جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

دهقان: شعار سال ۹۳ مانع وادادگی فرهنگی و عقب نشینی از منافع ملی شد

شنبه ۸ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۰۰
کد مطلب: 414631
عضو هیات رئیسه مجلس شعار سال ۹۳ را عامل مقاومت ملت و دولت در برابر زیاده خواهی های استکبار خواند و گفت: نفوذ برخی نحله های فرهنگی موجب نگرانی رهبر انقلاب و تاکید بر لزوم توجه به فرهنگ شد.
به گزارش جهان، محمد دهقان در گفتگو با مهر اظهار داشت: همیشه روز اول عید با توجه به اینکه اصلیت ما مشهدی است همراه خانواده در حرم مقدس امام رضا هستیم و در جمع مردم در سخنرانی مقام معظم رهبری حضور می یابیم.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:با توجه به اینکه شهادت حضرت فاطمه (س) مصادف با چهارمین روز عید است حضور در حرم رضوی حال و هوای دیگری دارد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورا یاسلامی در مورد میزان تحقق شعار سال ۹۳ گفت: شعار سال ۹۳ در راستای معطوف کردن نگاه مسئولان به وضعیت اقتصادی بسیار موثر بود و موجب شد نوعی مقاومت در میان مسئولان کشور شکل گیرد.

وی راه حل مشکلات کشور را اقتصاد مقاومتی خواند و گفت: شعار سال موجب شد حساسیت مردم نسبت به اقتصاد مقاومتی و فرهنگ فراگیر شود. و موجب شد جلوی برخی از وادادگی ها گرفته شود.

وی تاکید کرد:شعار سال ۹۳ برای همه مردم روشن کرد که راه حل مشکلات کشور کوتاه آمدن در برابر غرب نیست بلکه راه حل مشکلات تکیه بر توان داخلی و اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی است.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه راهبرد برون رفت کشور از وضعیت موجود راهبرد عزت و سربلندی ملت ایران است گفت: این شعار فقط در حرف باقی نماند بلکه زمینه مقاومت ملت ایران و مسئولان ما در برابر زیاده خواهی های غربی ها را ایجاد کرد.

دهقان با بیان اینکه شعار سال این پیام را به جامعه اقتصادی ما داد که برای برون رفت از مشکلات اقتصادی راهی جز ایستادن روی پای خود و حمایت از تولید نداریم گفت: ادامه زیاده خواهی ها در مذاکرات به ملت ایران ثابت کرد هر مقدار در برابر آمریکایی ها کوتاه بیاییم آن ها خواسته ها و توقعات بیشتری را مطرح خواهند کرد.

وی تاکید کرد:اقتصاد مقاومتی در واقع یک شعار نبود بلکه راهبرد اساسی برای حال و آینده کشور بود بنابر این اگر چه نمی توانیم ادعا کنیم برای اجرایی شدن این شعار گام های بلندی برداشته ایم اما می توانیم ادعا کنیم اقتصاد مقاومتی در سال ۹۳ موجب شد ما در برابر خواسته ای نامشروع غربی ها عقب نشینی نکنیم.

دهقان تاکید بر مقاومت در سال ۹۳ را امری کلیدی خواند و گفت: در راستای تحقق این شعار تیم مذاکره کننده ما مقاومت کرد و ملت این مقاومت را پذیرفت و در راهپیمایی ها آن را فریاد زد.

وی نگرانی رهبری انقلاب از وادادگی فرهنگی مسئولان را علت تعیین شعار فرهنگ، اقتصاد خواند و گفت: پر رنگ شدن برخی نحله های فرهنگی در کشور عامل نگرانی رهبر انقلاب و انتخاب این شعار بود.

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: سابقه فرهنگی طیف خاص سیاسی در گذشته نشان داده بود که این افراد در برابر فرهنگ غرب نوعی خود باختگی از خود دارند این شعار موجب شد هجوم فرهنگی غرب مقداری متوقف شود.مسئولان،ملت و مراجع ما در برابر فرهنگ حساس شدند و جلوی رفتار های ی که ضربه به فرهنگ ایرانی و اسلامی بود گرفتند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *