جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

ردکارپت مالیاتی برای سرمایه‌گذاران خارجی

سه شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۴۰
کد مطلب: 458930
معاون وزیر صنعت از معافیت ۶ تا ۲۰ ساله پرداخت مالیات برای سرمایه گذاران خارجی خبر داد و گفت: ایران مایل است از تجارب لبنان برای پیوستن به سازمان جهانی تجارت استفاده کند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، ولی‌اله افخمی‌راد در دیدار رئیس انجمن بازرگانی لبنان گفت: سرمایه‌گذاران هیچگونه پرداختی همچون عوارض نخواهند داشت، ضمن اینکه معافیت مالیاتی ۲۰ ساله مربوط به مناطق آزاد ایران است البته در صورت واردات کالا از این مناطق به داخل کشور، باید هزینه‌های گمرکی پرداخت شود.
 
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: امیدواریم با توافقات صورت گرفته میان ایران و گروه۱+۵، حجم تجارت ایران و لبنان سه برابر شود و به ۳۰۰ میلیون دلار برسد، این در حالی است که لبنانی‌ها در زمینه توریسم، هتل‌داری و خدمات مسافرتی پیشرفت‌های خوبی داشته‌اند و ما این آمادگی را داریم که زمین مورد نیاز برای ساخت هتل در نمایشگاه بین‌المللی تهران را در اختیار آنان قرار دهیم. از طرفی انتظار داریم هتلی بین‌المللی با بهترین استانداردهای روز ساخته شود.
 
وی تصریح کرد: سازمان توسعه تجارت متولی پیوستن ایران به سازمان تجارت جهانی است و در این رهگذر مایل هستیم از تجارب لبنان در این زمینه استفاده کنیم.
 
افخمی‌راد با یادآوری این نکته که ایران به سبب تحریم‌ها توانست بر روی پای خود بایستد و در بخش‌های مختلف فنی و مهندسی متکی به توان داخلی شود، افزود: امروز در این حوزه‌ها ایرانی‌ها در خارج از مرزها فعالیت می‌کنند و جایگاه خوبی پیدا کرده‌اند، ضمن اینکه لبنانی‌ها می‌توانند با حضور در ایران و شرکت در نمایشگاه‌های ایران، از نزدیک به توانمندی‌های ایرانی‌ها پی‌ببرند و از ظرفیت‌های موجود در کشورمان استفاده کنند.
 
رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: امیدوارم این نشست سرآغازی برای اقدامات عملی دو کشور در حوزه تجاری باشد، چرا که ایران و لبنان برخلاف حوزه اقتصادی، در حوزه سیاسی روابط دیرینه‌ای با یکدیگر دارند.
 
«فواد زمکحل» رئیس انجمن بازرگانان لبنان نیز در این دیدار با اشاره به اینکه با هیاتی ۲۶ نفره متشکل از نمایندگان بیش از ۱۰۰ شرکت مطرح لبنان به کشورمان سفر کرده است، اظهار امیدواری کرد: اظهارات دوطرف به عمل تبدیل شود.
 
وی گفت: ما بخش خصوصی لبنان محسوب می‌شویم و قطعا به وعده‌ها و اظهارات خود عمل می‌کنیم، ضمن اینکه برخی از ما برای نخستین بار به ایران سفر کرده‌ایم و از پیشرفت ایران شگفت زده شده‌ایم.
 
زمکحل اظهار داشت: ما برای مطلع شدن از توانمندی‌های ایران وارد تهران شده‌ایم و مطمئن هستیم ایران نقش به سزایی در اقتصاد و تجارت منطقه ایفا خواهد کرد، بنابراین امیدواریم با کشف فرصت‌های همکاری، روابط تجاری و اقتصادی خود را گسترش دهیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *