پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

داعش؛ عضوجدیدسرویس‌ اطلاعاتی ترکیه

يکشنبه ۴ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۵۰
کد مطلب: 387939
یک سایت خبری در گزارشی به دلایل عدم حمله ارتش ترکیه به داعش و مخالفت آنکارا با ایجاد پایگاههای نظامی برای حمله به مواضع این گروه تروریستی در سوریه اشاره کرده است.
به گزارش جهان به نقل از مهر، طی روزهای اخیر عدم حمله ارتش ترکیه به مواضع گروه تروریستی داعش در منطقه "عین العرب" (کوبانی) سوالات و ابهامات متعددی را ایجاد کرده بود. این ابهامات زمانی بیشتر شد که ارتش ترکیه به جای حمله به مواضع داعش، به مقرهای مدافعان کرد در عین العرب حملاتی را انجام کرد و این مسئله شگفتی ناظران منطقه ای را به دنبال داشت.

پایگاه The muslim issue worldwide با انتشار تصاویری از حضور اعضای گروه تروریستی داعش در بین نیروهای سرویس اطلاعاتی ترکیه اعلام کرد: به نظر می رسد هم اکنون علت اصلی عدم حمله ارتش ترکیه به داعش در عین العرب مشخص شده باشد!

پیش از این نیز "علی ادیب اوغلو" نماینده حزب جمهوری خواه خلق ترکیه از استان مرزی "هاتای" تاکید کرده بود: گروه تروریستی داعش از طریق مبادلات نفت قاچاق شده از سوریه با دولت ترکیه، ماهانه ۸۰۰ میلیون دلار درآمد به دست می آورد.

وی با هشدار به دولت ترکیه درباره ادامه همکاری با این گروه تروریستی، اعلام کرد: داعش یک گروه تروریستی خطرناک است که کشتار مردم بی گناه را جواز ورود به بهشت می داند. بر این اساس هر عاقلی باید احتمال حملات این گروه تروریستی به ترکیه را در هر زمانی مدنظر قرار دهد و کسی نمی تواند درباره عدم تکرار فجایع این گروه تروریستی که نمونه های آن را در عراق و سوریه شاهده بوده‎ایم، در ترکیه تضمینی ارائه دهد.

ادیب اوغلو همچنین با اشاره به نفوذ عوامل گروه تروریستی داعش از خاک ترکیه به سوریه و عراق، افزود: محال است که این تحرکات بدون اطلاع سرویسهای اطلاعاتی دولت ترکیه انجام شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *