چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

ادعای آمریکایی‌ها درباره حضور ایران در یمن

شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۵۷
کد مطلب: 417935
در حالی که ایران همواره بر لزوم حل سیاسی بحران یمن و پایان تجاوز خارجی به این کشور تاکید داشته است، دو مقام آمریکایی ادعا کردند که تهران به دنبال ارسال ۷ کشتی به یمن است.
به گزارش جهان به نقل از فارس،‌ یک پایگاه آمریکایی در گزارشی به نقل از دو مقام ناشناس وزارت دفاع این کشور ادعا کرد که ایران به دنبال ارسال ۷ کشتی به سمت یمن است.

در حالی که ایران همواره بر لزوم توقف تجاوز کشورهای خارجی به یمن و لزوم مذاکره یمنی‌ها برای حل بحران این کشور تاکید کرده است، پایگاه «هیل» در خبری به نقل از دو مقام وزارت دفاع آمریکا که نامشان را هم منتشر نکرده، ‌مدعی شد: «ایران در حال ارسال ناوگانی از ۷ کشتی به سمت یمن است که (محموله) برخی از آنها تسلیحات است».

ادعای ارسال ناوگان دریایی ایران به یمن تاکنون مورد تایید مقامات ایران قرار نگرفته است. مقامات و رسانه‌های غربی از ابتدای درگیری‌های یمن، ادعاهای بی‌اساسی درباره نقش ایران مطرح کرده‌اند ادعاهایی که توجهی به واقعیات میدانی و اقدامات تجاوزگرانه سعودی‌ها به این کشور نداشته است.

در گزارش این پایگاه همچنین ادعا شده است: «مقامات(آمریکایی) نگران این هستند که چنین اقدامی(ادعای ارسال ۷ کشتی) به نمایشی به آمریکا و اعضای ائتلاف به رهبری عربستان سعودی منجر شود؛‌ کشورهایی که در حال محاصره دریایی یمن هستند».

مقامات آمریکایی که نامی از آنها منتشر نشده در ادامه ادعاهای خود گفتند: «آنچه اکنون غیرمعمول و غیرمتعارف است، آن است که ایرانی‌ها تلاشی برای مخفی کردن آن نیستند و به جای آن در حال تلاش برای "برقراری ارتباط" در این باره با آمریکا و متحدانش در خلیج(فارس) هستند».
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *