پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

چگونگی‌اعزام زنان تنهای‌زیر ۴۵سال به‌عمره

پنجشنبه ۶ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰۴:۳۴
کد مطلب: 393374
معاون سازمان حج و زیارت از ارائه دستورالعمل برای اعزام زنان زیر ۴۵ سال تنها به کاروان ها خبر داد و گفت: محارم این زنان می توانند با داشتن فیش بدون اینکه از اولویت برخوردار باشند، به عمره مفرده اعزام شوند.
به گزارش جهان؛ ناصر خدرنژاد در گفتگو با مهر در مورد اعزام زنان به عمره گفت: زنان تنهای زیر ۴۵ سال حتما باید با محارم خود به عمره مفرده اعزام شوند و این موضوع از سوی مقامات عربستان اعلام شده است.

وی با اشاره به اینکه قانون ممنوعیت ورود زنان زیر ۴۵ سال تنها به عربستان برای تمامی کشورهاست، گفت: در تلاش هستیم دستورالعملی برای اعزام این افراد به کاروان ها ابلاغ کنیم تا آنها بتوانند به عمره مفرده اعزام شوند.

خدرنژاد تاکید کرد: چنانچه محارم آنها فیش داشته باشند اما از اولویت اعزام برخوردار نباشند، سازمان حج و زیارت شرایط لازم را برای اعزام آنها فراهم خواهد کرد و این گونه زنان زیر ۴۵ سال تنها می توانند به عمره بروند.

معاون سازمان حج و زیارت همچنین در مورد صدور ویزای کوتاه مدت برای اعزام به عمره مفرده در سال جاری، گفت: در دوره اول اعزام با رایزنی های انجام شده از سوی سازمان حج با مقامات عربستان این موضوع حل شده به طوری که مشکل نیروهای خدماتی برای ماندن در دوره اول برطرف شده است و برای دوره های بعد نیز در حال رایزنی با مسئولان حج این کشور هستیم که امیدواریم نتیجه دهد.

وی در خصوص اولویت های اعزام، گفت: از روز اول ثبت نام ها تا امروز ۳۵۰ اولویت اول برای اعزام اعلام شده بود و از امروز هر ۴ روز یک بار ۵۰ اولویت جدید برای ثبت نام در کاروان ها اضافه می شود و در صورت ظرفیت خالی تا اولویت ۶۰۰ نیز در این دوره اعزام خواهند شد.

به گفته خدرنژاد، اعزام مرحله اول عمره از ۱۳ آذر آغاز و تا ۲۰ اسفند ادامه پیدا می کند و مرحله دوم ثبت نام ها نیز از اواسط اسفند ماه آغاز می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *