سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

برکناری رئیس ائتلاف مخالفان سوریه

«هادی البحره» رئیس جدید
چهارشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۰۴
کد مطلب: 369434
«احمد جربا» رئیس ائتلاف مخالفان خارج نشین سوریه برکنار و «هادی البحره» تحصیلکرده آمریکا جانشین او شد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، ائتلاف ملی سوریه اعلام کرد که در پی نشست سه روزه در استانبول ترکیه، «هادی البحره» به عنوان رئیس جدید این ائتلاف به جای احمد الجربا انتخاب شده است.

بر اساس این گزارش، هادی البحره – مذاکره کننده ارشد مخالفان در مذاکرات صلح ژنو- بود که به جای احمد الجربا به عنوان رئیس جدید ائتلاف انتخاب شد.

ائتلاف مخالفان با صدور بیانیه ای کوتاه در صفحه خود در فیسبوک اعلام کرد که البحره با کسب ۶۲ رای موافق در مقابل ۴۱ رای مخالف، ریاست ائتلاف را از آن خود کرد.

به این ترتیب البحره که مهندس تحصیلکرده آمریکا است، جایگزین الجربا می شود که دو دوره کوتاه شش ماهه، ریاست ائتلاف را در اختیار داشت.

براساس این گزارش، «عبدالحکیم البشار» نیز به عنوان معاون رئیس این ائتلاف معرفی شد.

ائتلاف معارضان مسلح سوری، در جلسه دوم خود که بعد از ظهر امروز تشکیل خواهد شد، دیگر معاونان رئیس و دبیرکل را انتخاب خواهند کرد.

این ائتلاف که در سال ۲۰۱۲ تشکیل شد، به عنوان بزرگ‌ترین چتر سیاسی برای مخالفان خارج نشین سوریه است که خواهان براندازی نظام سوریه از ماه مارس ۲۰۱۱ هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *