سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰
۱۰

لباس‌های قوم لوط در هفت تیر!/ آیا توصیه‌های رهبر انقلاب شنیده و عمل هم می‌شود؟

پنجشنبه ۱ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۲۳
کد مطلب: 229637
"شش چیز از اخلاق قوم لوط در این امت است: پوشیدن روپوش بلند از روی تکبر که بر زمین کشیده می‌شود، گشودن و باز گذاشتن دکمه‌های پیراهن و قبا و ...؛ نیز می‌فرماید: هر کس لباس فاخر بپوشد به تکبر گراید و متکبر در آتش دوزخ است."
جهان نيوز - ميثم تولايی: "هرگاه برهنه می‌شوید شیطان با چشم طمع به شما می‌نگرد، پس خود را بپوشانید."
 
"کفش راحتی و سبک بپوشید و همانند اهل کتاب نباشید، کفش خوب و لباس پاکیزه بپوشید"
 
"هرگاه امت من از پوشیدن کفش‌ها و نعلین‌های پاره پاره و وصله دار دریغ نکنند خدا بر آنان آسان گیرد"
 
"هلاکت زنان امت من در دو چیز است: طلا و لباس نازک/ ای علی هر مردی از همسرش اطاعت کند خدا او را به رو در جهنم افکند. حضرت علی علیه السلام پرسید: این چه اطاعتی است؟، فرمود: در پوشیدن لباس نازک به وی اجازه دهد؛ همان گرامی به علی علیه السلام فرمود: ای برادر! به تو سفارشی می‌کنم آن را رعایت کن که شاید خدا سودی به تو برساند: لباس خشن و مناسب اندام بپوش تا غرور و تکبر تو را نگیرد؛ همچنین فرمود: از خصلت‌هایی که موجب هلاکت قوم لوط شد پوشیدن حریر(ابریشم) بود."
 
"شش چیز از اخلاق قوم لوط در این امت است: پوشیدن روپوش بلند از روی تکبر که بر زمین کشیده می‌شود، گشودن و باز گذاشتن دکمه‌های پیراهن و قبا و ...؛ نیز می‌فرماید: هر کس لباس فاخر بپوشد به تکبر گراید و متکبر در آتش دوزخ است."
 
"رسول خدا(ص) امتش را از دست کردن انگشتر طلا و پوشیدن انواع لباس زرباف و ابریشمی و ارغوانی نهی فرمود."
 
"کفش باریک و نوک دراز نپوشید، چرا که آن، کفش فرعون است و نخستین بار او آن را پوشید."
 
"رسول خدا(ص) مردان را از پوشیدن لباس زنان و زنان را از پوشیدن لباس مردان نهی می‌فرمود."
 
"رسول خدا(ص) از انگشت نما شدن در هر دو سو(افراط و تفریط) نهی فرموده است: نرمی و بلندی لباس یا تفریط در ضخامت، زبری و کوتاهی آن و نیز می‌فرماید: لباسی که در زیبایی یا زشتی شهرت دارد نپوشید و نیز می‌فرماید: هر کس لباس شهرت بپوشد خدا از او رو گرداند تا وقتی که آن را کنار نهد و همچنین می‌فرماید: هر کس در دنیا لباس شهرت بپوشد خدا روز قیامت لباس ذلت بر او بپوشاند."
 
از این نوع روایات سبک زندگی اسلامی که از 14 معصوم(س) نقل شد در "مفاتیح الحیات" کم نیستند. تمام جملات زیبای مذکور از امامان و پیامبر گرامی اسلام است که می‌بینیم کوچکترین نکات مبتلابه امروز ما را مورد اشاره قرار داده‌اند.
 
چند روایتی که آمد تنها بخش از فصل "لباس و پوشش" مفاتیح الحیات است. این کتاب نمونه عملی زندگی به سبک اسلامی است که می‌توان به وسیله آن خود را طراز داد، اینکه تا چه میزان اسلامی رفتار می‌کنیم، می‌پوشیم، فکر می‌کنیم، سخن می‌گوییم و ... .
 
اگر همین الآن برای دومین مرتبه برگردیم و روایات بالا را بازخوانی کنیم می‌بینیم که اگر نگوییم تماما بلکه اکثرا عامل به نهی‌شدگان هستند! کفش نوک باریک، انگشتر طلا، پوشیدن لباس زنان توسط مردان و بلعکس، لباس نازک و حریر، لباس شهرت، باز گذاشتن دکمه‌های پیراهن و غیره تماما همان‌هایی هستند که نهی شده و جامعه مانند قوم لوط را رقم زدند.
 
حالا کافیست اگر در تهران هستید، به خود زحمت دهید و به مرکز پایتخت، میدان هفت تیر بروید و ببینید چند درصد فروشگاه‌های این میدان که بورس لباس زنانه‌ است، لباس‌های قوم لوط را نمی‌فروشند؟ چند درصد عابران و خریداران لباس‌های قوم لوط بر تن ندارند؟!
 
دین مبین اسلام که تا این حد مسائل را باز کرده و مردم را نهی و امر، واقعا نباید در حکومتی که پس از 1400 سال توانسته تشیع را مبنا و پایه قرار دهد و از مظلومیت قدری رهانیده شود، الگو قرار گیرد؟
 
در پایان باید پرسید: آیا "الگوی ایرانی، اسلامی" که سال‌هاست در کلام رهبر معظم انقلاب دیده می‌شود، شنیده و عمل هم می‌شود؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Canada
ملت ایران قوم لوط نیستند .خواهشمندم توهین نفرمایید.
Netherlands
ملاک حکم مراجع معظم است هر نامتخصصی نباید بدون اجتهاد چند خبر که سندشان را هم بررسی نکرده ذکر کند و بخواهد در کار شارع دخالت کند. هیچ کجای رساله ها حرمت طلا برای بانوان مسلمان یا حرمت رنگ ارغوانی و کفش نوک تیز ذکر نشده
Iran, Islamic Republic of
شما نگران اون لباسا نباشین! اینقدر گرونن که فقط پولدارا و رانت خوارا میتونن بخرن شما از مواد غذایی حرف بزنین که سرسام آور داره میره بالا بخدا داریم دق میکنیم از خجالت کم پولی جلو خانواده
این نشانه ها جملگی نشانه های جامعه ای است که لذتجو و غرقه در فساد شده است. نیروی انتظامی که تکانی به خود داد.آقایان سه قوه دارند چه می کنند؟ هنوز درگیر دعواهای داخلی! تا مرض فساد و لذتجویی همه گیر نشده باید طرحی ریخت وگرنه تا سال بعد همین وقت باید فاتحه اسلامیت رو بخونیم چرا که این جنس پوشش که دیگه به برهنه پوشی رسیده در مناطق شمالی تهران و برخی شهر های بزرگ در حقیقت نشانه های یک مرض جدی و مهلکه که باید درمان بشه.
گرانی جای خودش باید بررسی بشه اما این نباید محملی برای ولنگاری و بی مبالاتی باشه. همین بدبختی گرونی بسمونه خودمون دیگه به بدبختی هامون اضافه نکنیم
سلام، طی این 33 سال بعد از انقلاب اندیشه و تفکر نفی و سلب سرلوحه برخی از تصمیم گیران و متفکران این مرز و بوم بوده و تاکنون هیچ دستاوردی به غیر از ترویج ناهنجاریها نداشته است. مناسب نیست کمی هم اندیشه ایجابی داشته باشیم. در این عصر، فضای فرهنگ یک محیط رقابت هنجارها و ارزش هاست. باید فکر کنیم و مزیت های کلیدی و فرصتهای ناپیدای محیط فرهنگ مبتنی بر ارزشهای اسلام ناب و انقلاب را بیابیم و به تدوین راهبردهای مناسب و کارساز در نبرد نرم ناهمتراز بیاندیشیم.
Iran, Islamic Republic of
برخی میگویند اینها ظاهر است و اصل دله.
بنده میگم اونی که دلش با خداست ظاهرش هم همونجوریه که خدا و اولیا خدا میگن در ضمن این ظاهر بر باطن هم تاثیر گذاره و در روایات داریم که عامل هم جنس باز شدن قوم لوط امثال همین رعایت نکردن ها و تراشیدن ریش و ... بود.
متاسفانه هر گاه بدنبال اعتراضات عمومی ومراجع علیقدر / نیروی انتظامی دست بکار شد عده ای معلوم الحال ابراز نگرانی کردند که اقا بیرون بودن چند تا تار مو!!! انقدر مهم نیست که نیروی انتظامی چنین و چنان کند !!؟ عده ای هم مسائل دیگر را به عنوان مشکلات اصلی مطرح میکنند ! اگر چه گرانی کمر مردم را شکسته است و دولت محترم بایستی سریعا" ان را حل کند !؟ لیکن از این بی بندباری ها نبایستی غافل ماند چرا که ما هر روز بعضا شاهد تجاوز به عنف وسایر ناهنجاری های مختلف در گوشه گوشه جامعه هستیم. تاسف بار اینکه رئیس جمهور محترم نیز بارها مخالفت خود را با گشت ارشاد اعلام نموده است!!! (البته بدون ارائه راهکاری جایگزین) پس معلوم نیست چه کسی بایستی با این پدیده زشت برخورد نماید!!؟؟
در دو قشر این نوع لباس قوم لوط پوشیدن زیاده یکی اونهایی که خیلی پول دارن ودیگری اونهایی که پولی ندارن اگر این دوقشر زیاد بشه این نوع لباس پوشیدنها هم زیاد میشه
بعضی وقتها خیلی زود دیر میشه اینقدر جوانانمون اطلاعاتشون کمه و تهاجم فرهنگی در جامعه مون زیاده و ادم دلسوز اگه هم داریم کم هستن