پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۳

وکیل‌الدوله‌ها بالاخره آفتابی می‌شوند؟!

شنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۰۷:۵۳
کد مطلب: 355736
یک نماینده مجلس گفت: بنده هنوز برای عضویت در فراکسیون حامی دولت (اعتدال) تصمیم نگرفته‌ام اما صحبت از عضویت ۳۰ تا ۴۰ نماینده در این فراکسیون است.
به گزارش جهان به نقل از کیهان، موید حسینی‌صدر عضو فراکسیون رهروان به آریا گفت: برای عضویت در فراکسیون اعتدال به بنده نیز پیشنهاد شده اما فعلا اینکه آیا تشکیل چنین فراکسیونی به مصلحت است یا نه در حال بررسی هستم.

وی با تاکید بر این مطلب که تا حالا صحبت از عضویت ۳۰ تا ۴۰ نماینده در فراکسیون اعتدال مطرح است، البته بنده هنوز برای عضویت در این فراکسیون تصمیم نگرفته‌ام چرا که ممکن است تشکیل فراکسیون جدید خیلی به مصلحت نباشد.

گفته می‌شود چند نماینده اصلاح‌طلب شامل علیرضا محجوب و عابد فتاحی در کنار ابراهیم نکو و علی مطهری پیگیر فراکسیون حامی دولت بوده‌اند هر چند که ظاهراً مطهری از این کار منصرف شده و تشکیل فراکسیونی با ظرفیت متهم شدن به وکیل‌الدولگی را به مصلحت نمی‌داند.

بهروز نعمتی نایب رئیس فراکسیون رهروان در این‌باره می‌گوید: ما به هیچ‌وجه بنا نداریم که با تشکیل فراکسیون اعتدال مخالفت یا موافقت کنیم. ما نمی‌خواهیم جلوی تشکیل فراکسیون جدید در مجلس را بگیریم در واقع در حال حاضر حداقل ۵۰ فراکسیون در مجلس فعالند لذا ایرادی نمی‌بینیم که عده دیگری بخواهند فراکسیون اعتدال تشکیل دهند. البته خیلی‌ها به دنبال این هستند که با تشکیل فراکسیون تضاد بیشتری بین دولت و مجلس ایجاد کنند لذا بنده معتقدم کسانی که خیلی دلسوز این دو قوه نیستند به دنبال تشکیل فراکسیون جدید در مجلس هستند.

با وجود برآورد حداکثر ۴۰ نفری از علاقمندان احتمالی عضویت در فراکسیون حامی دولت، ابراهیم نکو به سایت تدبیر گفته است: «اکثریت فراکسیون از فراکسیون رهروان هستند و از فراکسیون اصولگرایان هم رقم قابل توجهی در فراکسیون اعتدال شرکت خواهند کرد»(!) اما پیش از وی عابد فتاحی نماینده اصلاح‌طلب گفته بود حتی اگر ۱۰ نفر عضو شوند، ما فراکسیون اعتدال را تشکیل می‌دهیم.

با این حال مخالفت با تشکیل چنین فراکسیونی، از سوی نمایندگان عضو فراکسیون رهروان نیز اعلام شده است. محمدقسیم عثمانی، درباره دلایل مخالفت خود با تشکیل فراکسیون اعتدال می‌گوید: مجلس تا امروز با خواسته‌های اصلی دولت البته با چالش موافقت کرده است، اما اگر مجلس را به دو قسمت مخالف و موافق دولت تقسیم کنیم با تشکیل این فراکسیون از تعداد موافقان با سیاست‌های دولت کاسته‌ایم. تشکیل فراکسیون تحت عنوان اعتدال یا هر نام دیگری به نفع دولت نیست.

سیدحسین نقوی دیگر نماینده مجلس نیز می‌گوید تشکیل فراکسیون اعتدال به ضرر دولت و مجلس است.

همچنین روزنامه آفتاب در این‌باره تشکیل فراکسیون ضعیف اعتدال را به ضرر دولت و باعث انسجام بیشتر دو طیف اصولگرای مجلس توصیف کرد و در این‌باره به عنوان یک خطر هشدار داد.

با این اوصاف به نظر می‌رسد چند نماینده خاص به قصد خودشیرینی برای دولت، در حال خدمت به منتقدان اصولگرا هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *