پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

برخورد جدي با روزه‌خواري در ملأعام

جمعه ۱۴ مرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۳۴
کد مطلب: 179679
عضو كميسيون حقوقي و قضايي مجلس گفت: دستگاه قضايي بايد به افرادي كه به صورت غير عمد روزه‌خواري مي‌كنند، تذكر دهد همچنين با افرادي كه از روي عمد حرمت روزه را شكسته و در اين كار تداوم دارند، برخورد جدي شود.
سيد سلمان ذاكر در گفت و‌گو با فارس در خصوص روزه‌خواري در ملأعام، با بيان اينكه يكي از جرايم مشهود، روزه‌خواري در ملأعام است، اظهار داشت: نيروي انتظامي برابر آيين دادرسي كيفري موظف است كه با روزه‌خواران در ملأعام، برخورد قانوني كرده و آنها را دستگير و به دادسرا تحويل دهد.

وي با اشاره به اينكه در شأن ملت مسلمان ايران، اين نيست كه روزه و حرمت روزه توسط خود مسلمانان در اجتماع شكسته شود، ادامه داد: اگر شخصي بيمار يا مسافر بوده و عذر دارد، بايد در ملأعام خود را نگه داشته و دور از ديد عموم و در مكان‌هاي مشخصي كه از سوي اماكن و نيروي انتظامي مشخص شده، مواد غذايي مصرف كند.

عضو كميسيون حقوقي و قضايي مجلس شوراي اسلامي گفت: برخورد جدي با عواملي كه حرمت روزه را مي‌كشنند، يك امر نهادينه و مسلم قضايي است، همچنين خواسته قانون، ملت و اسلام است كه با اين نوع افرادي كه چه آگاهانه و چه غير عمد، وارد اين حريم مي‌شوند، برخورد شود.

ذاكر بيان كرد: دستگاه قضايي بايد به افرادي كه به صورت غير‌عمد روزه‌خواري مي‌كنند، تذكر دهد و با افرادي كه از عمد حرمت روزه را شكسته و در اين كار تداوم دارند، برخورد جدي كند.

وي افزود: نوع برخورد و مقدار شلاق و مجازات روزه‌خوار، بستگي به نظر قاضي دارد؛ گاهي قاضي مي گويد كه برخورد با برخي در كوچه و بازار و برخي در دادسرا باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *