سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰
۱

آماربورسیه‌های متخلف‌پزشکی اززبان وزیر

شنبه ۳ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۲۱
کد مطلب: 387830
وزیر بهداشت با اشاره به اینکه تعداد معدودی تخلف بورسیه‌ای در حوزه پزشکی وجود داشت، گفت: زمانی که از من تعریف می‌کنند بیشتر می‌ترسم، بنابراین ترجیح می‌دهیم بی‌سر و صدا برنامه‌هایمان برای سلامت مردم پیش رود.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، سیدحسن هاشمی در حاشیه تکریم و معارفه معاونت توسعه و منابع انسانی وزارت بهداشت درباره تخلف در بورسیه‌ها، اظهار داشت: در حوزه پزشکی نیز مانند وزارت علوم، بورسیه داشتیم. در موضوع اخیر مربوط به بورسیه‌ها تعداد معدودی هم در حوزه پزشکی بودند، البته تعدادشان قابل توجه نیست و آنچه که انجام شد، قانونی بوده است.

هاشمی ادامه داد: تعدادی از این افراد هم در حال تحصیل و هم کارمند بودند که به آنها اعلام کردیم یکی از این دو مبحث را انتخاب کنند. اکنون مشغول کارهای سنگینی هستیم که با سلامت مردم در ارتباط است و ترجیح می‌دهیم بی‌سر و صدا برنامه‌هایمان پیش رود.

وی درباره توجه به بحث بهداشت دهان و دندان در طرح تحول سلامت گفت: در سومین جلسه شورای سیاستگذاری دهان و دندان تشکیل و تصمیمات خوبی در این حوزه گرفته شده است. از سال آینده بسته بهداشت دهان و دندان با کمک بیمه‌ها اجرایی خواهد شد. امیدواریم مجلس و دولت در زمینه تامین اعتبارات همکاری کنند؛ چرا که در حال حاضر بیمه‌ها خدمات دهان و دندان را پوشش نمی‌دهند. این در حالیست که مردم مشکلات بسیاری در این بخش دارند. در مجموع بخشی از زنجیره طرح تحول سلامت، دندانپزشکی است.

وزیر بهداشت درباره برخی حاشیه‌ها در حوزه سلامت نیز عنوان کرد: زمانی که از من تعریف می‌کنند بیشتر می‌ترسم، چرا که دیده‌ام پس از آن چه اتفاقاتی می‌افتد. همیشه همگان همراه ما نیستند، بنابراین باید ظرفیت‌ها را بالا ببریم تا آمادگی کافی برای به جان خریدن انتقادات را داشته باشیم. در مجموع برای رسیدن به اهدافمان وارد حاشیه نمی‌شویم.

همچنین هاشمی در سخنرانی خود در جلسه تکریم و معارفه معاون توسعه مدیریت و منابع، به حضور معاونان تأثیرگذار در این وزارتخانه اشاره کرد و اظهار داشت: در کنار ما اساتید ارزشمندی قرار دارند که هر کدام می توانند مجموعه وزارتخانه را اداره نمایند.

هاشمی حضور آقای صدرالسادات، معاون جدید توسعه مدیریت و منابع را در این سمت مایه افتخار دانست و گفت: با توجه به مسئولیت های خطیری که ایشان در حوزه توسعه مدیریت و منابع و نیروی انسانی داشتند، شاهد تغییرات خوبی در این حوزه خواهیم بود.

وزیر بهداشت با بیان اینکه امیدواریم ثمره مسئولیتمان در این دوره از دولت کمک به آسایش و آرامش مردم باشد، گفت: باید در مسئولیتمان به بزرگانی مانند شهید بهشتی که شیفته خدمت بودند نه تشنه قدرت، تأسی کنیم.

هاشمی حضور دکتر صدرالسادات در وزارت بهداشت را میمون و مبارک دانست و گفت: اعتقاد دکتر صدرالسادات این است که معاونت توسعه در ستاد و در دانشگاه، "نه" بزرگ سیستم نباشد.

* امور رفاهی یکی از دغدغه‌های وزارت بهداشت

وزیر بهداشت یکی از دغدغه های این وزارتخانه را در یک سال گذشته امور رفاهی کارکنان در ستاد و دانشگاهها عنوان کرد و گفت: یکی از مظلوم ترین بخش های کارمندان دولت، کارمندان حوزه بهداشت و درمان هستند که آنها در این حوزه، حتی از خدماتی که به دیگران می دهند، بی بهره اند.

هاشمی یادآور شد: در شهرهای زیارتی و سیاحتی امکانات رفاهی زیادی در اختیار بقیه دستگاه های دولتی قرار دارد که وزارت بهداشت در این خصوص از کمترین امکانات برخوردار است و در خصوص نحوه پرداخت هزینه ها و بیمه های تکمیلی نیز از بسیاری از دستگاهها عقب تریم و متأسفانه کارکنان حوزه بهداشت و درمان از این امکانات بی بهره اند.

وی یکی از دلایل نپرداختن به امور رفاهی را وجود برخی حاشیه سازی‌ها و غوغا سالاری ها عنوان کرد و گفت: شاید خیلی‌ها فکر می‌کنند که ما آنها را فراموش کردیم در حالیکه این طور نیست؛ یا فرصت برای انجام این امور نداشتیم و یا راه حل موثری برای رسیدگی به امور رفاهی پیدا نکردیم.

وزیر بهداشت با تاکید بر این که باید قدم های موثری در زمینه مسائل رفاهی برداشته شود، گفت: امیدواریم که با سابقه و تجربه ای که معاون جدید توسعه مدیریت و منابع دارند، شرمنده کارمندان عزیزمان نباشیم و در این یک سال آینده اتفاقات خوبی در این حوزه صورت گیرد و کارها بهتر از گذشته پیش رود.

هاشمی در ادامه سخنان خود ضمن قدردانی از خدمات دکتر حریرچی، معاون سابق توسعه مدیریت و منابع گفت: وی یکی از موثرترین مدیرانی است که با همکاری صمیمانه همکارانش در یک سال و اندی از مدیریت خود در این حوزه، خدمات بسیار موثری را انجام دادند و به همین دلیل احساس کردیم که حضور وی به عنوان قائم مقام و معاون کل وزارت بهداشت کمک کننده است.

وزیر بهداشت گفت: امیدواریم با مجموعه برنامه ریزی هایی که صورت خواهد گرفت، دانشگاه های علوم پزشکی مستقل شوند و بیمارستان‌ها به عنوان یک واحد مستقل اقتصادی به فعالیت خود ادامه دهند.

هاشمی افزود: قائم مقام وزیر و معاون کل وزارتخانه از این پس وقت بیشتری در حوزه بهداشت و درمان به ویژه حوزه بهداشت خواهند گذاشت و کمک موثری به این حوزه خواهد داشت.

* ضرورت پرهیز از هرگونه حاشیه سازی

وزیر بهداشت با بیان این که باید بدون هیچ حاشیه سازی فعالیت ها ادامه یابد، گفت: از این پس امورات وزارتخانه با قوت بیشتری پیش خواهد رفت.

هاشمی گفت: مجموعه ای هستیم که با نیت کاملا خالصانه و اراده ای مومنانه کار را شروع کرده و باید آن را با توکل به خداوند به پیش ببریم و قطعاً در این دوره از مدیریت هیچ حاشیه ای وجود نخواهد داشت.

وزیر بهداشت عنوان کرد: این مجموعه مدیریتی مصمم است در جهت تحقق اهدافی که در راستای رضایتمندی مردم و تحکیم نظام است، پیش بروند و بتواند بار سنگین ارتقاء سلامت مردم را با امانتداری، به سلامت به مقصد برسانند.

به گزارش وزارت بهداشت، در مراسم تکریم و معارفه معاون توسعه مدیریت و منابع که با حضور معاونین این وزارتخانه، روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی مستقر در تهران و جمعی از مدیران و کارشناسان برگزار شد، وزیر بهداشت با اهدای لوح تقدیر از خدمات دکتر حریرچی معاون سابق توسعه مدیریت و منابع قدردانی و حکم انتصاب وی به سمت قائم مقام وزیر و معاون کل وزارت بهداشت و نیز حکم دکتر صدرالسادات به سمت معاون توسعه مدیریت و منابع را ابلاغ کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علي
بايد از اين وزير مخلص و متعهد تشكر كرد.
اي كاش تعدادي از وزراي دولت فقط كمي از خصلت‌هاي اين وزير بي‌حاشيه و پركار را ميداشتند! كساني مانند وزير نفت، صنعت، نيرو، مسكن، ارشاد، و ....