پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۳
۱۵
ضرورت تحقق کامل جذب حداکثری و دفع حداقلی

راز صبر علی گونه امام خامنه ای

شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۸۹ ساعت ۰۸:۳۷
کد مطلب: 157439
راز صبر علی گونه امام خامنه ای
سرویس سیاسی جهان -مالک شریعتی - حادثه ۲۵ بهمن ۸۹، اتفاقی نبود که بتواند کوچکترین خطری برای نظام اسلامی محسوب شود، اما یوم النفاق و روزهای پس از آن حامل اتفاقاتی بود که نشان داد عملیاتی شدن تام و تمام سیاست درست نظام در "جذب حداکثری و دفع حداقلی"، عامل تاخیر در محاکمه سران فتنه بوده است.

محاکمه و برخورد قضایی با سران فتنه باید به تاخیر می افتاد تا اصرار سرکردگان جدید جریان نفاق بر دعوت به تجمع غیرقانونی هفته گذشته، علاوه بر نکات آشکاری همچون خط گرفتن از سرویسهای جاسوسی آمریکا و اسرائیل، به طور کامل نقاب از چهره شعارهای دروغین آنها بردارد و تلنگری برای افراد سنگین خواب باشد.

اولا سران فتنه با جداکردن صف خود از مردم در یوم الله ۲۲ بهمن و اعلام روزی به غیر از سالگرد پیروزی انقلاب برای تظاهرات، خط بطلانی بر ادعای "پیروی از خط امام" و همراهی مردم با خود کشیدند. ثانیا اعلام حمایت از قیام مردم مصر و تونس به عنوان موضوع دعوت ۲۵ بهمن و شنیده نشدن حتی یک شعار در این راستا، تابلو "دروغ ممنوع" را بر فرق سر فتنه گران مدعی صداقت در هم شکست. ثالثا چرخش سران فتنه از به اصطلاح خواسته طبیعی خود (یعنی رد صحت انتخابات ۸۸) به سوی رفع عاجل نیاز نظام سلطه در منطقه، دلیل روشنی بر انحرافی بودن شعار "رای من کجاست؟" بود. نسبت این شعار با قیام مردم مصر و تونس، مرغ پخته را هم به خنده واداشت. آمریکا می خواست همزمان چند نشان را با یک تیر در ۲۵ بهمن هدف قرار دهد که ناکام ماند؛ زنده کردن جریان فتنه و نفاق در ایران، تضعیف جایگاه الهام بخش انقلاب اسلامی ایران در منطقه و انحراف نگاهها، خصوصا رسانه ها از شمال آفریقا به نقطه ای دیگر از جمله آنها بود.

محاکمه و برخورد قضایی با سران فتنه باید به تاخیر می افتاد؛ چراکه اعلام موضع صریح علیه فتنه گران در روزهای اخیر از سوی برخی سکوت کردگان، کج راهه رفتگان و صاحبان مواضع چندپهلو در ۲۰ ماه گذشته، دستاورد مهمی بود که تنها با صبر مدبرانه مسوولان عالی رتبه نظام به دست می آمد. "بصیرت" و "صبر" به استناد "الا ولا یحمل هذا العلم الا اهل البصر و الصبر"، دو دست نگهدارنده پرچم نظامند که همیشه در بیانات رهبر حکیم انقلاب در کنار هم بوده اند؛ اما در یک سال و نیم گذشته آنقدر که بر "بصیرت" مردم و خواص تاکید شد، ضرورت "صبر" مورد اهتمام قرار نگرفت. بسیاری از دلسوزان انقلاب البته با نیت خیر، از همان روزهای نخست، محاکمه و مجازات عجولانه سران فتنه را خواستار بودند، بدون آنکه توجه کنند هنوز جذب حداکثری و دفع حداقلی محقق نشده است.

صبر نظام سبب شد با روی دادن اتفاق تلخ ۲۵ بهمن، موضع گیری های "محسن رضایی" به مرز شفافیت برسد، رودربایستی را کنار بگذارد و علاوه بر حمایتهای کلی گذشته اش از نظام و انقلاب، به موسوی و کروبی اولتیماتوم بدهد. این صبر باعث شد قفل از زبان "ناطق نوری" باز شده، متقاعد به اعلام انزجار از سران فتنه شود. محاکمه کروبی و موسوی در زمان تردید ناطق نوری بهتر بود یا پس از جذب کاملش به جبهه مقابله با فتنه گران؟ اگر صبر نمی کردیم، آیا باز هم شاهد اعلام موضع چهره های شاخص فراکسیون اقلیت مجلس علیه سران فتنه می بودیم؟ همان فراکسیونی که سال گذشته با افتخار به دیدار موسوی رفت یا چند ماه قبل در دیدار خاتمی، زمینه شرط گذاری بی شرمانه او برای نظام را فراهم کرده بود. همراهی اکثریت نمایندگان مجلس شورای اسلامی با مردم در سر دادن شعارهای صریح علیه موسوی و کروبی و فریاد رسا، به حق و مسلم مردم در مطالبه مستقیم اشد مجازات برای پادوهای آمریکا و اسرائیل، ثمره صبر همراه با بصیرت مسوولان نظام و مردم بود.

امروز گفته می شود که کاسه صبر مردم لبریز شده و باید در اسرع وقت محاکمه موسوی و کروبی آغاز شود. گفته می شود دیگر کسی بیدار نخواهد شد و اگر کسی هنوز خواب است خود را به خواب زده است و دیگر صبر جایز نیست.آری ۲۵ بهمن، روز محاکمه موسوی و کروبی را بسیار نزدیک کرده است اما به نظر می رسد هنوز یک نفر باقی مانده است تا از تحقق کامل جذب حداکثری اطمینان حاصل شده باشد. اهمیت اعلام تنفر صریح او از سران فتنه آنقدر زیاد است که بتوان اندکی دیگر صبر کرد و به او فرصت داد تا مصلحت نظام را بر حب و بغض های شخصی و خانوادگی ترجیح دهد. شاید لازم باشد سران فتنه لختی دیگر در زندان افکار عمومی مردم بازداشت موقت باشند تا او هم خیمه اش را جمع کند و به خیام حسینی بپیوندد. مردم از این اتفاق استقبال کرده، تمام گذشته - حتی نامه بی سلام - را فراموش خواهند کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
مردم هیچگاه فراموش نخواهند کرد مگر زمانی که فرد باقی مانده هم باعذر خواهی از ملت ایران و تحویل فرزندان خود به قانون بدون هیچگونه شرطی و تعیین قاضی یا دخالت در قوه قضائیه به ملت بپیوندد
Iran, Islamic Republic of
چرا همه چیز را به پای آقا می نویسید؟
لطفا نظرات شخصی تان را به اسم آقا جا نزنید.
اگر این طور که شما می فرمایید باشد، خون چند جوان معصوم دیگر ما باید ریخته شود تا فتنه گر اصلی که شما آن را فرد باقیمانده نامیده اید، به خیمه نظام برگردد؟
جوانانی که یک مویشان می ارزد به مصلحت طلبانی که حتی بر برگشت ظاهری شان به نظام هیچ حسابی نمی توان باز کرد.
Iran, Islamic Republic of
یا سیدی یا مولا ی یا امام خامنه ای جان ناقابل مافدای یک لحظه عمر شما .
Iran, Islamic Republic of
درود بر نویسنده متن " راز صبر علی گونه رهبری "
Iran, Islamic Republic of
اللهم احفظ قائدناالامام خامنه اي
Iran, Islamic Republic of
جانم فدای رهبرم.
Australia
سلام

تحلیل جالبی‌ بود، امیدوارم آقای هاشمی‌ که از سیاست و هوشمندی کم ندارد در این لحظات آخر به خود بیاید و پیوندی که با سران فتنه بسته بشکند.

یقیننا مردم شریف ایران خطا‌های او را ندیده خواهند گرفت
Iran, Islamic Republic of
احسنت مطلب روشنگرانه اي بود
Iran, Islamic Republic of
نمره نویسنده 20 است.
Iran, Islamic Republic of
دستت درست برادر و اجرت با آقا سیدالشهدا(ع)
Iran, Islamic Republic of
بارک الله.احسنت.مرحبا.
ضمن اینکه با کلیت این مطلب موافقم. در حین حال می بایست مراقب افرادی که تازه به نتیجه رسیده اند که اظهار نظر کنند و به اصطلاح از سکوت خود دست بردارند، باشیم .
این افراد محترم هستند اما هیچ گونه مدیریت و مسولیتی در نظام نیاید داشته باشند چون ملت را با عقب ماندگی مواجه خواهند کرد چون حداقل 20 ماه از مردم عقب هستند و امکان اینکه باز هم عقب بمانند وجود دارد.
Iran, Islamic Republic of
مردم از این اتفاق استقبال کرده، تمام گذشته - حتی نامه بی سلام - را فراموش خواهند کرد.

احسنت
هاشمي برگردد مانند حر از او استقبال مي كنيم
Iran, Islamic Republic of
احسنت
1- ما برای اینکه مطیع باشیم نیازی به دلیل نداریم. هر چه آقا بفرمایند. البته این سخن به معنای عدم معرفت نیست. ما سابقه کار آقا را در برخورد حضرت امیر با خوارج و احتجاج با آنان (و البته نتیجه درس آموزش را) دیده ایم.
2- مردم باید اینگونه حرارت نشان دهند تا کسی فکر نکند این مدارا از سر ضعف است.
3- ما هم امید داریم هاشمی برگردد. خدا می داند به هیچکدام از شعارهای تندی که علیهش می دهند راضی نیستم. هنوز سر سوزنی امید هست
Iran, Islamic Republic of
"امام خامنه ای" نه تنها برای ما ، که برای همه مسلمانان جهان چراغ راه اند.