جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

۳ تذکر بهارستان‌نشینان برای وزیر نیرو

سه شنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۲۵
کد مطلب: 418637
۳ تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تذکرات کتبی امروز (سه‌شنبه) خود به مهندس چیت‌چیان وزير نيرو، خواستار تغییر تعرفه برق شهرستان زواره به نوع گرمسیری و همچنین تسریع در احداث نیروگاه سیکل ترکیبی هریس و مزرعه بادی صائین سراب شدند.
به گزارش جهان به نقل از "برق‌نيوز"، در حاشیه جلسه علنی امروز (سه شبه) مجلس شورای اسلامی، ۳ تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تذکرات خود خطاب به مهندس چیت‌چیان وزیر نیرو، خواستار حل مشکلات حوزه انتخابیه خود شدند.

احمد بخشایش اردستانی خواستار لحاظ شدن تعرفه گرمسیری در منطقه زواره استان اصفهان شد.

شهر زواره با جمعیتی حدود ۱۵ هزار نفر در ۱۲۰ کیلومتری اصفهان و در حاشیه جنوبی دشت کویر ایران، با آب وهوایی کاملا متفاوت جزء مناطق کویری، گرم و خشک استان اصفهان است که گرمای هوا در ماه‌های تیر و مرداد در این شهر و دهستان ریگستان گاهی به ۵۰ درجه هم می‌رسد، اما این وجود تعرفه برق مشترکانش بر اساس مناطق گرمسیر محاسبه نمی‌شود.

نماینده مردم اردستان و زواره در مجلس، پیش از این نیز با اشاره به این نکات، خواستار اعمال تغییرات در تعرفه برقی شهرستان زواره و تبدیل آن به تعرفه گرمسیری شده بود.

بخشایش اردستانی از مردم منطقه زواره خواسته بود، درخواست خود را طی نامه‌ای به بخشداری منطقه ارائه کرده تا بخشداری نیز موظف شود درخواست آنها را با فرمانداری و سپس با شرکت برق منطقه‌ای اصفهان مطرح کند.

لزوم تسریع در احداث نیروگاه سیکل ترکیبی هریس

به گزارش برق نیوز، عباس فلاح‌باباجان نماینده مردم اهر و هریس در تذکر کتبی خود تسریع در احداث نیروگاه سیکل ترکیبی هریس را خواستار شد.

کلنگ احداث این نیروگاه ۱۰۰۰ مگاواتی در بهار ۹۳ و با حضور وزیر نیرو زده شده بود و قرار است در دو فاز ۵۰۰ مگاواتی توسط شرکت‌های فرآب بین‌الملل و تانا انرژی به‌عنوان پیمانکار طرح احداث شود.

گفتنی است، سرمایه اولیه نیروگاه سیکل ترکیبی هریس که با سرمایه‌گذاری شرکت مولد نیروگاهی هریس احداث می‌شود، ۳۲۰ میلیون یورو بوده است.

لزوم تسریع در تکمیل مزرعه بادی صائین سراب

در ادامه تذکرات، خانم مهناز بهمنی نماینده مردم سراب در مجلس نیز خواستار تکمیل هرچه سریع‌تر مزرع بادی این شهرستان توسط سازمان انرژی های نو ایران شد.

به گزارش برق نیوز، ‌در این تذکر از ورات نیرو خواسته شده نسبت به تامین توربین‌های بادی این نیروگاه اقدام شود.

اساس توافق های صورت گرفته با سازمان انرژی های نو ایران، برای تکمیل نیروگاه بادی صایین حدود ۲۰۰ میلیارد ریال هزینه خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *