جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

نشست گازی روسیه و اروپا بدون نتیجه

چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۳۲
کد مطلب: 387236
مذاکرات وزیران انرژی روسیه و اوکراین در بروکسل برای تعیین قیمت گاز بدون نتیجه پایان یافت. کمیسر انرژی اتحادیه اروپا گفت: طرف های مذاکره کننده برای مشورت با مقامات به پایتخت های خود باز می گردند و این مذاکرات چهارشنبه آینده از سرگرفته خواهد شد.
به گزارش جهان به نقل از شبکه خبر، قرارداد جدید گاز بین روسیه و اوکراین ۲۹ اکتبر امضا می شود. کمیسر انرژی اروپا روز سه شنبه اعلام کرد نشست بعدی روسیه، اوکراین و اتحادیه اروپا ۲۹ اکتبر برگزار می شود و در این نشست قرار است قرارداد گازی جدید بین اوکراین و روسیه امضا شود.

گانتر اوتینگر اعلام کرد سه طرف قرار است نتایج گفتگو با روسای جمهور، نخست وزیران و رؤسای شرکت های کشورهای خود را بررسی کنند و برای برگزاری دور جدید مذاکرات در چهارشنبه آینده ماموریت بگیرند.

نشستی درباره از سر گیری انتقال گاز روسیه به اوکراین روز سه شنبه در بروکسل با حضور الکساندر نوواک و یوری پرودون وزرای انرژی روسیه و اوکراین و همچنین کمیسر انرژی اتحادیه اروپا برگزار شد. مذاکره کننده گان از حل یکی از اختلافات اصلی درباره قیمت گاز خبر دادند. قیمت گاز در دوره تا پایان ماه مارس ۳۸۵ دلار برای ۱۰۰۰ متر مکعب خواهد بود.

گایتنر همچنین از درخواست وام ۲.۵ میلیارد دلاری اوکراین برای حل مناقشه گازی اش با روسیه خبر داد. مسکو از اوکراین خواسته برای از سرگیری صادرات گاز بدهی گازی ۵ میلیاردیش را به روسیه تسویه کند.

روسیه اواخر خرداد ماه امسال در واکنش به اقدام دولت اوکراین در سرکوب مخالفان طرفدار روسیه در مناطق شرقی این کشور جریان گاز به اوکراین را قطع کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *