جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
حجت‌الاسلام والمسلمین غرویان:

اصلاح‌طلبان تا تکلیف‌شان را با "سحرخیز"ها مشخص نکنند باید هزینه بدهند

سه شنبه ۴ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۲۰
کد مطلب: 393176
استاد حوزه علمیه گفت: رفتار سحرخیز نشان از فقدان اطلاعات کافی نامبرده در خصوص جریان‌شناسی سیاسی کشور دارد. کدام جریان داخل نظام هست که به امام خمینی و اندیشه ایشان معتقد نباشد؟
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، عیسی سحرخیز از فعالان اصلاح‌طلب، مدیرکل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد دولت اصلاحات و از حامیان موسوی در انتخابات ۸۸ و بازداشتی فتنه ۸۸ در گفت‌وگو با یک سایت ضدانقلاب تأکید کرده است: "خیلی‌ از اصلاح‌طلبان به‌خلاف اول انقلاب دیگر علاقه‌ای به آقای خمینی ندارند". او همچنین "تغییر قانون اساسی"، "تغییر ساختاری قوه قضاییه" و "حذف نهاد ولایت فقیه" را جزئی از اصلاحات می‌داند و اضافه می‌کند: ما در اول انقلاب اشتباه کردیم که با خوش‌بینی بسیار و اولیه به آیت‌الله خمینی، به ولایت فقیه هم باور داشتیم.

در همین رابطه حجت‌الاسلام والمسلمین محسن غرویان استاد حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به این اظهارات، گفت: به نظر می‌رسد حرف‌های او برای جریان سالم اصلاح‌طلب‌ که وابستگی به جریان‌های مسئله‌دار خارجی و داخلی ندارند هیچ محلی از اعراب ندارد و افاضات‌شان نه عمیق است و نه بردی خواهد داشت.

وی تاکید کرد: این رفتار نشان از فقدان اطلاعات کافی نامبرده در خصوص جریان‌شناسی سیاسی کشور دارد. کدام جریان داخل نظام هست که به امام خمینی و اندیشه ایشان معتقد نباشد؟ لذا به نظرم حرف‌هایشان تاثیرگذار نیست. در حالیکه جایگاه امام خمینی در قلب ملت ایران است و حرف‌های این آقایان نشان از بی خبری از ابعاد شخصیت و ناآگاهی تاریخی اینها دارد از تاریخ انقلاب و عمق اصل ولایت فقیه دارد و بنابراین تاثیری در افرادی که حقیقتا به امام خمینی عشق دارند نخواهد داشت.

غرویان شکل گیری اصل نظام را بر پایه اندیشه‌های امام خمینی برشمرد و تاکید کرد: امام بنیان انقلاب را پایه ریزی کردند و ولایت فقیه امتداد سیر شتابنده رو به جلو و یک نظریه مترقی است که امروز به خوبی مشاهده می کنید که شرق و غرب را به چالش کشیده و در اصل همین وجود ولایت فقیه است که موجب شده تا قدرت‌های جهانی مجبور باشند جمع شوند با ایران حرف بزنند تا شاید این ملت را راضی کنند.

وی با تاکید بر اینکه اصلاح‌طلبان تا تکلیف‌شان را با "سحرخیز" ها مشخص نکنند باید هزینه بدهند، افزود: روشن است که این افراطیون در میان معقولان کشور از هر جریانی که باشند جایی ندارند و این دیدگاههای افراطی در جامعه ما اثری ندارد و اصلا نباید به این افراد توجه کرد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه اصلاحات باید از ابتدا با افرادی که دیدگاه اینچنینی دارند مرزبندی می‌کرد، تصریح کرد: اطلاح طلبان باید مرزبندی و رتبه‌بندی خود را مشخص کنند. یک اصلاح‌طلبی یا معتدل است، یا افراطی و یا تفریطی، من معتقدم اصلاحات باید مرزبندی مشخصی را اعلام و از افراط و تفریط دوری کند و این سخنان اول به ضرر جریان اصلاحات خواهد بود. چرا که او با تابلوی اطلاح‌طلبی حرف می‌زند. سئوالی که مطرح است این است که آیا اصلاح طلب معتدل و معقول و حقیقی، نسبتی با امام راحل ندارد؟

غرویان در پاسخ به این سئوال که شاید اصلاح‌طلبان برای گسترش و دربرگیری حلقه پایگاه اجتماعی خودشان در برابر حرف‌های این افراد موضع‌گیری نکردند، خاطرنشان کرد: این که اصلاح طلبان بخواهند با هر وسیله‌ای برای خود پایگاه اجتماعی جمع کنند به طور مشخص کار غلطی است چرا که ممکن است کسانی که خشونت‌طلب هستند هم با توجیه اصلاح طلبی کار خود را پیش ببرند. به هر حال اگر اصلاح طلبی مستدل، معقول، مبرهن و معتدل را مطرح می‌کنند در عین حال باید از افراط و تفریط بپرهیزند و این حرف‌ها افراطی است و خریدار ندارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *