پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

توصیه‌هایی به والدین در آستانه طلاق

جمعه ۷ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۵۵
کد مطلب: 393536
امروزه آمار طلاق در سراسر جهان افزایش چشمگیری پیدا کرده و این پدیده خانوادگی به یک معضل جدی اجتماعی تبدیل شده اما در این بین کودکان نباید قربانی درگیری‌های والدین شوند.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، با وجود اینکه حل مسالمت‌آمیز مشکلات زن و شوهرها در آستانه طلاق دشوار است اما برای سلامت روان فرزندان و درگیر نشدن آنها در این مسائل، هر دو طرف باید برای کمک به حل مسالمت‌آمیز درگیری‌ها تلاش کنند. در واقع آنچه بین پدر و مادر روی می‌دهد نباید به میان فرزندان کشیده شود و نباید از آنها برای رد و بدل کردن پیغام‌های دو طرف استفاده شود چرا که این موضوع فشارهای روانی زیادی را بر فرزندان وارد کرده و آنها را مجبور به جانبداری از یکی از والدینش می‌کند. والدین بهتر است در شرایطی که نمی‌خواهند با هم صحبت کنند به جای متوسل شدن به فرزندان از تلفن، ایمیل، sms و یا حتی یادداشت استفاده کنند.

هر گونه بحث و درگیری باید به دور از کودکان انجام شود و پس از طلاق نباید با آنها در مورد رابطه گذشته صحبت شده و از ناراحتی‌ها و شکایت‌ها با او مشاوره شود. اگر والدین نیازمند کسی هستند که از دردهایشان به او بگویند دوست و یا مشاور می‌تواند بهتر از فرزندان باشد. همچنین باید این نکته را در نظر داشت که فرزندانِ طلاق نیاز دارند از احساسشان به دیگران بگویند و اگر این احساس‌ها به والدین گفته نشود نباید آنها را مجبور به این کار کرد. به جای این کار آنها را تشویق به نوشتن احساسشان و یا صحبت با خواهر، برادر و یا دوستان مطمئنشان بکنید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *