد شدیدا بدنبال حذف حاج قاسم است
حاج قاسم آدم مرموزی نیست. توکلش به خدا و نگاهش به رهبر عزیزمونه.
سلام ودرود خدا بر حاج قاسم سلیمانی دلاور مرد و عزیز
از خدا در این شبها و روزها آرزوی طول عمر باعزت وبرکت همراه با صحت وسلامتی برای ایشان داریم
خدا همه سربازان اسلام بخصوص سردار قاسم سلیمانی رو حفظ وموفق کنه.
انصافا وقتی میبینمش دلم شاد میشه.
Canada
ایران آرام آرام به سوی دامی که آمریکا و اروپا در سوریه برایش گسترده اند در حال حرکت است ، سخنان این فرد آمریکایی و هندوانه زیر بغل حاکمان ایران گذاشتن او هم در همین رابطه قابل توضیح است .در گذشته ای نه چندان دور آمریکا پای اتحاد شوروی را به جنگ افغانستان کشاند و آن کشور را به سوی ورشکستگی و سقوط کامل هدایت کرد ، در مورد ایران کار آنها آسان تر است زیرا ایران به مراتب از قدرت اقتصادی و نظامی کم تری از اتحاد شوروی برخوردار است ، امید آمریکایی ها این است که با طولانی شدن جنگ در سوریه ایران کشوری که خود از تحریم ها ی اقتصادی رنج می برد کمک های مالی خود را به رژیم بشار اسد افزایش داده تا از این طریق روند فروپاشی اقتصاد ایران شتاب بیشتری بگیرد ، به باور من ایران اگر توان آن را دارد باید هر چه زود تر با مخالفان خشونت پرهیز بشار اسد وارد مذاکره شود و موجبات انتقال قدرت به رژیمی که مورد قبول اکثریت مردم سوریه باشد را فراهم کند در غیر این صورت رژیم بشار اسد که فاقد پشتیبانی مردمی گسترده و در حال غرق شدن است ایران را هم با خود به زیر آب خواهد کشاند . آمریکا بر روی طولانی شدن جنگ در سوریه حساب ویژه باز کرده است ، امید آمریکا این است که ایران را به سرنوشت شوروی سابق در افغانستان دچار کند ، بازی شطرنج بین ایران و آمریکا به مراحل سرنوشت ساز نزدیک می شود .
جانم فداي رهبر عزيز ايران اسلامي و هركسي كه به ايران خدمت مي كند.
United States
سلام، اون شخص ... که راجع به «نابودی ایران» حرف بی ربط زده بدونه که تا وقتی مردم ایران ایمان به خدا داشته باشن خدا حافظ این کشور اسلامی خواهد بود ان‌شاءالله. ما در جنگ تحمیلی در حالیکه از هر لحاظ در تحریم به سر میبردیم، با 32 کشور یا شاید به تعبیری با قدرتمند ترین کشورها در جنگ بودیم، عراق تنها نبود آمریکای جنایتکار، فرانسه و انگلیس کمکش میکردند. این در حالی بود که اون صدام ملعون از سلاح های نامتعارف مثل شیمیایی و میکروبی، که آلمان بهش داده بود، استفاده میکرد و پایبند به ابتدایی ترین اصول انسانی هم نبود. ما از 19ملیت اسیر گرفته بودیم، در جنگ تحمیلی. مگه خدایی نکرده مردم و جوانها دور از جونشون مردن که ایران خدایی نکرده نابود بشه. یه کم ایمانتون رو زیاد کنید
عزیزم یه کم منطقی باش از روی احساسات چیزی
نگو
Germany
"ایران آرام آرام به سوی دامی که آمریکا و اروپا در سوریه برایش گسترده اند در حال حرکت است ، سخنان این فرد آمریکایی و هندوانه زیر بغل حاکمان ایران گذاشتن او هم در همین رابطه قابل توضیح است ..."



دوست عزیز اشتباه شما دقیقا همین جاست که رفتن اسد رو بهتر از موندنش می دونی. در تمام حکومت های عربی فقط یک حکومت محکم مقاومت کرده اونم حکومت اسد هست. این حرفی که شما می زنی تحلیلی از روی استیصال و کم آوردنه نه از روی مقاومت و پایمردی. متاسفانه این نگاه عافیت طلبانه در برخی مردم ما هم هست که حاضرن برای راحتی خودشون از خیلی چیزا بگذرن. ما نباید توقع داشته باشیم وقتی کیان یک کشوری با قتل و غارت و تجاوز به خطر می افته، سران اون کشور دست روی دست بذارن و برای غارتگران خطبه برادری و تقوا! ایراد کنن. وقتی مخالفان اسد با سلاح های دشمنان مقاومت دست به طغیان زدند و حاضر به پذیرش رای مردم در صندوق ها نیستن معلوم میشه حرف زدن از کوتاه آمدن در برابر این عده اگر از روی سادگی و ترس نباشه از روی خیانت و نیرنگه. بهتر نیست به جای ارائه تحلیلهای خوش آب و رنگ دنبال راهی برای کمک بهتر به سوریه باشیم؟ امروز شرایط سوریه مثل اون دو کاجیه که در کتب درسی خوندیم. اگر ما امروز کمک به این کشور که مرز رویارویی ما با واقعیت امپریالیسم یعنی اسراییل هست رو در اولویت قرار ندیم فردا با سقوط او باید در تهران با اسراییل و آمریکا بجنگیم و التماس کنیم به ناموسمون کاری نداشته باشن
Iran, Islamic Republic of
من خود از نزدیک در دوران جنگ حاج قاسم را دیده ام و با اطمینان میگویم که نمونه بارزی از یک مومن به تمام معنی ذوب در اسلام است. من همواره وقتی در ذهن موقعیت ظهور آقا را تداعی میکنم از یاران فدایی او کسی را جز این سرداران واقعی امام زمان (عج) نمیتوانم تصور کنم و بی اختیار چهره زیبای کسانی چون همتها ، باکریها ، خرازیها، صیادها و ... سلیمانیها در نظر مجسم میشود. حال فکر میکنید کسی را یارای مقابله با این دلاوران باشد.
Iran, Islamic Republic of
إن تنصر الله ينصرکم