چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

نگاه‌مسئولین به طب‌سنتی انتزاعی‌است

چهارشنبه ۹ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۰۸
کد مطلب: 383573
رئيس موسسه تحقيقات حجامت ايران در استان خراسان رضوی گفت: نگاه مسئولین به طب سنتی نگاه انتزاعی است و می خواهند طب سنتی را با طب تجربی منطبق کنند که این امر امکان پذیر نیست.
به گزارش جهانبه نقل از مهر، محمدرضا كريمي بعدازظهر چهارشنبه در نشست خبری، گفت: خوشبختانه بعد از گذشت چندین سال که طب سنتی در حاشیه بود و توجهی به آن نمی شد در دولت یازدهم با ابقای معاونت طب سنتی، گام های مثبتی در ارتقا و توسعه این علم برداشته شد.

رئيس موسسه تحقيقات حجامت ايران در خراسان رضوی درخصوص ترویج و توسعه طب سنتی در کشور، افزود: از مسئولین می خواهیم که با توجه به خاستگاه مردمی این حوزه از فعالان طب سنتی بهره گرفته و از پتانسیل های موجود در موسسه های تحقیقاتی که در ابن حوزه سالهاست کسب تجربه نموده اند استفاده شود.

وی با اشاره به اقبال طب سنتی در کشورهای غربی و اروپا تصریح کرد: بالغ بر ۷۰ درصد مردم در کشورهای پیشرفته مثل آلمان به طب سنتی مراجعه می کنند و بزرگترین پایگاه های حجامت درآمریکا و اروپا قرار دارد.

کریمی به لزوم حمایت وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی مشهد از فعلان این حوزه در بخش خصوصی اشاره کرد و تاکید کرد: برخی از مسئولین چشم خود را به واقعیت ها بسته اند و با کارشکنی و ایجاد مشکلات برای حجامت کنندگان در استان بدنبال به انزوا کشاندن این رشته از علوم پزشکی هستند.

رئيس موسسه تحقيقات حجامت ايران در خراسان رضوی با گلایه از دانشگاه علوم پزشکی مشهد با این موسسه گفت: به اعتقاد وزرات بهداشت حجامت غیر قانونی است در حالی که در سال گذشته بیش از ۱۰ میلیون حجامت در کشور انجام شده و در استان نیز بالغ بر ۱۵۰ نفر پزشک حجام زیر نظر موسسه فعالیت می کنند.

کریمی افزود: نگاه مسئولین به طب سنتی نگاهی انتزاعی است و می خواهند طب سنتی را با طب تجربی منطبق کنند که این امر امکان پذیر نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *