جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

"۱+۵ در مذاکرات هسته‌ای تسلیم ایران شد"

شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۰۱
کد مطلب: 442577
وزیر دفاع اسبق انگلیس با اشاره به برخی از مفاد سند «برجام» مدعی شده گروه ۱+۵ در مذاکرات هسته‌ای با ایران تسلیم خواسته‌های ایران شده است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، «لیام فاکس»، وزیر دفاع اسبق انگلیس گفته گروه ۱+۵ در مذاکرات هسته‌ای با ایران، تسلیم ایران شده است.

به گزارش «دیلی‌سیگنال»، «فاکس» که اکنون عضو محافظه‌کار پارلمان انگلیس است گفته توافق هسته‌ای امضا شده میان ایران و ۱+۵ تنها اهداف هسته‌ای تهران را پابرجا نگاه می‌دارد و توانمندی جامعه بین‌المللی برای محکوم کردن ایران در صورت نقض توافق را از بین می‌برد.

فاکس گفت: «ما همه چیز را در بدو کار واگذار کرده‌ایم و همه چیز به این امیدواری که انها تغییر کنند، گره زده شده است.»

وزیر دفاع اسبق انگلیس با بیان اینکه تهران از ۱۵۰ میلیارد دلار آزاد شده از تحریم‌ها برای به روز کردن «ارتش فرسوده» و زیرساخت‌های غیرنظامی خود استفاده خواهد کرد، این استدلال که تهران بخش اعظمی از این پول را برای پرداخت بدهی‌هایش صرف خواهد کرد را «احمقانه» خواند.

او در ادامه همچنین مدعی شد گنجاندن ماده‌ای در «برجام» برای رفع تحریم‌های مربوط به انتقال موشک‌های بالیستیک به داخل ایران نیز از دیگر مواردی بوده که مذاکره‌کنندگان ۱+۵ به مطالبات ایران تن داده‌اند.

«فاکس» توافق هسته‌ای امضا شده را «تحقق فهرست مطالبات ایرانی‌ها» خوانده و گفته است: «به خود توافق نگاه کنید، آن را با مطالبات اولیه ما و مطالبات اولیه ایران مقایسه کتید و ببینید چه کسی در پایان (به اهدافش) نزدیک‌تر شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *