پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۱
در جلسه امروز مجمع تشخیص نظام صورت گرفت؛

تدوین سیاست‌های کلی انتخابات

شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۰۹
کد مطلب: 397334
بررسی و تدوین سیاست‌های کلی انتخابات که قبلاً کلیات آن به تصویب رسیده بود، در جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه یافت و دو بند از این سیاست‌ها به تصویب رسید.
به گزارش جهان به نقل از مهر، ادامه بررسی و تدوین سیاست‌های کلی انتخابات که قبلاً کلیات آن به تصویب رسیده بود، در جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه یافت و دو بند از این سیاست‌ها به تصویب رسید.

در ابتدای این جلسه، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، با توجه به اهمیت نقش و جایگاه رفیع مردم در انتخابات نظام مردم‌سالار جمهوری اسلامی ایران، تدوین سیاست‌های کلی جامع انتخابات را مسئولیتی تاریخی و مهم برای مجمع تشخیص مصلحت نظام ارزیابی کرد و گفت: اعضا مجمع باید براساس مصالح و منافع درازمدت کشور و به دور از دیدگاه‌های جناحی و سیاسی، براساس مصلحت و عدالت‌خواهی، نسبت به تدوین و تنظیم این سیاست‌ها اقدام کنند

وی ایام عزاداری و سوگواری ۲۸ صفر و شهادت امام هشتم حضرت رضا(ع) را به همه مسلمین جهان به ویژه شیعیان و هموطنان عزیزمان تسلیت گفت.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره آیت‌الله سیدعلی غیوری نجف‌آبادی، بار دیگر، رحلت این عالم ربّانی را به بیت محترم، دوستان و بازماندگان ایشان تسلیت گفت.

در ادامه این جلسه که وزرای اطلاعات و دادگستری، قائم مقام وزیر کشور، رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی و معاون حقوقی رئیس جمهور نیز حضور داشتند، پس از بحث و بررسی در خصوص موارد پیشنهادی کمیسیون سیاسی، دفاعی و امنیتی مجمع تشخیص مصلحت نظام، موارد ذیل به عنوان سیاست‌های کلی انتخابات به تصویب اکثریت رسید.

- تعیین حوزه‌های انتخاباتی بر مبنای جمعیت و مقتضیات اجتناب‌ناپذیر به‌گونه‌ای که حداکثر عدالت انتخاباتی و همچنین شناخت مردم از نامزدها فراهم گردد.

- مشخص نمودن شعب اخذ رأی برای رأی‌دهندگان قبل از برگزاری انتخابات

ادامه این بحث در جلسات آتی مجمع پیگیری خواهد شد
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *