پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

فرصتی برای تغییر در عربستان

شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۳۵
کد مطلب: 403471
یک کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: پادشاه جدید عربستان این فرصت را دارد تا اشتباهات گذشته به ویژه سیاست‌های نادرستشان در قبال فلسطین را جبران کند.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا؛ حسین شیخ الاسلام کارشناس مسائل منطقه با اشاره به در گذشت پادشاه عربستان خاطر نشان کرد: جایگزین او می تواند از فرصت بدست آمده استفاده کرده و تلاش کند تا اشتباهات گذشته را جبران کند.

وی ادامه داد: آنها می توانند اشتباهات گذشته بویژه در خصوص گسترش تروریسم و اشتباهات دیگری که در قضیه فلسطین انجام داده اند مانند، تقویت سازشکاری ضد مقاومت و عملیاتی که علیه مقاومت انجام دادند را جبران کنند و همچنین ساختار شاهنشاهی ضد مردمی که دارند را هم تغییر بدهند.

این کارشناس مسائل منطقه با بیان که عربستان از جنبش مقاومت حمایت نکرده است گفت: در واقع این کشور با سیاست های خود از حضور نیروهای استکباری و خارجی در منطقه حمایت کرده است و لازم است تا در این موارد تجدید نظر کند.

از سوی دیگر هم ساختار داخلی این کشور غیردموکراتیک بوده و تغییر پادشاه این کشور فرصتی است که می توانند از آن استفاده کنند.

شیخ الاسلام در خصوص گرایش سلمان بن عبدالعزیز پادشاه جدید عربستان برای ایجاد صلح بین رژیم صهیونیستی و فلسطین خاطر نشان کرد: این کار شدنی نیست زیرا صهیونیست ها باید سرزمین های اشغالی را ترک کنند که این کار را نخواهند کرد و هر تلاشی در این راستا آب در هاون کوبیدن است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *