جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۴
۱۱
عضو دفتر امام خمینی(ره):

امام(ره) درباره نهضت‌آزادی و جبهه ملی منتظر "رای دادگاه" نماند

دوشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۰۸
کد مطلب: 378137
عضو دفتر امام خمینی(ره) می‌گوید: "امام درباره نهضت آزادی و جبهه ملی منتظر حکم هیچ دادگاه و محکمه‌ای نماند و دادن هرگونه مسئولیت به نهضت آزادی را قاطعانه منع و جبهه ملی را هم مرتد اعلام کرد..."
امام(ره) درباره نهضت‌آزادی و جبهه ملی منتظر "رای دادگاه" نماند
به گزارش جهان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن رحیمیان در گفت‌وگو با تسنیم، درباره اینکه آیا همه ملاک در موضوع فتنه، رای دادگاه است؟ گفت: امام درباره نهضت آزادی و جبهه ملی منتظر حکم هیچ دادگاه و محکمه‌ای نماند و دادن هرگونه مسئولیت به نهضت آزادی را قاطعانه منع و جبهه ملی را هم مرتد اعلام کرد. وقتی یک جرمی مشهود است، انتظار برای حکم دادگاه الزام چندانی ندارد و مسئله مشخص است.

وی همچنین در ادامه افزود: اکثر آنهایی که در واقعه هتک حرمت عاشورای سال ۸۸ حضور داشتند، ضد انقلابی بودند که به موسوی و کروبی رأی ندادند و در انتخابات هم شرکت نکردند اما زیر چتر آنها به آشوب ادامه دادند.

عضو دفتر امام(ره) همچنین گفت: عطوفت ایران اسلامی در مواجهه با مخالفان در هیچ جای دنیا نمونه ندارد.

رحیمیان در بخش دیگری از سخنان خود به دیدارهای رهبر معظم انقلاب با خانواده‌های شهدا و ایثارگران اشاره کرد و گفت: در مجموعه مسئولان نظام هیچ احدی به اندازه رهبر انقلاب با خانواده شهدا و ایثارگران انس و ارتباط ندارد.

وی همچنین با اشاره به تحولات منطقه، پیروزی اخیر غزه در برابر رژیم صهیونیستی، به روایت خاطراتی از دیدار خود با سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، پرداخت و ماجرای ارسال نامه‌ای از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به سیدحسن نصرالله و دعا برای پیروزی جبهه مقاومت را تشریح کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


نويد
خب چه كسي حكم ارتداد موسوي وكروبي رو صراحتا داده؟
اگه حکم ارتداد سران فتنه رو دادند بودند که تا الان اعدام شده بودند نوید جان.
مفهوم این حرف اینه که حتما نیازی نیست منتظر رای دادگاه برای مجرمان فتنه باشیم که بعدش اونا رو از مسئولیت ها و پست ها کنار بذاریم. همین که جرمشان مشهود بود کفایت می کند.
خب مگه از اعدام شدنشون ميترسيد كه ميگي تاحالا اعدام شده بودن!
حسین
Iran, Islamic Republic of
خب هموطن عزیز !!!!دقت کن مشخص و واضح و مبرم است که جرم عوامل فتنه مشهود است و نباید منتظر بود که برای یزد و معاویه هم حکم صادر شود و آنوقت ...
شما اساسا مطلب رو متوجه نشدی نوید جان
استدلال بر اساس جرم مشهود اقامه شده وارتداد از باب مصداق جرم مشهود ذکر شده لذا ممکنه ایندو نفر جرم مشهود داشته باشند ولزوما ارتداد نباشه!
مردم در دی88 حکم این اقایون را دادند
امام خودش قاضی القضات بود عزیزم چرا بیراهه میروید
Sweden
دوستان من یک حرف ساده میزنم شما بگین ایا من اشتباه میکنم. الان در اروپا که مهد ازادی عده ای معدود هم وطن هم هست ایا به یک شهروند اروپایی که احیانا انتفادی(حالا اشوب و خروج علیه حاکمیت انها بماند) از نظام سرمایه داری یا صهیونیسم کرده اجازه داده میشه در سطح بالا مسئولیت داشته باشه؟ استاد دانشگاه رو از کار بیکار کرده و میکنند پدر کسی که حالا دیگه بخواد اشوب هم روش بکنه و رهبری و امریتی هم در اشوبی داسته باشد را چنان درمیاورند که طرف تا هفت نسلش یادش نره ولی متاسفانه و صد افسوس از یک مسئله ای که حکم عقلانی دارد و اینقدر هم مهم است عده ای از ما به این اسانی عبور میکنیم و برایش دلیل های بی پایه و اساس میاوریم. این طرز فکر یک طرز فکر خطرناک است که یک فردی در قامت رییس جمهور از کنار چنین موضوع بدیهی بخواهد به همین راجتی عبور کند و مقدرات کشور شهید داده و انقلابی و اسلامی را به عده ای فتنه گر بسپارد
United Kingdom
پس تکلیف قانون اساسی چی می شه؟
فارض
جهان ديدى؟ من فقط يكجمله نوشتم اونهم دعوت به قانون شكنى از طرف ... بود ...
احمدقدیمی
به این حرف ایشان مبنی برهتاکان روزعاشوراکه ضدانقلاب بودند،یقین دارم.سال 88اکثرکسانی که ازروزاول انقلاب موضع منفی داشتند،خیلی اظهارخوشحالی میکردندوحتی برای نیروهای انقلابی خط ونشان هم میکشیدند!وقتی روز9دی بوجودامد،همهانهامثل موش دوباره به سوراخهارفتندولال مونی گرفتند!الان هم متاسفانه مرموزانه و درپوشش اصلاحات به برخی ازجهره های قدیمی اویزان هستندبدون اینکه حتی به انهااعتقادی داشته باشند!