جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

واکنش افغانستان به‌ادعای حذف گروه‌حقانی

چهارشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۰
کد مطلب: 442171
جمهوری اسلامی "افغانستان" به اظهارات مقامات پاکستانی مبنی بر متلاشی شدن شبکه حقانی در نتیجه عملیات نظامی در این کشور را غیر واقعی و تکرار ادعاهای مقامات اسلام آباد در بیش از یک دهه گذشته عنوان کرد.
به گزارش جهان، میزان به نقل از خبرگزاری آوا خبر داد، در اطلاعیه ارگ ریاست جمهوری آمده است، اسناد و شواهد نشان میدهد که رهبری، زیربنای حمایوی و پناهگاه های شبکه حقانی و سایر شبکه های دهشت افکن در داخل خاک پاکستان وجود دارد.

در این اطلاعیه با اشاره به ارائه ی اسناد و شواهد کافی از سوی حکومت افغانستان در خصوص حضور شبکه های تروریستی در پاکستان آمده است، اقدام اخیر مقامات ایالات متحده مبنی بر مشروط ساختن کمک های نظامی به پاکستان در بدل اقدام اسلام آباد علیه شبکه حقانی و سایر گروه های تروریستی در داخل آن کشور، مهر تاییدی بر موقف بر حق افغانستان می گذارد.

جمهوری اسلامی افغانستان یکبار دیگر تاکید می کند که انکار این حقایق، زمینه را برای همکاری میان دو کشور در راستای مبارزه با تروریست و تحکیم صلح و ثبات در سطح منطقه، تضعیف می کند.

گفتنی است؛ افغانستان با تاکید بر تعهد خود به صلح و ثبات منطقی یکبار دیگر از پاکستان خواست، در مقابل دشمنان مشترک مردمان دو کشور از جمله شبکه حقانی به تعهدات خود صادقانه عمل کند و در این زمینه اقدامات جدی نماید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *