سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۱
«شلدون» به دنبال تعیین سیاست خارجی آمریکا است

انتقاد تحلیلگر CNN از میلیاردر صهیونیست

دوشنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۲:۱۰
کد مطلب: 419573
تحلیلگر «سی ان ان» با اشاره به نقش میلیاردر صهیونیست در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا تأکید کرد که «شلدون ادلسون» تلاش می‌کند تا برای آمریکا، سیاست خارجی تعیین کند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، شهر لاس‌وگاس از روز جمعه هفته گذشته نشستی را میزبانی می‌کند که می‌تواند دستکم برای دو تن از امیدواران به نمایندگی حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ سرنوشت ساز باشد.

«شلدون ادلسون» در صدد است همچون برادران میلیاردر «کوچ»، اقدام مشابهی را برای لیبرال‌های آمریکا صورت دهد، به این مفهوم که از نامزدهای جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا حمایت کند.

اواخر هفته جاری، ادلسون مهمانی را برای جمهوری‌خواهان در «لاس وگاس» ترتیب داد و نامزدهای جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا در نشست «ائتلاف یهودیان جمهوری‌خواه» سخنرانی می‌کنند و تمامی بحث‌ آنها درباره اسرائیل است و هم‌اکنون ادلسون، این میلیاردر صهیونیست در صدر اخبار قرار گرفته است و اکثر اخبار به او مربوط می‌شود.

در حالیکه گروهی از جمهوری‌خواهان به امید جلب حمایت «شلدون ادلسون» میلیاردر یهودی در انتخابات سال ۲۰۱۶، به لاس‌وگاس، قلب قمار آمریکا رفته‌اند، «مارک شیلدز» تحلیلگر شبکه «سی ان ان» شب گذشته در برنامه «ساعت خبر» شبکه «پی بی اس» از «شلدون ادلسون» انتقاد کرد. (اینجا را کلیک کنید)

وی تصریح کرد که ادلسون «برای آمریکا سیاست خارجی تعیین می‌کند» و گفت: تنها یک چیز کوچک، شلدون ادلسون و همسرش در سال ۲۰۱۲، ۹۳ میلیون دلار به کاندیداهای جمهوری‌خواه دادند. برادران کوچ در زمینه جمع‌آوری کمک ۹۰۰ میلیون دلاری حرف می‌زنند. این دو برادر میلیاردر نوع دوست نیستند، اشتباه نکنید.

تحلیلگر سی ان ان با اشاره به هدفی که ادلسون در تأمین بودجه کاندیداهای جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا دنبال می‌کند گفت: به یاد داشته باشید که مشارکت ادلسون با هدف سوق دادن ما به سوی جنگ با ایران است و اینکه ادلسون از خدمت در ارتش آمریکا و نه اسرائیل ابراز پشیمانی می‌کند.

طبق این گزارش، «جرج پتاکی» سیاستمدار جمهوری خواه و پنجاه و سومین فرماندار نیویورک قرار است در ابتدای نشستی که قرار است در لاس وگاس برگزار شود، تمامی نامزدهای جمهوری‌خواه را ترغیب کند تا در صورتیکه به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا برگزیده شدند، هرگونه توافق هسته‌ای با ایران را متوقف کنند.

پتاکی که احتمالاً قصد دارد کاندید انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا شود، در نشست‌های محرمانه در حاشیه این کنفرانس ائتلاف یهودیان جمهوری خواه در صدد است تمامی کمک‌کنندگان یهودی جمهوری‌خواه که بسیار ثروتمند هستند را ترغیب کند برای نامزدهای جمهوری‌خواه شرط بگذارند که اگر خواستار دریافت کمک مالی آنها هستند باید متعهد شوند که توافق هسته‌ای با ایران را در صورتیکه رئیس‌جمهور شدند، متوقف کنند.

هتل «ونتین» لاس‌وگاس میزبان جمهوری‌خواهانی است که به قول پایگاه «سان‌فرانسیسکو کرونیکل»، «برای دستبوسی در وگاس صف کشیده‌اند.»

«میت رامنی» نامزد شکست‌خورده جمهوری‌خواهان در انتخابات گذشته، «جورج دابلیو بوش» رئیس‌جمهور سابق آمریکا، «جان بینر» رئیس‌مجلس نمایندگان و «کوین مک‌کارتی» رهبر جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان از دیگر کسانی هستند که سه روز رایزنی‌های متعددی را در سران یهودیان آمریکا خواهند داشت، تا گزینه پیروز مهمانی‌ای که به «انتخابات اولیه ادلسون» معروف شده، مشخص شود.

«دنیل نیومن» رئیس و یکی از مؤسسان «مپ لایت»، مؤسسه‌ای که نقش پول در سیاست آمریکا را بررسی و دنبال می‌کند، می‌گوید نشست ادلسون نشان می‌دهد که «نامزدها توسط تنها چند میلیاردر متنفذ» دستچین می‌شوند. رأی‌دهندگان دیگر امکان انتخاب کسانی را منافعشان با آن‌ها همسو است، ندارند. بلکه نامزدها منافع آن متنفذین را دنبال می‌کنند.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *