پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

رابطه با اسرائیل، مهم‌ترین رابطه‌ آمریکا در دنیا

يکشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۳۹
کد مطلب: 403831
رئیس دفتر اوباما می‌گوید که لغو دیدار نتانیاهو و رئیس‌جمهور آمریکا نمی‌تواند ویترین خوبی از کلیت روابط با اسرائیل باشد و «رابطه با اسرائیل مهم‌ترین رابطه خارجی آمریکاست.»
به گزارش جهان به نقل از فارس، «دنیس مک دوناف» رئیس دفتر اوباما می‌گوید که روابط با اسرائیل، مهم‌ترین اولویت در روابط خارجی آمریکا است.

وی که با شبکه خبری سی‌ان‌ان مصاحبه می‌کرد، پس از طرح سوالی در خصوص تأثیر حاشیه‌های سفر آتی نتانیاهو به آمریکا گفت که «رابطه با اسرائیل، مهم‌ترین رابطه‌ای است که ما در دنیا داریم.»

نتانیاهو بنا دارد اواسط بهمن ماه، به دعوت «جان بینر» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به کنگره رفته و برای نمایندگان ملت، در خصوص مسائل مربوط به ایران سخنرانی کند.

این سفر با مقامات مربوطه در دولت و وزارت خارجه آمریکا هماهنگ نشده بود و کاخ سفید هم در واکنش به این اقدام «غیر دیپلماتیک»، از عدم دیدار اوباما و جان کری با نتانیاهو خبر داد.

اوباما البته چند روز بعد مدعی شد که این لغو دیدار، به دلیل نزدیک بودن انتخابات در سرزمین‌های اشغالی صورت گرفته است.

آقای «مک دوناف» امروز در واکنش به اخبار و گزارش‌های پیرامون این موضوع گفت: «روابط ما با اسرائیل چند وجهی، عمیق و متعهدانه است. روابط ما بر یک سری تهدیدات و ارزش‌های مشترک استوار است و یک مورد خاص (لغو دیدار اوباما و نتانیاهو) نمی‌تواند نمایه‌ای از کلیت این روابط باشد.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *